X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר המשפטים יכנס דיון מטה בעניין ניסנקורן: התופעה של החזקת נשק בלתי חוקי הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש ולמרות מאמצי המערכת, מנגנוני האכיפה הקיימים אינם נותנים מענה מספק עודה: לכסח את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן
▪  ▪  ▪
אילוסטרציה

שר המשפטים ח״כ אבי ניסנקורן ויו״ר הרשימה המשותפת ח״כ איימן עודה שוחחו בימים האחרונים על הצעת החוק שיזם ח״כ עודה בנושא החזקת נשק שלא כדין, וסיכמו כי שר המשפטים יכנס בהקדם דיון מטה בהשתתפות נציגי הייעוץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, על-מנת לבחון דרכים להחמרת הענישה בתופעת הסחר והשימוש בנשק בלתי חוקי. ניסנקורן שוחח בעניין גם עם נציגי ציבור נוספים בחברה הערבית.
ניסנקורן אמר כי ״מיגור האלימות בחברה הערבית ובחברה הישראלית כולה הוא עבורי משימה לאומית חשובה מאין כמותה. התופעה של החזקת נשק בלתי חוקי הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה של ממש ולמרות מאמצי המערכת, מנגנוני האכיפה הקיימים אינם נותנים מענה מספק. הצלחתנו במשימה הקריטית הזו תסייע למאבק באלימות ותציל נפשות בישראל".
יו״ר הרשימה המשותפת ח״כ עודה: "כל אחד צריך להחליט אם הוא עומד לצד האזרחים הערבים והחברה כולה או עומד לצד ארגוני הפשע. אני מברך על הנכונות של שר המשפטים להתחיל עבודת מטה רצינית שתוביל להחמרת ענישה. כל דקה שעוברת בלי טיפול שורש לארגוני הפשיעה מקדמת אותנו לקורבן הבא".
מליאת הכנסת קיימה דיון בהצעת חוק העונשין (תיקון - קביעת עונש מזערי והוראת שעה לעבירת החזקת נשק בלא רשות על-פי דין), התש"ף-2020 של חבר הכנסת איימן עודה וקבוצת חברי הכנסת, והצעה דומה של ח"כ גדעון סער.
במהלך הדיון אמר עודה בסערת רגשות: "אתם צריכים להחליט, או שאתם עם החברה שלנו או שאתם עם ארגוני הפשע. השאלה היא בכלל לא נתונים. אתם אין לכם מושג מה זה להיות הורה ערבי שמחסיר פעימה כל פעם שהבן שלו יוצא מהבית. אין לכם מושג מה זה להיות צעיר ערבי שנמצא בסיכון מירי חי פי מאה מאשר מוות בנגיף הקורונה.
"94 אזרחים ערבים נהרגו השנה הזו, 94 מהשכנים שלי, מהאחים שלי, נהרגו השנה הזו. ופה יש משטרה שמצליחה לעשות הכל כשהיא רוצה. מה, אתם לא יודעים מה השמות של ארגוני הפשע המאורגן? אנחנו, הרשימה המשותפת, קוראים לכם להיכנס באבא של אבא שלהם, לכסח להם את הפרצוף, תכסחו את הפרצוף של ארגוני הפשע המאורגן. זה מה שאנחנו רוצים. יש דבר יותר ברור מזה? אנחנו רוצים לחיות בחברה ללא נשק".
ח"כ סער אמר בדיון: "עשיתי קצת שיעורי בית ובדקתי, כולל מהתקופה ממש האחרונה. אני רוצה לתת לכם דוגמאות של תיקים על עבירה שעונשה על-פי החוק הקיים היום, הוא שבע שנות מאסר; החזקת נשק בלתי חוקי – מסתיימת בעבודות שירות. תיק שהסתיים בדצמבר 2019, על החזקת אקדח בלתי חוקי – 260 שעות, לא ימים, שעות, של עבודות שירות לציבור. תיק של תושב פזורת אום-בטין מהנגב, על החזקת נשק מאולתר, אוטומטי – שישה חודשי עבודת שירות; המקור הוא תאגיד השידור הציבורי, זאת ידיעה מאוקטובר 2019: תיק על החזקת אם-16 פלוס מחסניות, של תושב כפר מנדא – שמונה חודשי עבודות שירות. זאת אומרת, הפיכת העונש הקבוע בחוק לעבירה חמורה בהגדרה, לחוכא ואטלולא.
"והיום, גורמים פליליים וארגוני פשע מחזיקים וסוחרים בנשק בלתי חוקי. אני מדבר גם על עבירה שקבועה בסעיף של סחר בנשק בלתי חוקי. המדינה מזמן הייתה צריכה לצאת למלחמת חורמה כדי להילחם במכת המדינה הזאת. בוודאי שחייב להיות מרכיב של ענישה חמורה ומרתיעה. יש היום מחסני נשק בבתים – ויש לנו הזדמנות לעשות מעשה באופן שחוצה מחנות פוליטיים. אם אני וחברי כנסת מסיעת הרשימה המשותפת מגישים הצעות חוק באותו עניין – ובכנסת הקודמת זה היה דודי אמסלם ודוד ביטן".
ההצעה מבקשת לקבוע כי על העבירות השונות הקבועות בסעיף 144 לחוק, שעניינן רכישת נשק, החזקתו, הובלתו ועוד, יוטל עונש מינימום של מחצית מהעונש הקבוע כיום בחוק. כמו-כן, מוצע לקבוע כי מי שיעביר למשטרה או לצבא נשק שהוחזק בלא רשות בתוך 180 ימים מיום פרסומו של החוק המוצע, לא יואשם בביצוע עבירה זו, אלא אם כן הנשק היה מעורב בעבירה מסוג פשע.
בדברי ההסבר להצעה נכתב: "137 אזרחים ישראלים נרצחו או נהרגו בשנת 2019, מרביתם מנשק חם. נתון זה מצטרף לעובדה שבשנים האחרונות ישנה עלייה במספר העבירות המבוצעות תוך שימוש בנשק לא חוקי. תופעה מסוכנת זו מדירה שינה מעיניהם של אזרחים רבים ללא הבדל לאום, דת או מקום מגורים."
בסיכום של המציעים עם שר המשפטים ניסנקורן, הוחלט כי תשובה והצבעה על ההצעה יתקיימו במועד אחר.

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  19/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תיבחן החמרת ענישה על החזקת נשק שלא-כחוק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ב-1,573 משפחות שני בני הזוג הם דורשי עבודה, מהווים 21.7% מכלל דורשי העבודה בעיר    9.6% מכלל דורשי העבודה בעיר הם מקבלי הבטחת הכנסה    שיעור המפוטרים עומד על 14.4%
מירב ארד
נציגי משרד החינוך הודו בדיון כי אין תוכנית פעולה להסברה לתלמידים בכיתות הגבוהות על אודות התופעה    נציג משרד הבריאות: בסל ישנן 70 תרופות שמציעים אותן לחברה הבדואית
יצחק דנון
הבעלים ניסים יניב טוען, כי רשת האופנה מפרה מאז חודש מאי את הסכם השכירות איתה ואינה משלמת דמי שכירות ותשלומים נלווים
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: השרה לא יצאה מהמטרו. נקיים דיון מעקב אחת לחודש וחצי    טענות קשות מצד ראשי רשויות כלפי שיתופם בתהליך המטרו    משרד התחבורה: נעשה שיתוף ציבור מעבר למה שהחוק דורש - השרה הנחתה להתקדם עם התכנון בכל הכוח
איתמר לוין
הילדה מצויה במשפחת אומנה מאז לידתה ומשרד הרווחה אינו מצליח מזה 16 חודשים לקדם את העברתה לאימוץ    הטענה המרכזית: מצוקת כוח אדם בייעוץ המשפטי    השופטת טל ויסמן בן-שחר מותחת ביקורת קשה על המצב החוקי, המפצל את הטיפול בין בתי המשפט לנוער ולמשפחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il