X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הנוכל ביקש לפסול את השופט, לאחר שבנו של כבוב התלונן שניסה לסחוט אותו חיות: אין לאפשר לבעל דין להחליף שופט כראות עיניו באמצעות פרובוקציות
▪  ▪  ▪
כבוב. בלא משוא פנים [צילום: הקריה האקדמית אונו]

סגן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, חאלד כבוב, הוא שיגזור את עונשו של הנוכל אמיר ברמלי - למרות שהלה ניסה לסחוט אותו. כך קובעת (יום ג', 16.2.21) נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות.
כבוב הרשיע באוקטובר אשתקד את ברמלי בעבירות גניבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון וניירות ערך בסך 340 מיליון שקל - אחת מפרשות המעילה הגדולות בתולדות המדינה. חודשיים לאחר מכן נעצר ברמלי בעקבות תלונה שהגיש עו"ד וליד כבוב, בנו של השופט, בטענה ש-ברמלי ניסה לסחוט אותו באיומים. ברמלי איים לפרסם שהיו לו קשרים כלכליים עם כבוב-הבן (טענה אותה מכחיש הבן ושלדברי המדינה אין לה ראיות), אם אביו לא יפסול את עצמו מהמשך הדיון בתיקו. News1 מציין, כי כבוב נחשב לשופט מחמיר בענישה בעבירות כלכליות ועבירות ניירות ערך.
בעקבות מעצרו, ביקש ברמלי שהשופט כבוב יפסול את עצמו, אך כבוב דחה על הסף את בקשתו. לדבריו, עולה "חשש כבד לניסיון [מצד ברמלי] לעשות שימוש ציני בדיני הפסלות, באופן שיש בו כדי להוות מניפולציה פסולה על בחירת היושב בדין". לצד זאת הצהיר כבוב, כי אין מניעה מצידו להמשיך לדון בתיק בלא משוא פנים.
חיות דחתה את ערעורו של ברמלי על החלטתו של כבוב. החוק חזקה חלוטה, ולפיה אם יש לשופט או לבן משפחתו מדרגה ראשונה עניין כספי או אישי ממשי בהליך או בתוצאותיו, בצד להליך או בבא-כוחו, יש בכך כדי לפגום באובייקטיביות השיפוטית, היא מזכירה. הגישה שאומצה בהקשר זה בפסיקה היא, כי יש לפרש את המונח "עניין ממשי" על-פי מבחן החשש הממשי למשוא פנים, תוך מתן משקל לקשר שבין העניין האישי ובין השופט וההליך שבו נתבקשה פסילתו.
חיות גם מזכירה פסיקה קודמת, ולפיה "העובדה שבעל דין איים על המותב או נהג כלפיו באופן שעולה כדי עבירה פלילית, אינה מקימה כשלעצמה עילת פסילה". היא מדגישה: "אין לאפשר לבעל דין לקבוע מי יפסוק בעניינו או להחליפו כאוות נפשו באמצעות פרובוקציות. עיקרון זה כוחו יפה גם כשמדובר באיומים על בן משפחה של השופט... אחרת, כפי שכבר נפסק, יתאפשר לכל בעל דין שדעתו אינה נוחה מן המותב הדן בעניינו, לייצר לעצמו בדרך זו 'עניין אישי ממשי' ובכך 'ייפתח פתח רחב לכל בעל דין לבחור את המותב המתאים לו'".
חיות מוסיפה: "קבלת טענת פסלות בנסיבות כגון אלה חותרת תחת העקרונות שלהם מחויב כל שופט ולפיהם עליו למלא את תפקידו ללא משוא פנים, אך גם ללא מורא. השמירה על אמון הציבור ברשות השופטת היא אחת התכליות העיקריות שלהגשמתן מכוונים דיני הפסלות והיא משמיעה לנו כמו מאליה, כי 'אמון הציבור ייפגע דווקא אם יתאפשר לצד להביא לפסילתו של שופט מלדון בעניינו ולו רק על-ידי הפצת איומים כנגד השופט, במישרין או בעקיפין, זאת ללא ביסוס אובייקטיבי לטענות הפסלות'.
"...אמנם, אין להוציא מכלל אפשרות נסיבות העשויות להביא לפסילתו של מותב מלשבת בדין בשל איומים או חשד לאיומים המופנים נגדו או נגד מי מבני משפחתו. אך לא בכדי צוין כי נסיבות אלה הן נדירות וחריגות, וקיומן ייבחן על-פי עובדות המקרה הקונקרטי תוך מתן משקל של ממש לתחושתו של המותב עצמו. בעניין שלפנינו אין מתקיימות נסיבות חריגות כאלה. המותב [כבוב] הבהיר בהחלטתו באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי יכולתו להמשיך ולנהל את המשפט ולגזור את דינו של המערער באופן מקצועי וללא משוא פנים, לא נפגמה בנסיבות העניין". את ברמלי ייצג עו"ד גיא עין-צבי, ואת המדינה - עו"ד רוני זלושינסקי.

תאריך:  16/02/2021   |   עודכן:  16/02/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיות אישרה: כבוב יגזור את דינו של ברמלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חקירת החשד לפיו פאקר מימן ליאיר נתניהו שהות במלון רויאל ביץ', היא שהובילה לחקירה בתיק 1000    סניגוריהם של נתניהו ואלוביץ ביקשו לפסול מאות ראיות מהותיות בתיק 4000, בטענה שנתפסו שלא כחוק    הפרקליטות: הראיות נתפסו לאחר שעלה חשד שהיחס המיטיב של שלמה פילבר לבזק - שנחקר במסגרת פרשה זו - נבע מיחסי נתניהו-אלוביץ; מדובר באותה חקירה ולא היה צורך בצווי חיפוש נפרדים
יצחק דנון
ההסתדרות תובעת תשלום על עבודה מהבית, תוספת של חצי שעת עבודה ליום בתקופת השיפוצים ותוספת על ההליכה מהחניון לבניין הבנק בקריית בן-גוריון
עידן יוסף
מזה כשנה מופעלים שירותי התחבורה הציבורית בחבל הארץ הדרומי בידי המועצה, ולראשונה מתפרסמים נתונים גרועים    במועצה מסבירים: "אנחנו עדיין בהרצה"    מטרופולין עומדת בזמנים ומתברגת בצמרת, ואילו חברת דן בתחתית הדירוג
איציק וולף
היועץ המשפטי לממשלה הגיש לוועדת הבחירות המרכזית את חוות דעתו שלפיה אין תשתית ראייתית המצדיקה היעתרות לבקשת עוצמה יהודית ועו"ד איתמר בן-גביר לפסילת מועמדותה של אבתיסאם מראענה, מהתמודדות לכנסת ה-24 במסגרת רשימת מפלגת העבודה    "הפסיקה דורשת שהעילה הקבועה לפסילה תהיה מטרה דומיננטית של המועמד, שהמועמד פועל באופן שיטתי לקידומה וצריכה לבוא לידי ביטוי חמור וקיצוני מבחינת עוצמתה"
איציק וולף
כ-130 מנהלי מחלקות פנימיות ורופאי בריאות הציבור בישראל התאגדו בקריאה לציבור להתחסן    "לאחר כ-100 מיליון מחוסנים בעולם, לא זוהתה אף לא אחת מתופעות הלוואי המבעיתות, שמתוארות על-ידי מפיצי המידע הכוזב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il