X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיגת המדינה והנשיא נעצרו

הפיכה צבאית במינאמר

המנהיגה אונג סן סו צ'י נעצרה הצבא פרס כוחות בבירה ועצר את תקשורת הטלפון והאינטרנט ארה"ב קראה לשחרור העצורים
▪  ▪  ▪
[צילום: יוג'ין הושיקו/AP]

מנהיגת מיאנמר, אונג סן סו צ'י, נעצרה (יום ב', 1.2.21) על-ידי הצבא ביחד עם בכירים נוספים במפלגת השלטון, בהם הנשיא וין מיין. הצבא הוביל מאז נובמבר מחאה נגד תוצאות הבחירות שבהן ניצחה מפלגתה של סו צ'י בטענה לזיופים בבחירות.
לאחר המעצר פרס הצבאכוחות רבים בבירה ועצר את תקשורת הטלפון והאינטרנט במדינה. בהודעה בתחנת הטלוויזיה בשליטת הצבא נמסר כי השלטון הועבר לידי הרמטכ"ל מין אונג הלאינג למשך שנה אחת.
ארה"ב קראה לשחרור העצורים. דוברת הבית הלבן מסרה בעקבות האירועים במיאנמר: "הבית הלבן מתנגד לכל נסיון לשנות את תוצאות הבחירות או להעיב על ההליך הדמוקרטי של מיאנמר, ויפעל נגד אלו האחראים לצעדים הללו, אם לא יבוטלו לאלתר".
תגובת אמנסטי אינטרנשיונל להפיכה: סגנית מנהלת תחום הקמפיינים באזור דרום מזרח אסיה והפסיפיק באמנסטי, מינג יו הא, אמרה: "מעצרם של אאונג סן סו צ'י, בכירים נוספים וגורמים פוליטיים אחרים הוא מדאיג ביותר. יש לשחררם מיידית, אלא אם ניתן להאשים אותם בעבירות פליליות שמוכרות על-ידי החוק הבינלאומי". מינג יו הא הדגישה כי "זה רגע מאיים במיוחד עבור תושבי מיאנמר, אשר מאיים להחמיר באופן קיצוני את הדיכוי הצבאי ואת חסינות הצבא מעונש. המעצר המקביל של פעילים פוליטיים בולטים ושל מגיני זכויות אדם מהווה מסר מצמרר שהצבא לא יסבול כל התנגדות לאירועי היום". לדבריה, "בעבר הפיכות צבאיות במיאנמר ופשיטות נרחבות שכאלה התאפיינו גם באלימות נרחבת ובהוצאות להורג ללא משפט שביצעו כוחות צבאיים".
אמנסטי הדגישה מספר פעמים בעבר כי הדיווחים על ניתוקים של אזורים שלמים במדינה מתקשורת מהווה איום חמור וקיצוני על האוכלוסייה, במיוחד בתקופה נפיצה זו כשמיאנמר נאבקת במגיפת קורונה וקבוצות חמושות עודן נלחמות זו בזו".
בנובמבר 2018 שללה אמנסטי אינטרנשיונל את הפרס ותואר הכבוד הגבוה ביותר שלה - "שגרירת המצפון" - שהעניקה לאאונג סן סו צ'י ב-2009, בשל מה שאמנסטי הגדירה כ"בגידתה המבישה של מנהיגת מיאנמר בערכים שבעבר ייצגה". ההחלטה התקבלה משום שבשנים לאחר ששוחררה ממעצר הבית שבו הוחזקה במשך שנים ארוכות, מנהיגת מיאנמר לא השתמשה בסמכותה הפוליטית או המוסרית כדי לשמור על זכויות האדם, הצדק או השוויון במיאנמר. אמנסטי הדגישה את אדישותה המופגנת של סו צ'י כלפי הזוועות שביצע צבא מיאנמר, בהם פשעים חמורים נגד האנושות כולל רצח עם ומשטר אפרטהייד, ואת חוסר הסובלנות ההולך וגובר במדינה וצמצום חופש הביטוי.

תאריך:  01/02/2021   |   עודכן:  01/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הסבירה: "הסיכון להידבק הוא לא אפס ויש הכרעה משמעותית לניהול הסיכונים הללו בתבונה"    גם נושא הבדיקות בכניסה למחוסנים נמצא בדיון    דוח אמ"ן: להימנע מפתיחה לא מבוקרת של הסגר    מקדם ההדבקה R ממשיך לעלות    שיעור החיוביים נותר גבוה - 9.7%
איתמר לוין, יצחק דנון
מן תובע 50.6 מיליון שקל משותפו לשעבר, בטענה שהוא זכאי לחלק מהתמורה באקזיט של Viber    רב-חן: מן משך מן השותפות כספים שלא הגיעו לו וביצע רישומים פסולים בספריה
עידן יוסף
סוגיית התלונה של מגישת הטלוויזיה נגד מחלקת היולדות באיכילוב עניינה את הגולשים הרבה יותר מאשר הפרות הקורונה בציבור החרדי    למרות שה"סטורי" עלה באינסטגרם התחולל 94% מהשיח בעניין בפייסבוק
עידן יוסף
ברוב המוחלט של התעריפים תחול הפחתה במחיר. בחלק ממחירי הנסיעה הבודדת תחול התייקרות מזערית, בשל עיגול התעריף    מהיום: שלילת זכאות הנחה לאזרחים ותיקים בגילים המוקדמים
עידן יוסף
הממשלה דנה כחמש שעות על הארכת הסגר שפקע בחצות והחליטה להאריכו    בניגוד לעמדת משרד הבריאות ורה"מ נתניהו, אושר מתווה מקוצר, כשביום רביעי תתכנס הממשלה לישיבה נוספת לגבי הארכה נוספת ובעיקר על איך ייפתח החינוך בשבוע הבא    נתב"ג יישאר סגור ומיום ג' תחול חובת בידוד לשבים לארץ מכל מדינות העולם במלוניות מטעם המדינה    ממונה הקורונה: "המוטציה הבריטית מקשה עלינו לתת תחזית מדויקת להמשך"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il