X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רגב. לא רק לגוש-דן [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
מטרו. המנוע של המדינה [צילום: יהב גמליאל/פלאש 90]
טוענת כי מוטב להשקיע את הכסף ברכבת לקריית שמונה ולאילת וברכבות קלות סמוטריץ': "האמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים, וזה מטריד" "המטרו לא יבוא על חשבון הפריפריה אלא יקדם את הפריפריה"
▪  ▪  ▪
הפעם אין כפיים למירי
ישראל כ"ץ ובצלאל סמוטריץ', שרי התחבורה שקדמו למירי רגב, לא היו פחות חברתיים ממנה, ואולי אף יותר ממנה. הצהרתה בנושא סדר העדיפות בכל הקשור להקמת המטרו אולי הקנתה לה מחיאות כפיים מאזרחים שלא באמת מבינים בתחבורה, אך מעידה על ליקוי מאורות. יש לקוות ששר האוצר כ"ץ יחזיר אותה מהר אל התלם ויבהיר לה את גודל טעותה האומללה.
הקמת המטרו אינה עוד מיזם תחבורתי. זהו המיזם, בה"א הידיעה. היא אינה רשות אלא חובה. אין שאלות בדבר התועלות הכלכליות והחיבוריות של הרשת שבלעדיה העסק לא יעמוד. אוכלוסיית ישראל המונה 9 מיליון איש תוכפל, בקצב גידול של 2% כל שנה - גידול שאין כדוגמתו בכל העולם, ולשם כך צריך מטרו.
התועלת הכלכלית מרשת המטרו מוערכת ב-16-10 מיליארד שקל בשנה. לעומתה, עלות הגודש למשק נעה בין 2% תוצר בשנה, שהם כ-25 מיליארד שקל, ל-4% מיליארד, שהם כ-50 מיליארד. זאת לעומת העולם, שבו מוכרות מכפילות תוצר של 1.7-1.6 על השקעה בתחבורה הציבורית.
לנגד עיניו של כל שר תחבורה חייבים לעמוד שני אתגרים מרכזיים – הראשון, תכנון וביצוע, כאשר על הביצוע להיות נכון, מדויק ומהיר; ואתגר מימוני, קשה ככל שיהיה גם על-חשבון פגיעה במיזמים חשובים אחרים, נניח רכבת לקריית שמונה, שבנסיעה אליה היום אפילו אוטובוסים נשארים חצי ריקים.
מיזם-העל הזה חייב לצאת אל הדרך, ויהי מה. מחשבה אומללה וחובבנית של רגב אינה יכולה לתקוע את מדינת ישראל כולה, פשוטו כמשמעו, ולא יעמדו לה זכויותיה האחרות בתחום התחבורה. ככל שלא תתעשת, על ראש הממשלה נתניהו להראות לה את הדרך החוצה ממשרד התחבורה.

שרת התחבורה מירי רגב מאיימת (יום ב', 26.10.20) לתקוע מקלות בגלגלי תוכנית המטרו לרישות גוש-דן ברכבות תחתית להסעת המונים, שאישר השר לשעבר ישראל כ"ץ.
"אם היה לנו תקציב לכל התוכניות התחבורתיות, ניתן היה לבצע גם את המטרו במקביל", אמרה (יום ב', 26.10.20) רגב. "אבל במציאות שבה משקיעים כ-60 מיליארד במטרופולין גוש-דן בקווי הרכבת הקלה וכ-600 מיליון ש״ח לטובת שבילי האופניים - 'אופנידן', שיחד יתנו מענה תחבורתי משמעותי לתושבי גוש-דן, נדרשת חשיבה האם יש מקום להפנות עוד כ-80 מיליארד מכספי המדינה למטרו או שעלינו להסיט את המשאבים לפריפריה, בדגש על ביצוע של המסילה המזרחית שתחבר את ישראל מקרית שמונה ועד אילת ופיתוח תשתיות תחבורה ציבורית נוספות בדמות רכבות קלות בצפון ובדרום ועוד".
לדברי רגב, יש לבצע חשיבה מחדש על סדר העדיפות הלאומי בעת הזו. "מדינת ישראל היא לא רק מטרופולין דן, וחייבים להסיט משאבים ופיתוח תשתיות תחבורה ציבורית לכל רחבי המדינה על-מנת לפזר את האוכלוסייה, לפזר את אזורי התעסוקה ולהביא לצדק תחבורתי וצדק חלוקתי".
בתגובה לדברים, אמר שר התחבורה לשעבר, ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏אני כבר חצי שנה מתאפק מאוד לא לבקר את שרת התחבורה מירי רגב על התנהלותה במשרד, ולא שאין על מה. חשוב היה לי לא לדבר מפוזיציה ולתת לה את הקרדיט לנהל את המשרד כפי שהיא מבינה, גם אם זה שונה פעמים רבות מאיך שאני חשבתי שנכון להתנהל.
"‏אבל על התנגדותה היום לתוכנית המטרו בגוש-דן אני כבר לא יכול לשתוק. מדובר באמירה פופוליסטית ומופרכת. לרשת הסעת ההמונים הקישורית שעתידה לקום בגוש-דן תהיה השפעה אדירה על הכלכלה ועל איכות החיים של אזרחי ישראל כולם, כולל תושבי הפריפריה.
"הניסיון להציג את זה מול השקעה בפריפריה ‏הוא פופוליזם זול שמשקף חוסר הבנה. ראשית, כאמור, הדבר ישרת גם את תושבי הפריפריה שמגיעים למרכז ויקל על החיבור שלהם למרכז. שנית, תרומתו לכלכלה ולפריון תאפשר הגדלת ההשקעה בפריפריה. שלישית, והכי חשוב, מקורות המימון המתוכננים למטרו לא מגיעים מתקציב המדינה, הם לא באים על חשבון ‏תקציבי הפריפריה ובעיקר הם לא יהיו קיימים בפריפריה. מדובר על שילוב של השקעות פרטיות (מכרזי P.P.P) והכנסות מהשבחת ערך הקרקע באזורי הביקוש הסמוכים לקווים המתוכננים. אלה מקורות מימון שפשוט לא קיימים במיזמים אחרים.
"השקעה בפריפריה חשובה. כשר תחבורה האצתי מאוד את תכנון קו הרכבת לאילת ‏ואני מאמין שאם נתגבר על האתגרים המדיניים מול מצריים אפשר יהיה גם להקים אותו. אותו כנ"ל ביחס להארכת כביש 6 עד שלומי וכו'. אבל לכל זה אין שום קשר למטרו, והאמירה של רגב היום משקפת חוסר הבנה של איך העניינים במשרד מתנהלים. וזה מטריד".

תאריך:  26/10/2020   |   עודכן:  26/10/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רגב משתקת את המטרו: "מעדיפה רכבות לפריפריה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
תושבי השרון קוראים להחזרת פעילות הרכבת במקטע כפר סבא-הרצליה    חלופת האוטובוסים אינה נותנת מענה נדרש ואמין לביקוש
עידן יוסף
עידן יוסף
כיום מחזיקה אגד 50% ממניות אגד תעבורה    אגד בחרה ב-EY ישראל לשמש כבנק ההשקעות אשר ילווה אותה בהליך המכירה
עידן יוסף
שימש כמנכ"ל לאופר תעופה GHI והועסק לפני כן כרואה חשבון בתחום התעשיה והטכנולוגיה העילית
עידן יוסף
ההסתדרות הלאומית הודיעה לחברת סופרבוס ולארגון כוח לעובדים כי רוב עובדי החברה חתמו    ההתאגדות טעונה אישור סופי    כוח לעובדים: הודעה כוזבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il