X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אלוביץ. עסקות בעלי עניין [צילום: פלאש 90]
איילון. לשנות את התזרים [צילום: אייל גזיאל]
בעל השליטה לשעבר בבזק, מנכ"ל yes לשעבר ומי שהיה סמנכ"ל הפיתוח העסקי בבזק מואשמים בעבירות מרמה וניירות ערך בנוגע לרכישת yes בידי בזק ובעסקה בין חלל לבין בזק נאשמים נוספים: אור אלוביץ, לינור יוכלמן ומיקי ניימן סטלה הנדלר תשלם קנס מינהלי של 400,000 שקל ותהיה עדת תביעה
▪  ▪  ▪
"חלק מהיחס הקשה לאלוביץ"
פרקליטו של שאול אלוביץ, ז'ק חן, אומר כי הגשת כתב האישום בפרשת בזק במקביל לכוונתה של הפרקליטות לפתוח את משפט נתניהו בתיק 4000, "משקפת את היחס הקשה לו זוכה אלוביץ". הוא טוען, כי מול אלוביץ נעשו מהלכי חקירה בלתי אנושיים, כולל שליחת בנו, אור אלוביץ, בניסיון לשכנעו להפוך לעד מדינה. לדבריו, אלוביץ ימשיך להיאבק על חפותו ובטוח שהצדק ייעשה בידי בית המשפט.

"איילון פעל בצורה לגיטימית"
עוה"ד איריס ניב-סבאג ודפנה שטינברג, המייצגות את רון איילון, מסרו, כי הוא פעל בצורה מקצועית ולגיטימית לטובת חברת yes. "כתב האישום עוסק בעסקה שלאיילון לא היה קשר אליה בין חברות שהוא לא היה נושא משרה בהן, ושלא הייתה לו טובת הנאה אישית מהן". לדבריהן, יש לאיילון טענות עובדתיות ומשפטיות כבדות משקל שיובילו לקביעה שהוא לא עבר עבירה.

שאול אלוביץ, לשעבר בעל השליטה בחברת בזק, ובכירים לשעבר בקבוצה מואשמים בעבירות מרמה וניירות ערך בפרשת בזק. החקירה בפרשה זו היא שהובילה לתיק 4000, בו מואשם אלוביץ במקביל במתן שוחד לראש הממשלה, בנימין נתניהו. כתב האישום הוגד (יום ד', 23.12.20) לבית המשפט המחוזי בתל אביב ויתנהל בפני סגן הנשיא, חאלד כבוב.
הנאשמים הנוספים לצידו של אלוביץ, שהיה יו"ר בזק: בנו, אור אלוביץ, שהיה דירקטור בקבוצה; רון איילון, שהיה מנכ"ל yes; עו"ד לינור יוכלמן, שהייתה מזכירת בזק והממונה על האכיפה בחברה; עמיקם שורר, שהיה סמנכ"ל הפיתוח העסקי; ומיקי ניימן, שהיה סמנכ"ל הכספים של yes.
המדינה מייחסת לששת הנאשמים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, ועבירות דיווח לפי חוק ניירות ערך. כתב האישום מתייחס לשתי פרשות: מרמה ביחס לתשלום התמורה עבור רכישת מניות חברת yes על-ידי בזק (בעלת השליטה בה), ומרמה ביחס להתנהלות הוועדות הבלתי-תלויות שהוקמו בבזק לצורך בחינת עסקות של החברה שלאלוביץ היה עניין אישי בהן.
הפרקליטות חתמה על הסדר הפסקת הליכים מותנית בתנאים לפי חוק ניירות ערך עם סטלה הנדלר, שהייתה מנכ"לית בזק. במסגרת ההסדר הודתה הנדלר שהייתה מעורבת בהכללת פרט מטעה בדיווחי בזק, תשלם קנס בסך 400 אלף שקל, ותהיה מנועה לכהן כנושאת משרה בתאגיד מדווח לתקופה של תשעה חודשים. זאת, בנוסף על תקופה של למעלה משנתיים בה לא כיהנה כנושאת משרה מאז פרוץ החקירה בפרשת 4000. הנדלר תהיה עדה מטעם התביעה.
פרשת בזק-yes מתייחסת לעסקה מחודש יוני 2015, בה רכשה בזק את מניות yes מידי יורוקום (מימוש אופציה ל-8.6% מן המניות ורכישה של 42% נוספים; יתרת מניות yes כבר היו בידי בזק). בכתב האישום בפרשה 4000 נטען, כי בנימין נתניהו - בתפקידו כשר התקשורת - אישר את העסקה כחלק מיחסי השוחד עם אלוביץ. בזק שילמה 680 מיליון שקל במזומן ונקבעה תמורה נוספת, שתוביל את המחיר הכולל ל-1.05 מיליארד שקל, אם יתמלאו תנאים מסוימים.
אחד מהם היה, כי אם תזרים המזומנים החופשי של yes יגיע בשנים 2017-2015 לסף מסוים - תשלם בזק 170 מיליון שקל נוספים. עוד נקבע, כי יורוקום תהיה זכאית לקבל מקדמות על חשבון התמורה המותנית ככל שתזרים המזומנים החופשי של yes יגיע למדרגות מסוימות (1,058-836 מיליון שקל) בכל אחת משנות העסקה. על-פי ההסכם, סכומים שנבעו משינוי במדיניות הפיננסית של yes במהלך שנות העסקה, אמורים היו להיות מנוטרלים מתחשיב התזרים. אלוביץ היה זקוק לסכומים אלו כדי לפרוע את חובות יורוקום לבנקים, שעמדו על 900 מיליון שקל.
אלוביץ, איילון וניימן פעלו כדי להעלות באופן מלאכותי את התזרים, כדי שיגיע לרף המירבי שנקבע ובכך להגדיל את התמורה ליורוקום - נטען בכתב האישום. בעקבות לחצו של אלוביץ, פעלו איילון וניימן כדי לדחות בצורה נרחבת ושיטתית את התשלום לספקים של yes ובכך הגדילו בצורה מלאכותית את התזרים החופשי שלה. מצגים כוזבים אלו הובילו לכך שאלוביץ קיבל במרמה 115 מיליון שקל, במסגרת המקדמות לשנת 2015 ו-2016, והמרמה נפסקה באמצע 2017 בשל פתיחת החקירה בפרשה. מצגים כוזבים אלה אף הביאו לכך שבזק כללה בדוחותיה הכספיים שורה של פרטים מטעים - טוענת המדינה.
עוד נאמר בכתב האישום, כי בשנים 2017-2016 בדקה בזק את האפשרות לבצע עסקה בין yes לבין חברת חלל, שהייתה גם היא בשליטתו של אלוביץ, לרכישת מקטעי לווין נוספים בידי yes. עסקה זו הייתה חשובה במיוחד לחלל לאחר התפוצצות הלווין "עמוס 6" שהיה בבעלותה ולקראת סיום פעילותו של הלווין "עמוס 2". הן בעסקת yes והן בעסקת חלל הקים דירקטוריון בזק ועדה שהורכבה מדירקטורים חיצוניים או בלתי תלויים, כדי לבדוק את העסקות ולבחון חלופות - כפי שמחייב מנגנון עסקות בעלי שליטה. הוועדה הייתה אמורה לנהל את המו"מ מטעם בזק כדי להבטיח שתנאי העסקות לא יושפעו מעניינו האישי של אלוביץ.
בעלי השליטה ובעלי העניין האחרים היו אמורים להיות ממודרים מהמו"מ על העסקות ולא להיחשף למתרחש בדיוני הוועדה. יוכלמן הייתה מזכירת שתי הוועדות, ולטענת המדינה - הדליפה מידע מישיבותיהן לאלוביץ, אור אלוביץ ושורר. מידע זה כלל פרוטוקולים, הצעות מחיר, מצגות סודיות, ניירות עמדה וחוות דעת בנוגע להיבטי המס של העסקות, התכתבויות פנימיות של חברי הוועדה ומסמכים נוספים. על-פי כתב האישום, השלושה השתמשו במידע זה, ובעסקה עם חלל אף דנו עם יוכלמן על דרכי פעולה והנחו אותה כיצד לפעול בניסיון להשפיע על החלטת הוועדה. הדבר הוביל לאישור העסקות תוך הטעיית מוסדות בזק ולכך שהחברה מסרה לציבור פרטים מטעים על הליך האישור. כתב האישום הוגש באמצעות עוה"ד אמיר טבנקין, ניצן וולקן וסתיו גינת.

תאריך:  23/12/2020   |   עודכן:  23/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כתב אישום נגד אלוביץ, איילון ושורר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת בזק
יואב יצחק
היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטה ליאת בן-ארי מוליכים בכחש את השופטים הדנים בתיק 4000, שבו שני הנאשמים המרכזיים הם ראש הממשלה נתניהו ושאול אלוביץ'    מחובתם של השופטים בתיק זה, רבקה פרידמן-פלדמן (אב"ד), משה בר-עם ועודד שחם לפעול לחקר האמת    הדרך הנכונה לעשות זאת: להוציא צו שיחייב את חברת etype ואת המשקלטת אופירה ל' (שתימללה את קלטת חקירתו של אור אלוביץ') להעביר לבית המשפט עותק מהקובץ הדיגיטלי ו/או התמליל המקורי שהגישו לפרקליטות ו/או למשטרה
איתמר לוין, יצחק דנון
שאול ויוסי אלוביץ טוענים, כי המדינה הייתה חייבת לדאוג לשמירת ערכו של תיק ניירות הערך שלהם שתפסה במסגרת החקירה בפרשת בזק - אך לא עשתה זאת וכל אחד מהם איבד למעלה מ-10 מיליון שקל
יואב יצחק
ערוץ 12 פרסם: ההתכתבות בווטצאפ בין קמיר לפילבר ועדותו בעניין הפגישה עם אלוביץ מסבכות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000    אלא שעדותו של פילבר שהגיעה ל-News1 מספקת הסבר הפוך מהפרסום המגמתי בערוץ 12    פילבר אף מציג את ההבנות עם אלוביץ ככאלה המעניקות "בהחלט הזדמנות פוליטית לבוס שלי, קרי: שר התקשורת, לבוא עם בשורה אמיתית, כלומר עם הישג לציבור"
אבי וייס
אנשים, שלא בדיוק אוהבים את ביבי, מספקים את הראיות הכי מוצקות - ל"קבירת תיק 4000". אנו חושפים כאן, עוד מסמר בארון הקבורה של "תיק 4000" - התאריך הקריטי בתיק המשנה את התמונה. נתניהו לא היה צריך אפילו לזרז את אישור המיזוג, כי כשהוא ביקש לדעת מה קורה עם אישור זה, זה היה כבר אחרי שאבי ברגר (המנכ"ל) הודיע, שאין בעיה לאשר וכמה ימים אחרי כן העביר הבקשה למועצת הכבלים
אבי וייס
לא הייתה שום התנגדות למיזוג בזק-yes, קרי מגלעד ארדן ואבי ברגר, זו "תעודת כשרות" נוספת לביבי. כנראה, זו אחת הסיבות, שהחביאו מהציבור את הפרוטוקול החשוב ביותר הזה, שחשף ארז רביב מ"דבר ראשון". זה שהמשטרה והפרקליטות, שאין ספק, שמסמך זה היה חייב להיות ברשותן לפחות שנה, לא חקרו את מה שכתוב בו - זו שערורייה מדהימה לא פחות מ"תיק 4000"
רשימות נוספות
רכושם של אלוביץ נתפס בניגוד לחוק  /  איתמר לוין
יורוקום נכנסת לפירוק  /  איתמר לוין
אלוביץ יקבל 38,000 שקל  /  איתמר לוין
"תעודת הביטוח" לנתניהו בתיק 4000  /  אבי וייס
בור יורוקום  /  איתמר לוין
איסור מגונה  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il