X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
יו"ר ועדת הכלכלה דורש ממשרד התחבורה להתאים במקביל את האכיפה ושעות העבודה של הנהגים מנכ"ל מועצת המובילים: הטכוגרף צריך להיות אחרון בשרשרת אחרי הסדרת חניונים ושעות עבודה - אם תאשרו את זה גם עוד 10 שנים לא יטפלו בתשתיות ובשעות העבודה משרד התחבורה: תיקון התקנה בעניין שעות העבודה מורכב ויש לו השלכות כלכליות
▪  ▪  ▪
ח"כ סאלח מציגה טכוגרף ולשמאלה ח"כ יאסין [צילום: דני שם טוב/דוברות הכנסת]

ועדת הכלכלה מסרבת (יום ב', 28.12.20) לאשר את בקשת משרד התחבורה לתקן את תקנות התעבורה, על-מנת להסדיר את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, לאחר שהתברר כי נושא האכיפה לא הוסדר במקביל, וכך גם לא התקנה העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים המקצועיים.
היו"ר יעקב מרגי פתח את הדיון ואמר כי מדובר בתרומה לבטיחות, אך דרש לדעת האם ישנה אכיפה גם בשגרה והאם יש הרתעה. במהלך הדיון הסבירו נציגות משרד התחבורה כי התאמת האכיפה צריכה להיעשות בתיקון לפקודת התעבורה, שנמצא בהליכים סופיים. נציגת המשטרה טענה כי תקנה 168 בתקנות התעבורה, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים, שנויה במחלוקת ויש לתקן גם אותה. כאמור, לנוכח הדברים דרש מרגי ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים לאישור הוועדה במקביל.
מנהלת אגף הרכב במשרד התחבורה, עינת סגל, הסבירה כי תאונות רבות נגרמות בשל עייפות וחוסר ריכוז של נהגים על רכבים כבדים, ומכאן חשיבות ההקפדה על שעות העבודה והמנוחה. לדבריה, הטכוגרף הדיגיטלי כבר מורכב בכלי רכב המיוצרים באיחוד האירופי ולצורך הסדרת השימוש בו נדרשת המדינה לחתום על אמנת נהיגה בינלאומית. עוד הסבירה סגל, כי אישור התקנות הוא תנאי לחתימה על האמנה וכי כל רכב חדש שיגיע מאירופה כבר מותקן בו הטכוגרף הדיגיטלי.
יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, ח"כ בועז טופורובסקי, שאל מדוע לא להתאים גם את שעות העבודה בישראל לנהוג באירופה. סגל השיבה כי זה מהלך מורכב, הן ברקע מחסור בנהגים בישראל וכן לנוכח העובדה שנהגים באירופה משתכרים שכר גבוה יותר מאשר בישראל. טופורובסקי הוסיף כי צריך לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, אחרת הטמעתו תימשך יתר על המידה.
היו"ר מרגי ביקש לדעת מה יקרה אם יגיעו אוטובוסים ממדינות עולם שלישי, למשל, עם טכוגרף אנלוגי. נציגת הלשכה המשפטית של משרד התחבורה, סיגלית ברקאי, השיבה כי ניתן יהיה להשתמש בו. בתגובה לכך אמר מרגי כי בכוונתו לתקן זאת, כך שרכב חדש יחויב בהתקנת טכוגרף דיגיטלי. עוד אמר היו"ר כי בכוונתו לחייב בעלי טכוגרף אנלוגי לשמור תיעד של 365 ימים, בדומה לתיעוד הדיגיטלי, על-מנת למנוע תמריץ להמשיך להשתמש בטכוגרף האנלוגי.
ח"כ אימאן ח'טיב יאסין אמרה כי אין ספק שהמהלך מתבקש וצריך לשמור על הנהגים ולאפשר להם לנוח. לדבריה, אם היו משלמים לנהגים שכר ראוי, הם לא היו רוצים לנהוג במשך שעות רבות. ח"כ סונדוס סלאח אמרה כי מעמיסים יותר מדי אחריות על נהגי המשאיות והטכוגרף הדיגיטלי לא יפתור את כל הבעיות. לדבריה, "צריך להביא את כל החבילה מאירופה, גם את תחנות הריענון, השכר ושעות העבודה, ולא רק את הטכוגרף שיגלגל אחריות לנהגים". סגל אמרה בתגובה כי למשרד יש תוכניות נוספות לשיפור הבטיחות.
יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות העובדים הלאומית, ששי שדה, בירך על המעבר לטכוגרף הדיגיטלי ואמר כי יש נהגים שרוצים לעבור גם 13 ו-14 שעות ביום וצריך להגן עליהם מפני עצמם, אחרת נגיע לשוק עבדים. יו"ר איגוד קציני הבטיחות המקצועיים בתעבורה, שמעון סודאי, אמר כי תהיה בעיה באכיפה וקרא להטיל עיצומים על מנהלי חברות שיעלו נהגים על הכביש למרות שקצין הבטיחות הודיע להם שהנהג חרג משעות העבודה המותרות.
יו"ר ועד עובדי אפיקים, יוני קריספין, קרא גם הוא לחייב את התקנת הטכוגרף הדיגיטלי, כמו שחייבו התקנת מערכות בטיחות אחרות, והזהיר ממצב שנהגים ימשיכו להשתמש בטכוגרף האנלוגי ולעבוד בצורה לא בטיחותית. סמנכ"ל אור ירוק, יניב יעקב, קרא גם הוא לחייב את השימוש בטכוגרף הדיגיטלי, ואמר כי אם המשרד יאפשר שימוש במקביל גם באנלוגי זה יביא למצב שגם עוד 5 ו-10 שנים יהיו רכבים לא בטיחותיים על הכביש.

לתקן את תקנה 168

ראש תחום מכשור אכיפה במשרד לביטחון פנים, ענבל אוטמזגין, קראה למשרד התחבורה לתקן גם את תקנה 168, העוסקת בשעות העבודה והמנוחה של הנהגים. לדבריה, התקנה שנויה במחלוקת ובית המשפט העליון כבר קרא לתקן אותה, מאחר שהיא ניתנת לפרשנויות שונות. אוטמזגין ציינה כי בשל כך, למרות שהחוק מחייב עד 12 שעות נהיגה ביום המשטרה מגישה כתבי אישום רק בחריגה של למעלה מ-14 שעות.
יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, גבי בן הרוש, הוסיף כי עוד בשנת 1999 דרש בג"ץ לתקן את אותה תקנה. הוא הוסיף כי ללא הסדרת שעוד העבודה ואזורי המנוחה לנהגים - תקנות הטכוגרף יהיו לא יותר מסיסמה. "התשתית בישראל אינה סלחנית והיא הגורם מספר אחת לתאונות", אמר. מנכ"ל המועצה, דוד כוכבא, הוסיף כי הטכוגרף הדיגיטלי צריך להיות התיקון האחרון בשרשרת, וגם אם מספר שעות העבודה יופחת ל-7 לא ניתן יהיה ליישם זאת מבלי להסדיר חניונים. "אם תאשרו את התקנות היום אז אנשים ינוחו על זרי הדפנה וגם עוד 10 שנים לא יתקנו את תקנה 168 ולא יסדירו אזורי מנוחה", אמר.
נציגת משרד התחבורה ברקאי השיבה כי המשרד מקדם במקביל תיקון פקודת התעבורה בעניין האכיפה, אך הדבר מצריך גם אישור בקריאה ראשונה במליאה. באשר לשעות העבודה אמרה ברקאי כי המשרד עשה ניסיון לתקן את התקנה אך הדבר מורכב ויש לו השלכות כלכליות והשלכות מבחינת מספר הנהגים. היו"ר מרגי זעם על התשובה ואיים לסגור את הדיון. בעקבות זאת הוא הודיע שלא יצביע היום על התקנות, ודרש ממשרד התחבורה להביא את כל התיקונים יחד.

תאריך:  28/12/2020   |   עודכן:  29/12/2020
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אבי ניסנקורן / Avi Nisankorn  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורנה ברביבאי / Orna  Barbivai  איילת שקד / Ayelet Shaked  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אסף זמיר / Asaf Zamir  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי אשכנזי / Gavriel  Ashkenazi  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גדעון משה סער / Gideon  Sa'ar  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  חיים כץ / Haim Katz  טור פז משה  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יזהר שי / izhar  shay  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לי זיתוני  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  מאי גולן / May  Golan  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרק פטריק  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משולם נהרי / Meshulam Nahari  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניסים ואטורי  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עומר ינקלביץ'  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  רפי פרץ / Rafi  Peretz  שחר גרינשפן  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמואל אבואב / Shemuel Aboubab  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מרגי סירב לאשר את תקנות הטכוגרף הדיגיטלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הקטל בדרכים
שחר ברק
ישנו עיסוק רב בקורבנות הקורונה, אך מה עם העיסוק בקורבנות תאונות הדרכים? עלינו כחברה לפעול למען הגברת הפעילות והמודעות כנגד מצוקת תאונות הדרכים ההולכת ומתגברת
עידן יוסף
ועדת היגוי בין-משרדית מגבשת תוכנית לאומית רב שנתית לקידום הבטיחות בדרכים בישראל והגברתה    הוועדה מקימה שישה צוותי עבודה ומבקשת מהציבור להגיש עד סוף השנה רעיונות איך לצמצם תאונות
עידן יוסף
הדברים נאמרו בדיון שיזמו חברי הכנסת טופורובסקי, קאבלה ועמאר על השימוש בטכנולוגיות מצילות חיים בכבישים    טופורובסקי: סוף השבוע האחרון רק מדגיש את הצורך להגביר שימוש בטכנולוגיה - שהייתה יכולה להציל חיים ולשנות גורל של משפחות שלמות    משרד התחבורה: צריך ראייה כוללנית - יש טכנולוגיות שאפשר לקדם גם בלי המאסדר
איציק וולף
רכב פרטי התנגש במשאית במחלף שער הגיא    בהתנגשות נהרגו שני ילדים קטנים    שני נוסעים נוספים - בהם ילד בן 12 - נפצעו קשה ובינוני    במקום עומסי תנועה כבדים
איתמר לוין
מחייב את בית המשפט העליון לקיים דיון, ולא להסתפק בטיעונים בכתב, בערעורים של נהגים על דחיית בקשותיהם לעכב את ריצויו של עונש שלילת רישיון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il