הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל, שביקשה לדון (יום ד', 18.11.20) בהערכת פוטנציאל צריכת גז טבעי במשק כגון תחבורה, בתי חולים מגורים ועוד, שמעה על בלבול גדול באסדרה, בפריסת התשתיות ובקידום השימוש בגז טבעי.
בעוד שבמשרד התחבורה נערכים להנעת אוטובוסים במימן, בטענה כי גז לא מתאים לתחבורה, מנכ"ל מועצת המובילים בישראל דוד כוכבא קובע כי ענף ההובלה לא ילך לגז טבעי. במשרד האנרגיה סבורים שעולם התחבורה הולך לקראת שימוש בגז טבעי. כך גם יו"ר פורום הגז הטבעי לתחבורה תמיר רז שסבור כי התחבורה הכבדה בישראל צריכה לעבור לפעול על גז. סגן ממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, מקלדה רביע, אמר כי לקראת 2021 משרדו ישקול מעבר לפעילות משאיות אשפה בגז.
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, הודה כי המיזם להקמת תחנות לתדלוק בגז נכשל וכי משרדו מתכוון לצאת במכרז חדש.
גם בבתי החולים. רק שני בתי חולים עושים שימוש חלקי בגז, לעומת שבעה בתי חולים שלפי משרד האנרגיה מחוברים למערכת ההולכה. תשתית ההולכה נפרסה למס' בתי חולים, אולם אלו לא מתחברים. לעומתם, בית חולים רמב"ם, משווע לעזרה על-מנת להתחבר להולכה שמגיעה עד שעריו, חיבור שלדברי מנכ"ל בית החולים ד"ר מיקי הלברטל יחסוך לו שלושה מיליון שקל לשנה. אולם לדבריו, הוא פועל כבר שש שנים לחיבור, ולא מצליח.
מנכ"ל חברת רימון גז טבעי אריה זאוברמן טען כי קיים בלבול גדול וחוסר הסכמה ואנחנו לא מצליחים לפרוס תשתיות גז. גם מנכ"ל חברת נגב גז טבעי משה שפיצר הלין על רגולציה חלשה. לדבריו, חוסר תיאום בין משרדי הממשלה גורם לכך שהחברה שבניהולו פרסה רשת שיכולה להעביר 500-700 מיליון קוב גז בשנה, בפועל רשת ההולכה מעבירה רק 170 מיליון קוב.
מנהל תחום תשתיות ופיתוח במרכז השלטון מקומי, עמיחי דרורי טען כי קיימות הנחיות סותרות, הקשיים מאוד מהותיים ואין פתרונות. כך הנושא לא יתקדם, טען דרורי.
ח"כ סמי אבו-שחאדה הגיב על הרעיון למעבר הנעת תחבורה במימן ושאל, האם זה ריאלי? זה נראה לי חלום רחוק.
ח"כ יואב סגלוביץ' הציע לבקש להרחיב את תחום פעילות הוועדה. לדבריו, אף ועדה מוועדות הכנסת לא מצליחה לרדת לעומק הנושא ברזולוציה כזו.
יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר אף שהתחום אינו במנדט של הוועדה, הוועדה רואה את הפרדוקס בתחום. יש פה משהו שלא מתחבר להגיון. חסרה הבהרה ברורה של שר האנרגיה לשר תחבורה, לאן אנחנו הולכים. התחום התגלה במלוא מערומיו, מה שנראה כמעט חסר פתרון. כולם רוצים שזה יקרה, אולם הסיכויים שזה יקרה כמעט לא קיימים.