X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כ"ץ. נטל חוב גבוה יחסית [צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90]
גישה מצוינת לשוקי ההון [צילום: התאחדות התעשיינים בצפון]
בחברת S&P מעריכים כי כלכלת ישראל תקטן לאור המשבר בשיעור ממוצע של 5% בשנת 2020 לראשונה מזה שני עשורים, אך תתאושש ביותר מ-4.5% בשנת 2021 שיעור החוב הממשלתי ל-2020 יעמוד על 73% מהתוצר
▪  ▪  ▪

חברת S&P פרסמה (יום ו', 13.11.20) כי אשררה את דירוג האשראי של מדינת ישראל על החוב במטבע חוץ ברמה של AA- והותירה את תחזית הדירוג על "יציבה".
נציגי חברת הדירוג מדגישים בהודעתם את חוזקות הליבה של דירוג האשראי של ישראל, כגון: כלכלה עשירה ואיתנה, חשבונות חיצוניים חזקים ויתרונות שצומחים למדינה ממדיניות מוניטרית גמישה וממאגר עמוק יחסית של חיסכון מקומי. שתי המגבלות העיקריות של הדירוג נותרו נטל החוב הגבוה יחסית וכן סיכונים גיאו-פוליטיים.
בחברת S&P מעריכים כי כלכלת ישראל תקטן לאור המשבר בשיעור ממוצע של 5% בשנת 2020 לראשונה מזה שני עשורים, אך תתאושש ביותר מ-4.5% בשנת 2021.
האנליסטים של החברה מציינים כי הגירעון הממשלתי יגדל למעל 12% מהתוצר ושיעור החוב הממשלתי נטו יעמוד על 73% מהתוצר בשנת 2020. עם זאת, נציגי החברה מדגישים כי בניגוד להרבה מדינות באזור, ישראל נהנית ממדיניות מוניטרית גמישה ביותר, מה שיאפשר לבנק ישראל לתמוך בצרכי המימון הממשלתיים, תוך שמירה על עלויות הגיוס בשליטה. תוכנית רכישת איגרות החוב הממשלתיות של בנק ישראל (שהוצגה מוקדם יותר השנה והורחבה באוקטובר), עשויה לתמוך בצרכי הגיוסים הנוספים של ישראל ללא סיכוני אינפלציה ושער חליפין ניכרים. צפי החברה הוא שהממשלה תבצע צעדים פיסקליים מצמצמים במחצית השנייה של 2021.
נציגי החברה ציינו כי למרות האתגרים הפיסקליים שנוצרו לאור משבר הקורונה, והעובדה שישראל עברה שלוש מערכות בחירות עם תוצאות לא חד-משמעיות במהלך 18 החודשים האחרונים, הם צופים כי הממשלה תתחיל במאמצים לצמצום הגירעון התקציבי החל מהמחצית השנייה של 2021. על-פי תרחיש זה, הגירעונות הממשלתיים ירדו ל-4% בשנים 2022-2023, והחוב הציבורי יתייצב סביב 77% לתוצר.
כמו-כן, בהודעה נכתב כי לישראל גישה מצוינת לשוקי הון, מקומיים ובינלאומיים, התומכת במאמצי הממשלה לגוון את אפשרויות המימון שלה ולהאריך את החוב הממוצע לפדיון. אם כי באופן מסורתי הממשלה מממנת את פעילותה בשוק ההון המקומי העמוק, בהודעה מצוינות גם הנפקות איגרות חוב בינלאומיות לטווחים של 30 עד 100 שנה.
החברה רואה את בנק ישראל כמוסד אמין ביותר, בעל ניסיון ארוך של עצמאות תפעולית מלאה מבוססת שוק. השנה הציג הבנק את ארסנל הכלים הזמינים לו לריכוך השפעות המגיפה על כלכלת ישראל באמצעות הורדות ריביות, הרחבה כמותית והלוואות בריבית נמוכה לבנקים ואחרים. למערכת הבנקאית הון רב, רווחיות ונזילות.
החברה ציינה באופן חיובי, כי הם סבורים ש"הסכמי אברהם" שנחתמו לאחרונה בין ישראל, איחוד האמירויות הערביות ובחריין עשויים לתרום לשיתוף פעולה כלכלי, מסחרי וביטחוני בין שלוש המדינות.
חברת S&P מציינת כי במקרה שההתנהלות הפיסקלית תהיה חזקה יותר מהתחזיות הנוכחיות שלהם או יתרחש שיפור משמעותי בסביבה הביטחונית במזרח התיכון, תיתכן פעולת דירוג חיובית. לחליפין, פעולת דירוג שלילית עלולה לקרות אם ההאטה הכלכלית תהיה עמוקה וארוכה יותר, ותוביל להידרדרות משמעותית יותר מהצפוי במעמד הפיסקלי. לחץ שלילי על הדירוג עלול להיווצר גם אם לישראל, מעבר להשפעות המידיות הקשורות למגיפה, תחסר תוכנית ייצוב פיסקלי לטווח בינוני והחוב הממשלתי נטו ימשיך לעלות מעל ציפיות החברה.
הדירוג הנוכחי של ישראל על-ידי חברות הדירוג הבינלאומיות:
S&P: דירוג AA- יציב
פיץ': דירוג A+ יציב
מודיס: דירוג A1 יציב
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אמר בתגובה על הודעת חברת דירוג האשראי S&P כי מדובר בהבעת אמון במדיניות הכלכלית של ממשלת ישראל. זאת, בשעה ש-S&P הורידה את דירוג האשראי למדינות מפותחות. "נמשיך להוביל את כלכלת ישראל באחריות ונסייע לעסקים, עצמאים, שכירים ולכל מי שנפגע ממשבר הקורונה", אמר.

תאריך:  14/11/2020   |   עודכן:  14/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
מבקשת לקבל את הקרקעות בהן זרם בעבר נחל השלושה, או החזר של ההוצאות בהן נשאה להטייתו לצורך הקמת שכונת בר-לב
יצחק דנון
יאיר אידר טוען שהמכרז למילוי התפקיד נגוע באפליה נגדו, משום שמתח ביקורת על מכון אדם-מילא - המבצע את מבחני המיון של המועמדים
איציק וולף
ראש הממשלה ושר הבריאות יצאו בהצהרה משותפת לתקשורת ובהודעה רשמית על החתימה על ההסכם עם חברת פייזר לייבוא חיסוני קורונה לישראל    נתניהו: המטרה - לאפשר חיסון לכל אזרח בישראל    אדלשטיין: אסור להיכנס לשאננות שממנה אין חיסונים
איציק וולף
החברה, העוסקת במתן אשראי חוץ בנקאי, החליטה לקבל התחייבויות בסך 160 מיליון שקלים, כלפי בעלי אגרות החוב מהסדרה הראשונה, בשיעור ריבית שנתי מקסימלי של 3.24%
איתמר לוין
עו"ד משה גרין הורשע בעבירות בנייה ומנהל הליכים בלתי פוסקים    השופט עופר גרוסקופף חייב אותו בהוצאות בסך 50,000 שקל במטרה להרתיעו מהליכים נוספים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il