X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משה גולדמן, שהיה מנהל ההשקעות של קופת הגמל גביש, ושאול מאור, מנהל בית ההשקעות מאור-לוסקי, ביצעו עסקות תרמיתיות בכספי הקופה ובהפצת מניות סלקום בידי דויטשה בנק
▪  ▪  ▪
כספי העמיתים מול חשבון קש

משה גולדמן ושאול מאור הודו והורשעו (יום ב', 2.11.20) בפרשת מרמה רחבת היקף של כספי חוסכים בקופות גמל ופנסיה לצורך הפקת רווחים אישיים. היקף המרמה המיוחס לשניים הוא 20 מיליון שקל.
גולדמן ומאור הם שני הנאשמים המרכזיים בפרשת התרמית. השופטת מיכל אגמון-גונן הרשיעה אותם בעבירות של מתן שוחד ולקיחת שוחד, גניבה בידי מורשה, קבלת דבר במרמה, תרמית בניירות ערך, איסור הלבנת הון ועבירות נוספות. גולדמן הורשע גם בשיבוש מהלכי משפט והדחת עד, והצדדים מבקשים לגזור עליו 44 חודשי מאסר וקנס וחילוט בסך 5 מיליון שקל. אשתו, יעל גולדמן, תימחק מכתב האישום. על מאור יבקשו הצדדים לגזור 30 חודשי מאסר וקנס של 750,000 שקל.
גולדמן היה מנהל ההשקעות הראשי של קופת הגמל גדיש, שנוהלה במרבית התקופה בחברת פסגות קופות גמל, וניהל כספי חוסכים בסך 20 מיליארד שקל. מאור היה היו"ר והבעלים של בית ההשקעות מאור-לוסקי. שניים ביצעו עסקות תרמיתיות בין חשבונות גדיש לבין חשבון קש שניהל מאור בבית ההשקעות שלו. עסקות אלו היטיבו עם חשבון הקש, תוך ניצול כספי קופת הגמל במסכת תרמיתית מורכבת.
עוד הודו גולדמן ומאור, כי פעלו בתרמית בעסקות הפצת מניות סלקום שביצע דויטשה בנק ישראל. מאור קנה מדויטשה בנק מניות סלקום בהיקף של עשרות מיליוני שקלים, ומכר אותן ברווח לקופות הגמל של פסגות ואקסלנס שבשליטת גולדמן ויגאל לוי, מעורב נוסף בפרשה. בכך יצרו השניים רווחים ניכרים בחשבונות שבשליטת מאור, שחולקו בהמשך בין המעורבים. הרווחים חולקו בין השניים באמצעות רשת מסועפת של חשבונות וחברות קש ואנשי קש בקפריסין, שווייץ, אנגליה הונגריה, סלובקיה ועוד.
כתב האישום המתוקן כולל 98 אירועים של תרמית בניירות ערך (לעומת 133 בכתב האישום המקורי). גולדמן ומאור הודו שרווחיהם מן התרמיות היו 4.1 מיליון שקל (לעומת 4.4 מיליון שקל במקור) ושגנבו 2.9 מיליון שקל (לעומת 3.1 מיליון שקל). הפרקליטות אומרת כי הסכימה למחוק אירועים שהוכחתם הייתה מורכבת יותר ולפיכך דורשת זמן שיפוטי רב יותר. את המדינה מייצגים עוה"ד שירי גפני, אסף עיסוק, נועם רותם ורז סיטבון; את גולדמן - עוה"ד שרון כהנא ואסתי לוין; ואת מאור - עו"ד מורן כרמון.

תאריך:  02/11/2020   |   עודכן:  02/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנהלי השקעות הודו במרמה בסך 20 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
המשטרה חושדת: אמיר קליבנוב קיבל שוחד מן הקבלן האילתי סמי נופי, בתמורה להגדלת הליווי לפרויקט שלו מ-70% ל-80%    קליבנוב: מתן האשראי לא היה בסמכותי ואושר אישית בידי המנכ"ל    נופי: מקור החשדות בסכסוך עם אחי
מירב ארד, עידן יוסף
דיון סוער בהצעת חוק לאיסור טיפולי המרה הסתיים ללא הצבעה    בדיון עלו טענות לכאן ולכאן בידי צעירים שעברו טיפולים    סופר: יש בחוק כדי לצמצם את המרחב הטיפולי בין מטפל למטופל ואפילו ביכולת של מי שנזקק לטיפול    מיכאלי: החוק הזה בא לנסות ולטפל, לאסור לנסות להכריח בני אדם לעוות את מי שהם בכוח
יצחק דנון
עדי סודאי תובע משותפו רמי לוי 17 מיליון שקל, בטענה שאינו משלם דמי ניהול על המרכול שלו מאז פתיחת הקניון לפני ארבע שנים
מירב ארד
יו"ר הוועדה ח"כ פורר: "אני שמח שנחישות הוועדה הביאה לפתרון בעיית התקציב בבית החולים. מדובר בכסף שהיה צריך להגיע מזמן אבל ברגע ששמענו מבית החולים ומכללית שהנושא נפתר אלא בהחלט בשורות מעודדות".
איציק וולף
חברת המשביר 365 הודיעה לבורסה כי היא שוקלת לעתור לבג"ץ נגד המדינה בטענה כי המדינה מפלה לרעה עסקים בעלי מחזור של 400 מיליון שקל בכך שהיא אינה תומכת בהם במשבר הקורונה    עובדי החברה ממשיכים ברובם לשהות בחל"ת    המנכ"ל ובעל השליטה, רמי שביט, ויתר על שכרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il