X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד האנרגיה: המיזם להקמת תחנות לתדלוק בגז נכשל רק שני בתי חולים עושים שימוש חלקי בגז, לעומת שבעה שמחוברים למערכת ההולכה דיכטר: התחום התגלה במלוא מערומיו
▪  ▪  ▪
ח"כ אבי דיכטר [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]

הוועדה המיוחדת לפיקוח על הקרן לאזרחי ישראל, שביקשה לדון (יום ד', 18.11.20) בהערכת פוטנציאל צריכת גז טבעי במשק כגון תחבורה, בתי חולים מגורים ועוד, שמעה על בלבול גדול באסדרה, בפריסת התשתיות ובקידום השימוש בגז טבעי.
בעוד שבמשרד התחבורה נערכים להנעת אוטובוסים במימן, בטענה כי גז לא מתאים לתחבורה, מנכ"ל מועצת המובילים בישראל דוד כוכבא קובע כי ענף ההובלה לא ילך לגז טבעי. במשרד האנרגיה סבורים שעולם התחבורה הולך לקראת שימוש בגז טבעי. כך גם יו"ר פורום הגז הטבעי לתחבורה תמיר רז שסבור כי התחבורה הכבדה בישראל צריכה לעבור לפעול על גז. סגן ממונה על מחוז חיפה במשרד הפנים, מקלדה רביע, אמר כי לקראת 2021 משרדו ישקול מעבר לפעילות משאיות אשפה בגז.
מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה, חן בר יוסף, הודה כי המיזם להקמת תחנות לתדלוק בגז נכשל וכי משרדו מתכוון לצאת במכרז חדש.
גם בבתי החולים. רק שני בתי חולים עושים שימוש חלקי בגז, לעומת שבעה בתי חולים שלפי משרד האנרגיה מחוברים למערכת ההולכה. תשתית ההולכה נפרסה למס' בתי חולים, אולם אלו לא מתחברים. לעומתם, בית חולים רמב"ם, משווע לעזרה על-מנת להתחבר להולכה שמגיעה עד שעריו, חיבור שלדברי מנכ"ל בית החולים ד"ר מיקי הלברטל יחסוך לו שלושה מיליון שקל לשנה. אולם לדבריו, הוא פועל כבר שש שנים לחיבור, ולא מצליח.
מנכ"ל חברת רימון גז טבעי אריה זאוברמן טען כי קיים בלבול גדול וחוסר הסכמה ואנחנו לא מצליחים לפרוס תשתיות גז. גם מנכ"ל חברת נגב גז טבעי משה שפיצר הלין על רגולציה חלשה. לדבריו, חוסר תיאום בין משרדי הממשלה גורם לכך שהחברה שבניהולו פרסה רשת שיכולה להעביר 500-700 מיליון קוב גז בשנה, בפועל רשת ההולכה מעבירה רק 170 מיליון קוב.
מנהל תחום תשתיות ופיתוח במרכז השלטון מקומי, עמיחי דרורי טען כי קיימות הנחיות סותרות, הקשיים מאוד מהותיים ואין פתרונות. כך הנושא לא יתקדם, טען דרורי.
ח"כ סמי אבו-שחאדה הגיב על הרעיון למעבר הנעת תחבורה במימן ושאל, האם זה ריאלי? זה נראה לי חלום רחוק.
ח"כ יואב סגלוביץ' הציע לבקש להרחיב את תחום פעילות הוועדה. לדבריו, אף ועדה מוועדות הכנסת לא מצליחה לרדת לעומק הנושא ברזולוציה כזו.
יו"ר הוועדה ח"כ אבי דיכטר אמר אף שהתחום אינו במנדט של הוועדה, הוועדה רואה את הפרדוקס בתחום. יש פה משהו שלא מתחבר להגיון. חסרה הבהרה ברורה של שר האנרגיה לשר תחבורה, לאן אנחנו הולכים. התחום התגלה במלוא מערומיו, מה שנראה כמעט חסר פתרון. כולם רוצים שזה יקרה, אולם הסיכויים שזה יקרה כמעט לא קיימים.

תאריך:  18/11/2020   |   עודכן:  18/11/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלבול בתחום משק הגז בתחבורה ובבתי"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מעסיקים שלהם עד 20 עובדים ישופו על 75% מעלות הבידוד    בגין הבידוד ינוכו עד 4 ימי מחלה ממכסתו הצבורה של העובד    מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק התוכנית לסיוע כלכלי
איציק וולף
הדיון בנושא רכישת מניות השליטה בדסק"ש נמשך בבית המשפט המחוזי בתל אביב    אדוארדו אלשטיין משך את ההצעה המשופרת שהגיש אתמול
עידן יוסף
אמר את הדברים בדיון בנושא אחר בתקנות החלב, לנוכח העובדה כי תוקף התכנון עשוי לפקוע בסוף השנה    סמנכ"ל משרד החקלאות: "אסור להגיע ל-31 בדצמבר ללא מחיר מטרה - האוצר רוצה להשאיר את זה בן ערובה"    נציג האוצר: "המו"מ מתקדם - מקווים לפריצת דרך היום"
איתמר לוין
עמית קובע: חברת הביטוח של הנפגע יכולה לתבוע את חברת הביטוח של הפוגע - גם כאשר השניים הם קרובי משפחה; וזאת בניגוד לכך שאין היא יכולה לתבוע את הפוגע עצמו    מסביר: אין לתת לחברת הביטוח של הפוגע ליהנות מן העובדה המקרית שמדובר בקרובי משפחה
עידן יוסף
משרד התקשורת בוחן נקיטת צעדים כנגד חברת התקשורת בעקבות תלונות רבות    בעת האחרונה התנהלה חקירה של הרשות להגנת הצרכן בעניינה של החברה אשר העלתה ממצאים חמורים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il