X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנדלבליט. כללי המשפט המינהלי [צילום: פלאש 90]
14 חודשים ללא מנכ"ל קבוע [צילום: משרד המשפטים]
היועמ"ש מחריף מאבקו נגד התנהלות הממשלה

מנדלבליט: לכפות מינוי מנכ"ל משרד המשפטים

תומך בהוצאת צו על תנאי, שיחייב את הממשלה לנמק מדוע עו"ד שמעון בראון - מועמדו של השר אבי ניסנקורן - אינו מתמנה למנכ"ל המשרד לשכת נתניהו: מדובר במחלוקת פוליטית שאינה נושא להכרעה בבג"ץ לשכת גנץ: יש לאייש מיד את המשרות הבכירות מנדלבליט: שיקולים קואליציוניים אינם גוברים על חובות הממשלה
▪  ▪  ▪

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מחריף את מאבקו נגד התנהלותה של הממשלה בראשותו של בנימין נתניהו. באופן נדיר במיוחד, מנדלבליט הודיע לבג"ץ (יום ב', 16.11.20) על תמיכתו בעתירה למינויו של עו"ד שמעון בראון, מועמדו של השר אבי ניסנקורן, לתפקיד מנכ"ל משרד המשפטים. את העתירה הגישה התנועה לטוהר המידות.
משרד המשפטים מתנהל ללא מנכ"ל קבוע מאז אילץ השר דאז, אמיר אוחנה, את אמי פלמור להתפטר מהתפקיד מיד עם מינויו, בספטמבר 2019. מאז מכהנת הממונה על חדלות פרעון, סיגל יעקבי, כממלאת-מקום המנכ"ל. ניסנקורן ביקש למנות לתפקיד את בראון, אך המינוי לא קיבל את אישור הממשלה בשל המחלוקת המתמשכת בין הליכוד לבין כחול-לבן בנוגע למינויים הבכירים ואשר בעטיה לא מאוישות משרות בכירות רבות ובראשן המפכ"ל, פרקליט המדינה ונציב שירות בתי הסוהר.
מנדלבליט הבהיר לפני שבועיים לנתניהו ולבני גנץ, כי קיים קושי משפטי מהותי בכך שהמינויים אינם מבוצעים. בדיון בבג"ץ בשבוע שעבר בסוגיית המינויים הבכירים בכלל, הסכימה הפרקליטות בעל-פה להוצאת צו על תנאי בנושא זה, מאחר שלא חלה בו התקדמות. כעת מסכים מנדלבליט גם להוצאת צו על תנאי נקודתי בנושא מינויו של בראון, מאחר שהנושא לא עלה בישיבת הממשלה אתמול ומזכירות הממשלה לא הודיעה על מועד כלשהו לדיון במינוי.
הפרקליטות מוסרת בשמה של לשכת נתניהו, כי לדעתו מדובר במחלוקת פוליטית שאין זה מן הראוי שבג"ץ יתערב בה. "עניין דרך המינויים מצוי בלב המחלוקת הפוליטית בין שני חלקי ממשלת החילופין, ואין כל מקום להכניס את בית המשפט הנכבד לסוגיה המצויה במחלוקת פוליטית כה עמוקה, מה גם שמתן צו על תנאי יגרום לכך ש'חוטא ייצא נשכר'. סיעת כחול-לבן מפרה את ההסכם הקואליציוני בצורה בוטה, ומאז הקמת הממשלה אינה מאפשרת את הקמת הוועדה שתבחן את דרך המינויים הראויה כפי שנקבע בהסכם הקואליציוני", טוענת לשכת ראש הממשלה.
עוד מוסרת הפרקליטות, בשם לשכתו של גנץ: "כללי המשפט המינהלי והאינטרס הציבורי מחייבים כי כלל המשרות הבכירות בשירות המדינה יאוישו במינוי של קבע, בהקדם האפשרי וללא כל דיחוי נוסף. אין מקום לפוליטיזציה במינויים מקצועיים בשירות המדינה".
מנדלבליט גם דוחה את עמדת לשכת ראש הממשלה: "הסכמות קואליציוניות (כמו גם מחלוקות קואליציוניות) אינן יכולות לגבור על חובת הממשלה והגורמים המוסמכים לפעול לאיוש משרות בכירות במינויי קבע - עניין אשר נבחן בהתאם לכללי המשפט המינהלי". את תגובתו של מנדלבליט הגישו עוה"ד ענר הלמן ויונתן ברמן.

תאריך:  16/11/2020   |   עודכן:  17/11/2020
+"להאריך זכאות רה"מ וילדיו לאבטחה"
22:39 16/11/20  |  איציק וולף   |   לרשימה המלאה

בבקשה שהוגשה לוועדת השרים לענייני שב"כ התבקשה הוועדה לאשר הארכה אוטומטית של אבטחת ראש הממשלה שכיהן לפחות שתי קדנציות - למשך 20 שנה, והארכת אבטחת ילדיו לשנתיים במקום לחצי שנה  ▪  לשכת רה"מ: האבטחה נקבעת על-פי הגורמים הביטחוניים

[צילום: קובי גדעון, פלאש 90]
+ח"כ יעקב ליצמן ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון
17:57 16/11/20  |  איציק וולף

יו"ר יהדות התורה, ח"כ יעקב ליצמן, ימונה מחדש לשר הבינוי והשיכון. כך הוחלט בתום דיון שהתקיים אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו.


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט: לכפות מינוי מנכ"ל משרד המשפטים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לולא היה מדובר במועמד שמקורב
חנן אלמגור  |  16/11/20 21:11
2
מנוי מנכ"ל
א.ל. רמת-גן  |  17/11/20 21:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ממשלה 35
מירב ארד
הוסיף: "קיבלת מה שרצית, אתה לא יכול לכרסם מבפנים"    על בנט אמר: "מזכיר לי את שמעון פרס: חזק בסקרים, חלש בשדה הקרב"
עידן יוסף
אחרי ההסתייגות שהביעו בכירי משרד הבריאות, רה"מ הודיע: ירדנו מסגר לילי בכל המדינה • השרים דנו בסגירת המסחר החל מהשעה 19:00 בערב ובעוצר לילי בערים הכתומות, אך לבסוף הוחלט שנתניהו וגנץ יגבשו הצעה חדשה שתובא להצבעה • דרעי עקץ: "כנראה שהשרים מיותרים"
איתמר לוין
הדיון בעתירות נגד עיגון ממשלת החילופים בחוקי יסוד, מציב לראשונה להכרעה שאלה חוקתית ופוליטית חשובה וסבוכה    בעיקרון, יש להותיר את ההתערבות למקרים קיצוניים ביותר של פגיעה בלב-ליבה של הדמוקרטיה    המשפט העברי עשוי לספק כיוון מעניין ליצירת האיזון בין הרשות המבצעת לרשות השופטת
עידן יוסף
לוין: ״בג״ץ בהחלטתו השערורייתית מכין את הקרקע לחציית הקו האדום של התערבות ללא סמכות בחוקי יסוד"    סמוטריץ': "נתניהו האכיל את המפלצת. ההודעות הנזעמות של חברי הליכוד הערב הן מופע צביעות וחוסר מודעות עצמית מדהים"
איתמר לוין
הפרקליטות מסרבת לומר מהי לדעתה המשמעות אם נתניהו חזר בו מהתחייבותו להסדר ניגוד עניינים, במסגרת העתירות נגד מינויו    פרקליטו של נתניהו: ההתחייבות הייתה לכך שההסדר יוסכם איתו ולא יונחת עליו, כפי שעשה כעת מנדלבליט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il