X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כל העיתונים החדשותיים בישראל רשמו ירידה בתקופת המגיפה ישראל היום מוביל בימי חול וידיעות אחרונות בסופי-השבוע כאן רשת ב' היא תחנת הרדיו היחידה שרשמה עלייה מובהקת
▪  ▪  ▪
פחות מצב רוח לעיתונים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מגיפת הקורונה השפיעה משמעותית על היקף החשיפה לתקשורת הן בעיתונות הכתובה והן במידת ההאזנה לרדיו. כך עולה מסקר TGI לשנת 2020 שנערך בקרב בוגרים.
בימי חול, החשיפה לעיתון ישראל היום היא 23.7% לעומת 30.6% בשנת 2019 - ירידה של 6.7 נקודות האחוז. החשיפה היומית לידיעות אחרונות ירדה מ-26.9% ל-21.5% - ירידה של 5.4 נקודות האחוז.
בעיתונות סוף-השבוע, ירדה החשיפה לישראל היום ב-6.2 נקודות האחוז מ-31% ל-24.8%, והחשיפה לידיעות אחרונות ב-5.9 נקודות האחוז מ-30.7% ל-24.8%. ככלל, נשמרת ההובלה של ישראל היום בימי חול ושל ידיעות אחרונות בסופי-השבוע.
כל העיתונים היומיים והשבועונים החדשותיים רשמו ירידה ב-2020 - מעריב, הארץ, מקור ראשון, בשבע, גלובס, דה-מרקר וכלכליסט, וכך גם רובם המוחלט של המגזינים. בניתוח המגמה של סך קריאת העיתונים (לפי שנים 2017-2020) ניתן לראות את ההשפעה של תקופת הקורונה על התנהגות הקריאה והירידה בחשיפה במהלך 2020 בהשוואה לשנים קודמות. שיעור החשיפה ביום חול עומד על 37.8% בקריאת עיתוני יום חול ו-44.9% בקריאת עיתוני סוף-השבוע לעומת שנת 2019 שבה 46.5% ביום חול ו-52% בסופי-השבוע. השיפור הקל בשיעור הקריאה שנצפתה ב-2019 נבע ככל הנראה מריבוי מערכות הבחירות בתקופה, דבר שהשפיע על השיח והתעניינות הקהל בחדשות ופוליטיקה וכתוצאה השפיע על הרגלי הצריכה.

ירידה בהאזנה לרדיו

שיעור ההאזנה הממוצע השנתי לרדיו ירד אף הוא בהשוואה לתקופה קודמת. בימי חול חלה ירידה של 3 נקודות האחוז מ-65.7% ל-62.7%. תחנות קול ישראל (תאגיד כאן) רשמו ירידה קלה שאינה מובהקת מ-37.7% ל-ל-37.5%. תחנות גלי צה"ל ירדו מ-41.2% ל-37% ותחנות הרדיו האזורי ירדו לשיעור האזנה של 28.4% בהשוואה ל-31.3% בתקופה הקודמת.
התחנה היחידה שרשמה עלייה מובהקת אך לא גדולה היא כאן רשת ב', שעלתה מ-20.9% ל-23%. עליות מזעריות רשמו גם תחנות הרדיו החרדיות קול חי, קול חי מיוזיק וקול ברמה.

כ-8% עלייה בצריכה המקוונת

תקופת מגפת הקורונה ובעיקר תקופות הסגרים שבמהלכה, השפיעו, לצד הרגלי צריכת המדיה, גם על צריכה שוטפת של מוצרים ושירותים. שינויים מהותיים חלו לא רק בתחומי הצריכה של מוצרים ושירותים מסוימים אלא בעיקר במעבר לרכישות מקוונות. 74.6% מקרב הנשאלים הצהירו כי ביצעו מעל 5 רכישות אינטרנטיות במהלך 2020 לעומת 66.5% שהצביעו על כך בשנת 2019.
סוגי המוצרים בהם ניתן לראות גידול רכישה משמעותי באופן מקוון הם:
  • אופנה - 43.2% בשנת 2020 בהשוואה ל-37.3% ב-2019
  • מוצרי חשמל - 30.3% בשנת 2020 בהשוואה ל-23.1% ב-2019
  • מזון - 26.9% בשנת 2020 בהשוואה ל-17.4% ב-2019
  • מחשבים ותוכנה - 14.8% בשנת 2020 בהשוואה ל-11.3% ב-2019
השימוש ביישומונים לשיחות וידאו הוא ללא ספק אחד השינויים הגדולים ביותר שחלו בתקופת מגפת הקורונה. 12.1% מהאוכלוסייה דיווחו על שימוש שבועי בזום, בטנגו, בסקייפ או בוייבר ב-2020 לעומת 1.3% בשנת 2019. נתון זה מציג עלייה משמעותית בניתוח של יולי-דצמבר 2020 בלבד כאשר 22.5% דיווחו על השימוש בשירותים אלו.
היעדר היכולת לצאת למסעדות במרבית התקופה הוביל לעלייה בשיעור הזמנות משלוחי ארוחות מוכנות הביתה - 32.1% דיווחו על הזמנה לפחות פעם בחודש ב-2020 (34.4% יולי-דצמבר 2020) לעומת 26.0% בשנת 2019.

תאריך:  28/01/2021   |   עודכן:  28/01/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקורונה גרמה לירידה בצריכת התקשורת
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת העיתונים
איתמר לוין
הקבוצה שבשליטת נוני מוזס עומדת לרכוש חבילות מניות שהיו בידי אליעזר פישמן ומשפחת יודקובסקי    יודקובסקי רכשו את המניות ב-134 מיליון שקל ובנק דיסקונט ימכור אותן ב-43 מיליון שקל    שווי הקבוצה בעסקת פישמן יעמוד על 491 מיליון שקל בלבד
עידן יוסף
העיתון מיישר קו עם המגמה העולמית של תשלום בעבור תוכן עיתונאי    המחיר: בין 495 ל-544 שקל לשנה    המטרה לפי אלונה בר און: "ליצור לגלובס הווה ועתיד רלוונטיים"
עידן יוסף
ממשיכה להיות תחנת הרדיו המואזנת ביותר    באקטואליה - גלי צה"ל בפער קטן מעל רשת ב'    עלייה קלה בקריאת העיתונים
עידן יוסף
ההאזנה לרדיו ללא הפסקה, רדיוס וקול ברמה עולה    ההאזנה לגלי צה"ל גדולה מאשר רשת ב'    רוב אוכלוסיית ישראל אינה קוראת עיתונים בסופי שבוע
איתמר לוין, יצחק דנון
ג'רוזלם פוסט תובע מקבוצת הארץ מיליון שקל, בעקבות ידיעה בדה-מרקר בה נאמר שמעריב - בבעלותו של הפוסט השייך לעזור - עומד לסגור את דסק החדשות שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il