X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צללו לחפש רשתות-דיג אבודות, ומצאו מכונת הצפנה גרמנית ממלחמת העולם השנייה אחרי שיקום, בעוד כשנה, תוצג המכונה במויזאון גרמני במדינת שלזוויג-הולשטיין
▪  ▪  ▪
סוד שמןר

צוללנים גרמניים, שחיפשו רשתות-דיג אבודות על קרקעית הים במפרץ גֶלטינג בצפון-מזרח החוף הגרמני של הים הבלטי, מצאו מכונת הצפנה אניגמה, ששימשה את חיל-הים הנאצי במלחמת העולם השנייה. המכונה נמסרה בשבוע שעבר לשיקום במוזאון. את הצוללנים הפעילה הקרן העולמית לשימור חיות-בר (WWF).
בתחילה חשבו הצוללנים, שזו מכונת כתיבה ישנה, סיפר פלוריאן הוּבֶּר, ראש קבוצת הצוללנים, ורק אחר כך הבינו מה העלו מקרקעית הים. מכונת ההצפנה תשוקם בידי מומחים בתהליך שיימשך כשנה, ואחר כך תוצג במוזאון במדינת שלזוויג-הולשטיין בגרמניה.
מעריכים, כי האניגמה הושלכה לים מספינת מלחמה גרמנית בימים האחרונים של מלחמת העולם השנייה, ולא נסחפה משברי צוללות גרמניות, שהוטבעו, ומונחות על קרקעית הים הבלטי. במכונת ההצפנה שנמצאה יש שלושה רוטורים, ובמכונות הצפנה בצוללות הגרמניות היו ארבעה רוטורים.
חיל-הים הגרמני הכניס את מכונת ההצפנה לשירותו המבצעי בשנת 1925. לאחר שלוש שנים נכנסה המכונה לשירות מבצעי בצבא (רייכסווהר) הגרמני. לכל זרוע הייתה מכונה משלה, והיו קשיים תקשורת ביניהן. לכן הוכנס לשירות מבצעי דגם אחיד של האניגמה. בינתיים פותחה המכונה, כדי להקשות על פיצוח צפניה, ובשנת 1938 נכנסה לשירות חיל-האוויר (לופטוואפה) הגרמני.
פיצוח
פיצוח שיטת ההצפנה של האניגמה היה סוד שמור ביותר במהלך מלחמת העולם, ונחשף רק יותר מ-25 שנה לאחר תום המלחמה. האניגמה החליפה את הצופן כל 24 שעות, והקשתה בזה על פיצוח הקידוד. בשנת 1941 הצליח אלן טיורינג הבריטי - אבי המחשוב, שעבד במלחמה במערך המודיעין המדעי הבריטי בפארק בּלֶצ'לי בפאתי לונדון - לעשות זאת. כך, יכלו בעלות-הברית לדעת מה מתכננים הנאצים, ולמרות זאת ספגו כישלונות כואבים.
מכונת באמצעות רוטורים הנה פיתוח אזרחי, שנרשם עליו פטנט בתחילת שנת 1918. למרות זאת, התקשו בעלות-הברית לפצח את הצופן הגרמני במלחמת העולם השנייה. לעומת זאת, עוד במלחמת העולם הראשונה פיצחו אמריקנים, שעבדו ב"חדר השחור", את הצופן היפני; ואחר כך עשו זאת שוב האמריקנים במלחמת העולם השנייה.
לפיצוח האניגמה בידי המודיעין המדעי הבריטי תרמו צרפתים ופולנים (שניתחו את פעולת גרסותיה האזרחיות). המאמץ הצליח, אך רק באמצע 1940 הגיעו הבריטים ליכולת לקרוא שדרים, אחרי שהוטבעה הצוללת הגרמנית U-33 בחופי סקוטלנד. צוותה נטש את הצוללת, והטביעה, אך בכיסו של אחד ממלחיה נמצאו גלגלי צופן. בעזרתם פיצחו לבסוף הבריטים את האניגמה. אחר כך נלכדו ספינת-דיג גרמנית והצוללת U-110, ופיצוח האניגמה הושלם בהצלחה.
בינתיים שיפרו הנאצים את האניגמה, והבריטים איבדו את יכולתם לקרוא שדרים גרמניים. הבעיה נפתרה כשחיל-הים הבריטי לכד מול חופי ארץ-ישראל צוללת גרמנית, ועליה מסמכים, שחשפו את השיפורים באניגמה.

תאריך:  08/12/2020   |   עודכן:  08/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכונת אניגמה נמצאה על קרקעית הים הבלטי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
העתק הדבק
חוםשי  |  8/12/20 21:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
אהוד בנאי ורמי קלינשטיין טוענים שהערוץ הפר את זכויותיהם בשיר "עטוף ברחמים", כאשר השמיע אותו בצמוד למשימה פרסומית בעונה השנייה של "האח הגדול"
יצחק דנון
חברת מוסיקארט, הבעלים של המלון בזכרון יעקב, תובעת 7.5 מיליון שקל מחברת הבנייה א.עמית ומחברת ניצן ענבר ניהול פרויקטים בטענה לליקויי בנייה
יצחק דנון
24 רוכשי מגרשים באורנית תובעים 8 מיליון שקל מחברת טוטנהם של בן-ציון פרקו ומעו"ד יוסף שטבהולץ, בטענה שמכרו להם קרקע בתרמית
איתמר לוין
הפרקליטות סגרה את התיק נגד הקבלן המקורב לנתניהו, אשר נחקר בפרשת ביטן    המשטרה הודיעה לסניגוריתו: עילת הגניזה - העדר אשמה
מירב ארד
הפיילוט של מוקד הונאות ארצי יפעל במהלך שלושת החודשים הקרובים    במוקד יפעלו צוותי חקירות בתחומי המודיעין, סיגינט וסייבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il