X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
קווי המפעילים השונים לא פעלו עד הצהריים, והפעילות בלילות תהיה לפי המלצת המשטרה עיקר הנפגעים: עובדים חיוניים הנהג שאוטובוסו נשרף: "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח. עברתי טראומה לא קלה, ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק"
▪  ▪  ▪
האוטובוס שהוצת [צילום: יוטיוב]

בהנחיית משרד התחבורה, מהבוקר (יום ב', 25.1.21) ב-09:30 ועד 12:00, שירות התחבורה הציבורית במרכז העיר בני ברק מבוטל. זאת בעקבות הצתת אוטובוס וביזה מאוטובוס אחר במהלך המהומות בעיר. כלל קווי השירות החולפים בעיר לציר ז'בוטינסקי ומשם לכביש 4.
ההודעה על השינויים נמסרה באיחור על-ידי המפעילים, רק בסביבות השעה 10:00. בהמשך הבוקר התקיימה פגישה בנוכחות שרת התחבורה, סגנה ומנכ"ל המשרד, מירי רגב, אורי מקלב ועופר מלכה; השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה וממ"ז תל אביב ניצב דוד ביטן, שבסופה סוכם כי פעילות התחבורה הציבורית תימשך על-מנת לשרת את ציבור תושבי העיר, "תוך הפרדה ברורה בין רוב רובו של הציבור שומר החוק לבין וונדליסטים הפוגעים הן בנותני שירותי החבורה והן בתושבי העיר, שיטופלו במלוא חומרת הדין". אולם הפעילות בלילה בימים הקרובים תתקיים לפי המלצת המשטרה בהתאם להערכות המצב.
עוד הוחלט כי על שינויים בסדרי התחבורה הציבורית ככל שיהיו, תימסר הודעה מסודרת מראש.
עיקר הנפגעים הם תושבים הנוסעים למקומות חיוניים או עובדי רפואה ועובדים חיוניים אחרים המגיעים לעיר מישובים אחרים. השינויים חלים על כלל המפעילים. הלילה נעצרו שלושה חשודים במעורבות במהומות, בהם מצית האוטובוס של חברת אפיקים.
סגן שרת התחבורה, אורי מקלב, אמר: "מה שקרה אתמול זו עבריינות לשמה וחובתנו לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים. אותם פורעים שתקפו אמש את נהגי האוטובוסים תוקפים את הנוסעים כאחד, ועל כולנו להוקיע אותם ולטפל בהם בחומרת הדין. אנחנו מבינים את מצוקת הנהגים ועומדים איתם בקשר כל העת כדי ליצור אווירה בטוחה לנהגים. אנחנו עושים מאמצים רבים לשמור את ביטחון הנהגים וביטחון הנוסעים".
בשעה 12 תתקיים הערכת מצב נוספת במסגרתה תתקבל החלטה לגבי ההמשך.
אייל ציפורי, נהג חברת אפיקים וחבר בארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית שהותקף בלילה והאוטובוס שלו נשרף, מסר לאור המקרה הקשה: "כרגע אני לא חוזר בכלל לנהוג. אני רוצה לנוח. עברתי טראומה לא קלה, ואין לי חשק לשרת את הנוסעים בבני ברק. זה פיגוע לכל דבר. כמו פיגוע לאומני. הייתי בהלם מוחלט. לא יודע למה זה קורה בתוך העם שלנו".
חברי הכנסת משה ארבל וינון אזולאי (שס) הגיעו הבוקר למשרדי חברת 'אפיקים' לתמוך בנהגים. הם גינו את המקרה, קראו להפסקת האלימות כלפי נהגי האוטובוסים והודיעו כי יפעלו להכרת נהג האוטובוס כעובד ציבור ולהגנה מפני אלימות בתחבורה הציבורית. בפגישה עם חברי הכנסת השתתפו מנכ"ל אפיקים עודד כהן, יוני קריספין יו"ר ועד אפיקים, דוד נסימי מנהל אשכול אשדוד יבנה מרכז.
מאיגוד ועדי התחבורה בכוח לעובדים נמסר: "מברכים על החלטת המשטרה ומשרד התחבורה, אך מובן שמדובר במענה נקודתי. לא ייתכן שנדרש להמתין עד לרציחתו של נהג עד לנקיטת הצעדים הכה-בסיסיים להבטחת חיי הנהגים".
יו"ר עמותת 'תחבורה בדרך שלנו' מקס מורוגובסקי: "הלילה הוצת ונשרף אוטובוס בבני ברק, הושחתה רכבת קלה בירושלים ונופצו חלונות של עוד מספר אוטובוסים במקומות שונים. השחתת התחבורה הציבורית בידי קיצוניים תוך סיכון חיי הנהגים והנוסעים היא הרמה הנמוכה ביותר של מחאה שניתן להעלות על הדעת ואין לה כל לגיטימיות. אנו קוראים למשטרה למצות את הדין עם האחראים ולהגביר את האכיפה נגד הפגיעה בתחבורה הציבורית תוך סיכון חיי הנהגים והנוסעים הלא מעורבים".

תאריך:  25/01/2021   |   עודכן:  25/01/2021
+ירושלים: אוטובוסים יוסטו מכמה רחובות חרדיים
17:26 25/01/21  |  עידן יוסף

מהשעה שש ועד סיום השירות יוסטו אוטובוסי התחבורה הציבורית מכמה רחובות בריכוזים חרדיים בירושלים, וזאת מחשש שחרדים קיצוניים הנאבקים נד הרכבת הקלה יפגעו בהם.

+כתב אישום נגד רוכב אופניים שהפיל נוסע מהמטרונית
16:17 25/01/21  |  עידן יוסף

חטיבת התביעות של משטרת ישראל הגישה כתב אישום נגד תושב חיפה שעל-פי החשד דחף נוסע שירד מהמטרונית על-רקע ויכוח בין השניים, ופצע אותו באורח קשה.
האירוע התרחש לפני שבועיים. חקירה בתחנת המשטרה בחיפה הביאה למעצרו של תושב העיר בשנות ה-20 לחייו בחשד לדחיפת הקורבן לעבר מסלול הנסיעה של המטרונית.
מכתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בחיפה עולה כי בתאריך 13.1.20 עת נסע הקורבן, תושב חיפה כבן 70, במטרונית, לאחר חילופי דברים בין הקורבן שעמד לרדת מהמטרונית לחשוד שחסם את דרכו עם אופניו, החשוד הטיח את ראשו של הקורבן בדלת המטרונית והפילו לעבר מסלול המטרונית שבינתיים החלה בנסיעה.
כתוצאה מהנפילה נפצע הקורבן באורח קשה ופונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי רמב"ם. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת והבוקר, כאמור, הגישה חטיבת התביעות של משטרת ישראל כתב אישום נגד החשוד ובקשה למעצרו עד תום ההליכים בעבירה של תקיפת זקן הגורמת חבלה חמורה.

+העונש הקולקטיבי של רגב ומקלב
15:01 25/01/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

מפעילי התחבורה הציבורית לא פעלו על דעת עצמם כאשר השביתו את התחבורה הציבורית בבני ברק. ההוראה המפורשת לפגוע בנוסעים תמימים היא הנחיה של צמרת משרד התחבורה, ויש להתלונן נגד ראשי המשרד

מקלב ורגב. פגיעה לא מידתית בנוסעים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
אוטובוסים. הרגליים של הבני-ברקים [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
משרד התחבורה ביטל את קווי הבוקר בבני ברק
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
3,644 מקרי אלימות גופנית נגד נהגי האוטובוסים בשנת 2020    65% מנהגי האוטובוסים מדווחים על אלימות נגדם    68% מנהגי האוטובוסים מדווחים כי לא חשים ביטחון בתפקידם
עידן יוסף
בשל מגבלת התפוסה בתחבורה הציבורית יתאפשר למפעילים לתגבר את השירות העירוני    התנאים: השארת תדירות האוטובוסים הנגישים ופיזור שעות התגבור
עידן יוסף
החברות שהכי פחות דייקו הן ג'י בי טורס, ש.א.מ, נסיעות ותיירות וחברת דן    שירות עירוני מצוין באשדוד, בנתניה, ובפרברי חדרה ובחולון
עידן יוסף
הנוסע עלה לאוטובוס עירוני עם ילדיו למרות שנחשף לחולת קורונה מאומתת    שוטרים שבדקו את יושבי האוטובוס החליטו לרשום לו דוח
עידן יוסף
מ-1 בפברואר, ומדי שנה בתאריך זה, יעודכנו תעריפי הנסיעות בתחבורה הציבורית לפי מודל חדש, במסגרתו יחושבו התעריפים פעם בשנה, בהתאם למדד התשומות של התחבורה הציבורית    ברוב המוחלט של התעריפים ובכללם כל כרטיסי המנוי התקופתיים, תחול הפחתה, אך במספר קטן של מחירי הנסיעה הבודדת בלבד תחול עלייה מזערית, בשל עיגול התעריף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il