X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
29 חודשי מאסר על גידול 90 ק"ג קנביס

העליון: ענישה חמורה על סחר בקנביס

סולברג: "סחר בסמים הוא סחר בסמים, ותפיסה שלפיה סחר בסמים 'קלים' איננו סחר בסמים מסוכנים - משוללת יסוד; אין לה אחיזה לא בדין המצוי, לא בדין הראוי" סולברג, וילנר וקרא דוחים את גישתו של גרוסקופף, לפיה אין להתייחס לגידול והפקה של קנביס ללא רישיון באותה חומרה כמו לסמים מסוכנים אחרים
▪  ▪  ▪
"כדבר הרע הזה" [צילום: דניס פרל, AP]

הקנביס הוא סם מסוכן והסוחר בו ייענש בחומרה, כמו הסוחר בסמים חמורים. כך מבהיר (יום ה', 4.2.21) שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג, בהסכמת השופטים יעל וילנר וג'ורג' קרא. ההרכב יוצא במפורש נגד דבריו של השופט עופר גרוסקופף, אשר הבחין בין סמים קלים לסמים קשים.
סולברג אומר: "פקודת הסמים המסוכנים קובעת במפורש, כי קנביס הריהו 'סם מסוכן'. כך קבע המחוקק. קביעתו זו - היא הדין הנוהג והמחייב. 'סחר בסמים הוא סחר בסמים', ותפיסה שלפיה סחר בסמים 'קלים' איננו סחר בסמים מסוכנים - משוללת יסוד; אין לה אחיזה לא בדין המצוי, לא בדין הראוי: צרכנים ומשתמשים - ראו הוזהרתם".
סולברג כתב את הדברים בעניינו של שחר חן, אשר "הקים כזכור מעבדה לגידול והפקת סם מסוכן מסוג קנביס בדירה ששכר בתל אביב, בה גידל והפיק כ-600 שתילים במשקל כולל של 90 ק"ג במשך כארבעה חודשים. המעבדה התפרסה על פני חמישה חדרים וכללה מערכות חשמל, השקיה, חימום ואוורור, גופי תאורה, בלוני חמצן ואדניות. המערער יתן אפוא את הדין על מעשיו, כך גם כל מי שיהין לעשות כדבר הרע הזה". בית המשפט המחוזי בתל אביב (השופט בני שגיא) גזר על חן 29 חודשי מאסר, תוך שהוא מדגיש: "מגמת הענישה ביחס לעבירות אלה היא של החמרה והרתעה, ולא של הקלה בענישה".
בערעורו ניסה חן להיבנות מדבריו של גרוסקופף בדצמבר שעבר, בנוגע להארכת מעצרו של נאשם בגידול 150 ק"ג קנביס. לדעת גרוסקופף, יש להבחין בין סמים קשים לבין הקנביס: "הגם שכמצוות המחוקק קנביס מוגדר עדיין כסם מסוכן, על כל המשתמע מכך, לא ניתן להתעלם מכך שהיחס החברתי והמשפטי לשימוש בקנביס, ואף לייצורו, מצוי בתהליכי שינוי. האפשרות לבטל את ההפללה של השימוש בקנביס מצויה מזה זמן על שולחן הממשלה והכנסת, ויש לה תמיכה ציבורית ופוליטית לא מבוטלת. חברות העוסקות בייצור קנביס ברישיון ('קנביס רפואי') מתרבות וצומחות, והיחס אליהן הוא כפעילות כלכלית לגיטימית ומבורכת.
"במצב דברים זה, גם כאשר אנו יוצאים מנקודת מוצא לפיה גידול והפקה של קנביס שלא ברישיון הן פעולות בלתי חוקיות, קשה להוסיף ולהתייחס אליהן כ'רעה חולה' מאותה דרגת חומרה כמו הכנה, ייצור והפקה של סמים מסוכנים אחרים". כאמור, הרכב העליון קבע את ההפך.

תאריך:  04/02/2021   |   עודכן:  04/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליון: ענישה חמורה על סחר בקנביס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
ההסכם הדרמטי: הבית היהודי לא תרוץ לכנסת ה-24, ותביע את תמיכתה בנפתלי בנט לראשות הממשלה    ימינה תרוץ תחת האות ב׳ וחגית משה תמונה לשרה בממשלה הבאה    חגית משה הייתה המועמדת של נתניהו במטרה להכות בבנט
איתמר לוין
ההגנה טוענת: המשטרה ורשות ניירות ערך הפיקו את הראיות מתוך המחשבים והטלפונים שתפסו במסגרת חקירת פרשת בזק - ולא ביקשו כחוק צווי חיפוש חדשים כאשר עברו לחקור את תיק 4000    בין הראיות: תיעוד פניותיהם של נתניהו ואנשיו לאנשי וואלה ובזק, המצויות בליבת כתב האישום, ומסמכים רבים על עסקת בזק-yes ועל מכירת יד2    הפרקליטות: בניגוד לטענת נתניהו - כספית העיד בעניינו פעם אחת בלבד
איציק וולף
יו"ר מפלגת הישראלים הודיע כי לא יתמודד עם מפלגתו בבחירות לכנסת    "החלטתי שיהיה זה נכון יותר לפרוש מהתמודדות לכנסת"
איציק וולף
יו"ר מפלגת תנופה הודיע כי לא יגיש את רשימת המפלגה    "עשיתי כל מאמץ שהחיבור יקום ויצלח. זה לא קרה, ולא בגלל שום דרישה שלי. יו״ר העבודה מרב מיכאלי החליטה שטוב לה לרוץ לבד"
איתמר לוין
הרשת הציגה 1,627 נקודות בהן ניתן יהיה לממש את התווים - אך לא קיבלה את הסכמתן של 1,257 מתוכן לעמוד בתנאי המכרז ובדרישות שהיא מתכננת להציב להן    ועדת המכרזים תדון מחדש בהצעות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il