X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאכלוס עשרות אלפי הדגים, המתבצע מדי שנה, מטרה כפולה: להעשיר את הדגה בכנרת ולטפל במים ולשפר את איכותם "הזדמנות לנקיטת גישה חיובית ופעילה להעשרה מכוונת של אוכלוסיות מתדלדלות, הגדלת החלק היחסי של אוכלוסיות דגים רצויות, והוספה מבוקרת של דגיגים חדשים"
▪  ▪  ▪
פיזור הדגים היום בכנרת [צילום: גיא רובינשטיין]

אגף הדיג במשרד החקלאות ופיתוח הכפר שחרר היום (יום ד', 2.12.20) כ-50,000 דגיגי בורי (קיפון) בכנרת. לאכלוס, המתבצע מדי שנה, מטרה כפולה: להעשיר את הדגה בכנרת ולטפל במים ולשפר את איכותם. בדרך כלל האכלוס מתבצע באמצעות דגיגי בורי מהבר המועברים ממקור מים טבעי אחר, אולם במקרה הזה המשרד השתמש בדגיגים שהוטלו במכון רבייה ימי במעגן מיכאל לפני ארבעה חודשים.
מדובר בדגיגי קיפון גדול ראש (Mugil cephalus),שלהם יש תפקיד חשוב בשמירת מאזן האצות בכנרת, כאשר הדגים משמשים למעשה מסנן ביולוגי לדילול האצות באגם. מספר סוגי אצות בכנרת עלולות לפתח רעלנים ולפגוע בכך באיזון הביולוגי באגם ובאיכות מי השתייה המופקים ממנו.
גיא רובינשטיין, מנהל תחום חקלאות מים באגף הדיג במשרד החקלאות, ציין כי אכלוס דגים ככלי לניהול אגמים, מספק הזדמנות לנקיטת גישה חיובית ופעילה להעשרה מכוונת של אוכלוסיות מתדלדלות, הגדלת החלק היחסי של אוכלוסיות דגים רצויות, והוספה מבוקרת של דגיגים חדשים אשר צפויים להטיב עם המערכת. "שיטה זו נפוצה ומיושמת בהצלחה לאורך עשרות שנים בימים ובמאגרי מים מתוקים רבים ברחבי העולם. משרד החקלאות תומך ומקדם את פיתוח המסוגלות לייצור דגיגי בורי במכוני רבייה, כאשר בשנים האחרונות אנו עדים להתקדמות משמעותית בתחום שאת התוצאות אנו רואים כיום השטח", אמר.
אכלוס אגם הכנרת מתבצע מדי שנה על-ידי אגף הדיג במשרד החקלאות על-פי הנחייתה המקצועית של ועדת אכלוס הכנרת, המשותפת למשרד החקלאות ורשות המים וכוללת חוקרים מהעבדה לחקר הכנרת (חקר ימים ואגמים), מומחים מהאקדמיה, ונציג הדייגים המקומיים. מדיניות אכלוס זו נקבעת על סמך מצב האגם וסיכום האכלוס בשנה הקודמת.

תאריך:  02/12/2020   |   עודכן:  02/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
טוענת: השר יעקב אביטן, הרב הראשי יצחק יוסף וראש עיריית חדרה צביקה גנדלמן פועלים למינויו של הרב ישראל מאיר ביטון - בנו של הרב הנוכחי, שמעון ביטון - למרות פסיקה חמורה נגדו ולמרות שהיה מעורב במעשים הגובלים בפלילים    העתירה מתארת כיצד הוארכה כהונתו של רב העיר הנוכחי, למרות שאינו מתפקד, כדי לתפור את המשרה לבנו
עידן יוסף
יו"ר הוועדה, ח"כ עפר שלח: "התקבלה בוועדה תמונה מדאיגה ביותר. חובתנו בכנסת לפעול ולהבטיח שיפור בבטיחות החיילים"    משרד המבקר: 84% מאירועי הבטיחות בצבא לא הוזנו במערכת. גם אם לא קרה בסוף באירוע שום דבר, היה על צה"ל להזין את האירועים במערכת, כי הוא זה שנותן את הכלי למנוע את התאונות הבאות"
עידן יוסף
נראה כי נתניהו מתכוון למנות את צחי ברוורמן כמנכ"ל וכמזכיר הממשלה במקביל לתפקידו כמנכ"ל משרד ראש הממשלה    פרץ עמד מאחורי הצעת ההחלטה שהוגשה לוועדת הכספים בעניין תשלומי המיסים של רה"מ, וכן ניסה לקדם הצעה המעניקה לו שיקול דעת רחב מאוד לאשר הוצאות במעון ראש הממשלה הפרטי
איתמר לוין
קיבל ערעור על פסק דינו של ביהמ"ש המחוזי בבאר שבע וקבע שהוותמ"ל הייתה רשאית לאשר הקמת 1,700 דירות ו-250 חדרי מלון בשכונת רמות מאיר בנתיבות
מירב ארד
אבישי כיהנה כיו"ר מייסדת ומנכ"לית ארגון אמון הציבור, תפקיד בו כיהנה עד לפני כשנה ומנכ"לית המועצה הישראלית לצרכנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il