X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
655 מעשרות אלפי הקטינים שנדבקו בקורונה בישראל נזקקו לאישפוז בבתי חולים, אולם רובם אושפזו במצב קל 16 אושפזו בבתי חולים כשהם סובלים מסינדרום PIMS המערך הפסיכולוגי הציבורי אינו עומד בעומס וסובל מהיעדר תקינה "זמן המתנה לנער שזקוק לטיפול דחוף הוא קרוב לשנתיים, כרגע מקבלים נערים מינואר 2019 לטיפול"
▪  ▪  ▪
נגיף שהשפעותיו לא ברורות [צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]

81,333 קטינים נדבקו בקורונה מאז שהגיע הנגיף לישראל בסוף פברואר 2020. 655 מתוכם נזקקו לאישפוז בבתי חולים, אולם רובם אושפזו במצב קל, אך 16 מן הקטינים אושפזו לאחר שסבלו מסינדרום PIMS, סיבוך שהתגלה אצל קטינים שחלו בקורונה אשר כולל פגיעה במערכת הלב.
את הנתונים הללו הציגה ד"ר דינה צימרמן, מנהלת המחלקה לאם ולילד במשרד הבריאות, בפני חברי הוועדה לזכויות הילד בכנסת. לדבריה, לא היו בארץ מקרי תמותה של קטינים עד כה, והנפטר הצעיר ביותר היה בן 19, אך בעולם היו מקרי פטירה של קטינים שחלקם אפילו לא היו עם מחלות רקע.
"עדיין יש להתייחס למחלה במלוא הרצינות, מה גם שכל יום מתגלים סיבוכים לטווח הארוך", ציינה. לדבריה, מלבד סינדרום PIMS, ייתכנו עוד סיבוכים כתוצאה מהמחלה שאנחנו עדיין לא יודעים עליהם. "אנו גם מתייחסים במלוא הרצינות לנגיף אצל קטינים, משם שבכל רמות הגילים של הקטינים, יותר ממחצית החולים לא גילו אף תסמין גם לאחר שחלו. היקף כזה של א-סימפטומטיים אומר שלא מספיק להגיד 'אם אתה חולה, אל תבוא', כי לרוב לא יודעים שחולים", אמרה.
ד"ר צימרמן הוסיפה כי ברור שיש להתייחס גם לצרכים הרגשיים-נפשיים של הילדים ובדיוק לשם כך יש את דסק החינוך במרכז השליטה של המשרד, אשר עומד בקשר עם משרדי החינוך, הרווחה, שירותי הפסיכולוגים הייעוציים והחינוכיים, נציגי הורים ועוד. אחת ההצעות שעלתה שם היא האפשרות שמורים יפגשו את התלמידים בקבוצות קטנות באוויר הפתוח, בדיוק כמענה לצרכים החברתיים רגשיים ולא בהכרח הלימודיים, אך כרגע הדבר תקוע בוויכוחים על גודל הקבוצה.
בהקשר זה, של הטיפול הנפשי בקטינים בתקופת הקורונה, עלתה בדיון טענה שלפיה השירות הפסיכולוגי הציבורי לא מסוגל לספק מענה לקטינים. "בשירות הפסיכולוגי חינוכי חסרים פסיכולוגים, והתקן של משרדי הבריאות והחינוך הוא פסיכולוג אחד לאלף ילדים וברור שזה לא מספיק, בטח לא לתהליכי האיתור של הילדים במצוקה. משרד הרווחה לא תמיד יכול להגיע לכל הילדים האלה ולכן השירות הפסיכולוגי החינוכי צריך להיכנס למקומות אלה יותר", אמרה תמר פרידלנדר, מפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורי. לטענתה, משרד הבריאות הפקיר את הילדים. "אין התייחסות לבעיות הרגשיות והנפשיות של התקופה, מתייחסים כאילו הם מקבלים מענה אבל לא נותנים. זה מתחיל מהרמה ההתפתחותית, שפחות ופחות פסיכולוגים נמצאים בשירותים ההתפתחותיים, יש תקינה מאוד נמוכה שם, ורק אלה עם בעיות מורכבות מקבלים מענה, ועד גיל שלוש ילדים עם בעיות התפתחויות רגילות לא באמת מקבלים מענה, ואז הן הולכות ומעמיקות. אני עובדת חלק מהזמן בראשל"צ שפעם הייתה שם מרפאה של משרד הבריאות שנסגרה, והיום יש שם מרפאה כלשהי של הכללית שמטופלת בחלק מהילדים וזמן המתנה שם לנער שזקוק לטיפול דחוף, חד-משמעית, עם מחשבות אובדניות, הוא קרוב לשנתיים, כרגע מקבלים נערים מינואר 2019 לטיפול", ציינה.

תאריך:  03/11/2020   |   עודכן:  03/11/2020
+משרד הבריאות יתנגד לפתיחת חנויות
21:08 03/11/20  |  עידן יוסף

בתום הערכת מצב הערב במשרד הבריאות הוחלט להתנגד מחר בקבינט לכל מתווה של פתיחת חנויות (חדשות 12).

+משרד החינוך: בגרויות החורף נדחות בחודש
19:38 03/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

מועד חורף של בחינת הבגרות ידחה בחודש ויחל ב-1 בפברואר 2021 ויימשך עד ל-9 במרס 2021  ▪  מועד חורף נוסף ייפתח ב-19 באפריל ויימשך עד ל-6 במאי  ▪  מועד הקיץ של בחינות הבגרות ייפתח ב-19 במאי

שר החינוך, יואב גלנט. היערכות מסוימת [צילום: דוד כהן/פלאש 90]
+פיתוחי חיסוני קורונה בעולם: יותר מ-190, כ-10 בשלב מתקדם
15:24 03/11/20  |  מירב ארד   |   לרשימה המלאה

כך נחשף בוועדת הקורונה  ▪  משרד הבריאות: קשה לתת מועד אופטימי לחיסון יעיל ובטח  ▪  יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון: "חייבים למצוא דרך לבנות שגרת חיים בצל הקורונה, כיוון שהחיסון לא מגיע מחר בבוקר"

חיסונים לקורונה [צילום: משהב"ט והמכון למחקר ביולוגי]
+פרופ' גמזו: "להערכתי יש פי 10 יותר מאומתים"
14:32 03/11/20  |  מירב ארד

פרופ' רוני גמזו, פרויקטור הקורונה היוצא במפקדת הקורונה: "צו 8 לאזרחי ישראל - לכו להיבדק כדי שנאתר את המאומתים שאנו לא מכירים. להערכתי יש פי 10 מאומתים ממה שהתגלו הבוקר. מי שלא מגיע להיבדק - מונע מאיתנו לפתוח את המסחר ואת כיתות ה-י"ב".

+1,786 דוחות בגין הפרות הנחיות הקורונה נרשמו ביממה החולפת
13:42 03/11/20  |  מירב ארד

ביממה החולפת (02.11.2020) נרשמו ע״י המשטרה 1,786 דו״חות בגין ההפרות השונות. מרביתם בגין אי עטית מסיכה במרחב הציבורי - 1,581 דו"חות, ובהם גם 28 דו"חות בגין הפרות חובת הבידוד והדיווח וכן 82 דו״חות בגין הפרות שונות של בתי עסק.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
81,333 קטינים חלו בקורונה, 16 אושפזו עם בעיות לב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
מירב ארד
כך נחשף בוועדת הקורונה    משרד הבריאות: קשה לתת מועד אופטימי לחיסון יעיל ובטח    יו"ר הוועדה יפעת שאשא ביטון: "חייבים למצוא דרך לבנות שגרת חיים בצל הקורונה, כיוון שהחיסון לא מגיע מחר בבוקר"
איציק וולף
סגן שר הבריאות ביקש לאפשר את המשך השימוש בכלי המעקב של שב"כ גם כאשר רמת התחלואה בקורונה יורדת מתחת לרמה של 200 חולים חדשים ביום    הבקשה עוררה ביקורת: ההתמכרות לאיכון השב"כ גורמת יותר נזק מאשר תועלת, במקום למסד חקירות אפקטיביות מאתרים מגעים ברמת הפרט בלבד
מירב ארד
סגן שר הבריאות יואב קיש הבטיח לבדוק עם שר הבריאות את הדרישה לקריטריונים ואמר כי "תעודת מחלים" תצא בקרוב ותאפשר הקלות בבידוד    שרת התיירות: "החוק נותן מענה לכ-60% ממספרי הלינות במדינת ישראל; אילת נמצאת במשבר חברתי וכלכלי חריג שבחריגים וכל יום שעובר הוא בבחינת דיני נפשות"
עידן יוסף
הצעת החוק שאישר קבינט הקורונה אושרה בהתנגדות השר דרעי ותובא לאישור בכנסת, אך לא היום    יהדות התורה הודיעה שתתנגד להעלאת הקנסות וגם שס הביעה מחאה חריפה, מה שמעמיד את אישורן בספק
רוני מזרחי
הפרסומים האחרונים, לפיהם בוצעו במהלך החודשים האחרונים עסקות בתחום המשרדים ברמות מחירים הנמוכות בכ-35-30 אחוזים לעומת רמות המחירים לפני פרוץ הקורונה, לא הפתיעו אותנו ככל ועיקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il