השר יואב גלנט הציג (יום ד', 28.10.20) את המתווה שבנה משרד החינוך לקראת חזרת תלמידי כיתות א'-ד' לבתי הספר מהשבוע הבא.
בתדרוך לכתבים, אמר גלנט שתוצאות הלמידה מרחוק ניכרות, בין היתר, בפגיעה ברכישת מיומנויות יסוד קריטיות בגילים הצעירים כגון קריאה וכתיבה, לצד בעיות נשירה בתיכונים, שימוש מוגבר במסכים וקשיים אישיים נוספים. ההשלכות לכך הן עצבנות ודיכאון בקרב ילדים, עלייה בפגיעה בתוך המשפחה ועלייה בהשמנה כתוצאה מירידה בפעילות מחוץ לבית.
לדבריו, כיתות א'-ד' ילמדו לפחות ארבעה ימים בשבוע במוסדות החינוך, מתוך מטרה לאפשר למנהלי בתי הספר גמישות ניהולית. מי מהם שאין ברשותו את המשאבים המתאימים לקיים חמישה ימי לימודים בכלל השכבות הללו, יוכל להרחיב את הלימודים בכיתות א'-ב'. כך יאפשר המהלך למידה של לפחות ארבעה ימים ולא שלושה, כפי שהיה חשש שיקרה בשל התנאים שהציב קבינט הקורונה לחלוקת הכיתות לשניים.
שר החינוך אמר בשיחה שאף שרשויות רבות הודיעו כי תלמידי כיתות א'-ד' ילמדו חמישה ימים, בפועל הוא מעריך שלא כולן יוכלו לעמוד בזה, ולכן נועדה הקביעה של ארבעה ימי לימוד לפחות לכיתות א'-ד'. "מי שיוכל לקיים חמישה ימי לימוד באחת משכבות הגיל או בכולן יבורך - ואנו נסייע לו", אמר השר. כיתות ה'-ו' ימשיכו בשלב זה בלמידה מרחוק.
לתוכנית שהכין משרד החינוך, בתיאום עם מנהלי בתי הספר וראשי הרשויות, נבחר השם "יוצאים קדימה", והיא נועדה לתת מענה לשבועיים הבאים, כפי שהתווה קבינט הקורונה, אשר הסמיך את שר החינוך לגבש מתווה שיעמוד בתנאים שנקבעו.
הממונה על המאבק בקורונה, הפרופסור גמזו, אמר על פתיחת מסגרות החינוך: "כולם בעולם יודעים שלמערכת החינוך יש חלק בתהליך הפצת המגיפה, ולכן אנחנו פותחים בכמה שיותר זהירות. אני מצטער הורים ותלמידים - גם בכיתות א'-ב' צריך מסכות בכיתות. אני מאמין שהדבקה קיימת בכל גיל - גם בגיל הרך".