X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
13,157 הערות מהציבור, השרים אישרו שינוי אחד בלבד

התעלמו מההערות ואישרו חוק מידע מחוסנים

משרד הבריאות הציג לציבור טיוטת חוק שמאפשרת הפרה של הפרטיות ושל החיסיון הרפואי של אזרחים, והעברת מידע רפואי אודותיהם לגורמים בשלטון המקומי לצורך עידוד חיסון למרות הסתייגויות רבות שהוגשו ושעסקו בחשש מפגיעה בפרטיות האזרחים אישרה ועדת השרים לחקיקה את ההצעה בשינוי אחד בלבד - הגבלת הצעד הדרקוני ל-3 חודשים בלבד ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע לשעבר, עו"ד רבקי דב"ש: כך לא עושים שיתוף ציבור אלא ממוססים את אמון הציבור
▪  ▪  ▪
ההצעה שפוגעת בפרטיות באופן לא מידתי לא הונגשה [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה (יום ד', 17.2.21) את החוק המתיר העברת מידע על מתחסנים לרשויות מקומיות ולמשרד החינוך "לצורך עידוד האוכלוסייה להתחסן וסיוע לזקוקים לכך". האישור התקבל כ-24 בלבד לאחר שפורסם תזכיר החוק להערות הציבור, ותוך שינוי אחד קטן בלבד, לאחר שהתקבלו 13,157 הערות מן הציבור עליו, ומבלי שפורט האם הוכנסו בהצעה שינויים ומהם השינויים שהוכנסו בו.
בניגוד לנוהל הרגיל והמחייב, שלפיו נוסח הצעות חוק שמאושרות בוועדת השרים לחקיקה מתפרסם באתר מזכירות הממשלה - לא הועלה לאינטרנט נוסח ההצעה שאושרה בוועדת השרים לחקיקה. לאחר ש-News1 פנה לדוברות של שר המשפטים, בני גנץ, הועברה לידינו ההצעה.
מעיון בהצעת החוק שאושרה (ושמצורפת לידיעה זו) התברר כי כל ההבדל בינה לבין תזכיר החוק שהופץ לציבור ואשר עורר חששות כבדים לפגיעה לא מידתית בפרטיות של המתחסנים ללא מנגנוני ביטחון מספקים, היה בהוספת ההגדרה שלה כהוראת שעה בעלת תוקף של 3 חודשים בלבד.

"חשש לשימוש חורג ובלתי מידתי במידע"

אחד הגופים שהגישו התייחסות לתזכיר החוק ב-24 השעות שבהן ניתן היה להגיש את ההסתייגויות לפני שההצעה אושרה בוועדת השרים לחקיקה הייתה עמותת "פרטיות ישראל".
בפרטיות ישראל ציינו כי העמותה מברכת את מדינת ישראל, ומשרד הבריאות בפרט, על ניהול מערך החיסונים היעיל שהביא לנתוני התחסנות תקדימיים בהיקפם, תומכת ומעודדת התחסנות בקרב הציבור הרחב, ומכירים בחשיבות הרבה של התחסנות מהירה של כלל האוכלוסייה על-מנת להציל חיי אדם ולהחזיר את פעילות המשק לשגרה. אך עם זאת, היא מתנגדת לתזכיר החוק המוצע מהטעמים המצטברים של פגיעה בזכות החוקתית לפרטיות ופגיעה קשה באמון הציבור החותרת תחת עקרון החיסיון הרפואי. על משרד הבריאות לבחון דרכים להגשמת המטרה החשובה של עידוד ההתחסנות, תוך פגיעה מינימלית בפרטיות.
"תזכיר החוק מציע להעביר מידע רפואי רגיש אודות סטטוס החיסון של כל אחד מתושבי הרשות המקומית. אין בתזכיר החוק התייחסות ליתרון של הרשות המקומית בעניין עידוד התחסנות על פני מערכת הבריאות, וכן אין התייחסות לשוני בין הרשויות המקומיות השונות, באופיין, גודלן ובאופן התמודדותן עם נגיף הקורונה. כך גם התזכיר לא מבחין בין מידע על עובד במוסדות חינוך לילדים מתחת לגיל 16, שאין בידם להתחסן ועל כך מצויים בסיכון רב יותר, לבין עובדים של מוסדות חינוך להשכלה גבוהה או לתוכנית לימוד לבגירים בלבד", ציינו בעמותה בהתייחסות שהעבירו.
​עוד אמרו כי הפצת המידע לגורמים רבים, כפי שמציע התזכיר, באופן לא מבוקר ומפוקח, עלולה לגרום לשימוש חורג, בלתי מורשה ובלתי מידתי במידע שהביקוש לו עצום בימים אלו, ואף לדלף מידע רגיש על אודות אוכלוסיית ישראל. "הסדר שמבקש להעביר מידע רפואי רגיש לרשויות המקומיות או למשרד החינוך, מקים סיכון רב הן למידע על אודות כלל האוכלוסייה, והן לנושאי המידע שכתוצאה מכך יהיו חשופים לאי אלו פעולות של הרשויות המקומיות או של מוסדות החינוך ביחס אליהם".
עוד ציינו כי הסדר העברת המידע לרשויות המקומיות אינו הסדר מידתי, בראש ובראשונה כיוון שקיימות חלופות שטרם מוצו באופן מלא. "המידע על אודות מי שטרם התחסן מצוי כיום בקופות החולים ובמשרד הבריאות: ניתן ורצוי לעודד אנשים להתחסן באמצעות הצוותים הרפואיים ועובדים סוציאליים שהוכשרו לכך. לעידוד התחסנות על-ידי קופות החולים יתרון משמעותי כיוון שבידן המידע הרפואי המלא על אודות החיסון ועל אודות המצב הרפואי של כל אחד ואחת מהמבוטחות ומהמבוטחים. כמו גם, קיים ספק רב ביעילות העברת המידע, הרי ידוע כי במקרים מסוימים הכתובת הרשומה אינה בהכרח כתובת המגורים של אדם. במקרים אלו ספק אם קיימת זיקה או הצדקה להעברת מידע של אדם שאינו מתגורר באותה רשות לידי הרשות המקומית".

"דוגמה לאיך לא עושים שיתוף ציבור"
[צילום: איציק וולף]

עידוד התחסנות היא מטרה ראויה וחשובה, אך העברת חקיקת בזק שפוגעת בפרטיות של כלל האזרחים- מתחסנים ולא מתחסנים, איננה הדרך לעודד התחסנות. הפצת מידע רפואי לרשויות המקומיות ומשרד החינוך, באופן לא מבוקר ומפוקח, עלולה לגרום לשימוש חורג, בלתי מורשה ובלתי מידתי במידע שהביקוש לו עצום בימים אלו. מעל 13 אלף איש הביעו התנגדות לחוק, זה לא דבר של מה בכך, וראוי שהממשלה תפעל לטובת הציבור בעידוד התחסנות ולא נגדו. ככל שיוחלט להתקדם עם החקיקה, עמותת פרטיות ישראל הציעה כתריסר שינויים שמטרתם לצמצם את הפגיעה בפרטיות: החל מצמצום היקף המידע שעתיד לעבור ועד הטלת סנקציות פליליות על מי שיעשה שימוש חורג ובלתי מורשה במידע. בנוסף העמותה הציעה להגביל את תקופת הוראת השעה ל-3 חודשים, ולפי הנוסח האחרון שפורסם, נראה כי אימצו המלצה זו", ציינה מנכ"לית פרטיות ישראל, נעמה מטרסו.
עו"ד רבקי דב"ש, שהייתה בעבר ראש היחידה הממשלתית לחופש המידע, תקפה את האישור המהיר של הצעת החוק. לדבריה, מדובר בדוגמה לאיך לא עושים שיתוף ציבור.
"מעמידים תזכיר חוק בעייתי ביותר להערות הציבור ל-24 שעות בלבד. מקבלים מעל ל-13 אלף הערות מהציבור. בתום מספר שעות מסיום המועד להערות, מאשרים הצעת חוק בממשלה. בלי לחשוף אלו שינויים נעשו בה, וללא הסבר מה הדחיפות שבגללה לא יכלו להמתין ולו 24 שעות כדי לעבד את ההערות ולהטמיע ולו את חלקן", ציינה והוסיפה כי מדובר בצעד מבייש, מצער ומאכזב. "ככה ממוססים אמון", כתבה בדף הפייסבוק שלה.

תאריך:  18/02/2021   |   עודכן:  18/02/2021
+פריז תתוסף כאחד היעדים לטיסות החריגים
11:50 19/02/21  |  עידן יוסף

בעקבות פניות רבות שנעשו לוועדת החריגים בראשותה, תנחה שרת התחבורה מירי רגב להוסיף את פריז כאחד היעדים לטיסות החריגים. תיאום הטיסות יתבצע בשבוע הבא על-ידי רשות התעופה הישראלית ורש״ת, והנוסעים יידרשו לעמוד בכל הכללים בהם אישור ועדת החריגים, בדיקות קורונה ובידוד למחויבים על-פי משרד הבריאות. רגב הודיעה על כך בשיחת טלפון לנציג הקהילה היהודית בצרפת וחבר הפרלמנט מאיר חביב.

+שיעור הבדיקות החיוביות לקורונה ירד ל-6.2%
10:43 19/02/21  |  עידן יוסף

משרד הבריאות: אתמול אובחנו 3,011 מאומתים חדשים לקורונה, שיעור הבדיקות החיוביות - 6.2%. מספר החולים שמצבם מוגדר קשה עומד על 858.

+סרבני חיסונים תובעים למנוע את פיטוריהם
09:52 19/02/21  |  יצחק דנון   |   לרשימה המלאה

עובדים בטמפו ועיריית רעננה מבקשים מבית הדין לעבודה למנוע את פיטוריהם, לאחר שהודיעו שהם מסרבים להתחסן ולהציג בדיקות קורונה מדי 48 שעות

מפעל טמפו בנתניה
+ח"כ לשעבר רם שפע: הממשלה מגלגלת כישלון הקורונה על ההורים ועל הילדים
22:24 18/02/21  |  איציק וולף

ח"כ לשעבר רם שפע, המועמד מטעם מפלגת העבודה לכנסת ה-24, טען כי ההחלטה שלא להחזיר את תלמידי כיתות ז' עד י' ללימודים היא "בושה וכתם שחור נוסף על התמודדות הממשלה עם משבר הקורונה", כלשונו.
"אין דבר פחות אחראי מגלגול הכשלון בניהול המשבר על ההורים, הילדות והילדים שגם ככה קורעים וקורעות תחת הנטל. אם רק הממשלה הייתה משכילה, כפי שדרשתי, לשחרר את הניהול הריכוזי לרשויות המקומיות והמנהלים, אולי הילדים והילדות בישראל היו מקבלים ומקבלות מענה חינוכי גם במהלך המשבר הבריאותי וללא איפה ואיפה, כפי שמגיע להם״, טען.

+מגבלות הכניסה לישראל הוארכו עד ל-6 במרס 2021
21:55 18/02/21  |  איציק וולף

הממשלה אישרה הערב במשאל טלפוני את הארכת מגבלות הכניסה והיציאה לישראל וממנה הקיימות כיום ב-14 ימים נוספים עד לשבת, 6 במרס 2021.

+בהכנה: חקיקה שתחייב צוותי הוראה להתחסן
19:46 18/02/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

המשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי, מבהיר שלא ניתן לאסור בצורה גורפת על מעסיקים לדרוש מעובדיהם להתחסן - כמו שלא ניתן לקבוע דרישת התחסנות כללית בלא לבחון את המידתיות ומשמעותו של סירוב  ▪  אומר שחיוב המורים וצוותי ההוראה ייעשה בשל הצורך להחזיר את המשק לפעילות, שמירת בריאות הציבור וזכות היסוד לחינוך

סמכות בחקיקה [צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעלמו מההערות ואישרו חוק מידע מחוסנים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מגיפת הקורונה
איתמר לוין
המשנה ליועץ המשפטי, רז נזרי, מבהיר שלא ניתן לאסור בצורה גורפת על מעסיקים לדרוש מעובדיהם להתחסן - כמו שלא ניתן לקבוע דרישת התחסנות כללית בלא לבחון את המידתיות ומשמעותו של סירוב    אומר שחיוב המורים וצוותי ההוראה ייעשה בשל הצורך להחזיר את המשק לפעילות, שמירת בריאות הציבור וזכות היסוד לחינוך
מירב ארד
132 חוזרים על כל 100 נרשמים    קצב החזרה של בני 35-54 גבוה פי 2.5 מהקצב הממוצע    נשים חוזרות בקצב הגבוה פי 1.8 מגברים    ירידה בשיעור הנרשמים שנותרו ללא מעסיק
רצון ערוסי
אדם שמסרב להתחסן ורוצה להיכנס להתפלל עם הציבור, רשאים הציבור למנוע בעדו להיכנס, ומדוע? משום שסוף-סוף ישנם ילדים שטרם התחסנו וישנם אנשים שהם בקבוצת סיכון שלמרות החיסון הם עלולים להיפגע והוא עלול להעביר להם את המחלה
מאיר חוטקובסקי
כמדי שבת, גם השבת מחו תושבי כוכב-יאיר צור יגאל ביישובם נגד ראש הממשלה ובעד הדמוקרטיה    הפעם כיבדו את המפגינים בנוכחותם ח"כל עמר בר-לב וח"כ אלי אבידר
יוסף קנדלקר
אני מדבר עם אלו שטוענים שהם לא רוצים להכניס דבר לא טוב לגוף שלהם אבל מחסלים קופסת סיגריות ביום עם קולה ובורקס    יותר רעל מכל חיסון קורונה רוסי שאני יודע עליו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il