X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה הביא את יובל שטייניץ להפנות "כתף קרה" לסטנלי פישר דווקא באמצעות ראיון לרשת הכלכלית הבינלאומית "בלומברג"?
▪  ▪  ▪
שר האוצר יובל שטייניץ [צילום: פלאש 90]
החוצפה שלהם, האדישות שלנו
מנחם רבוי
נבחרינו: הוצאות ממשלה מורחבת הן תוצאת הבחירות ופסיקות בג"צ המגינות על זכויות אזרח הן הפקרות תקציבית * החוצפה היא של הפוליטיקאים, האדישות היא שלנו
לרשימה המלאה

שר האוצר שלנו מצא זמן והעניק, לפני ימים אחדים, ראיון לרשת החדשות הכלכלית הבינלאומית "בלומברג". העיתוי לראיון אינו מקרי. מספר ימים לפני תום השנה האזרחית, יש מקום לסכם את התקופה שחלפה, ולזרוק מבט אל הצפוי בשנה הבאה.
שטייניץ, הוא - יש לזכור - איש פוליטי וחבר נכבד למדי בממשלת ישראל, על כן אין להתפלא שזרם של נתונים חיוביים לגבי הצפוי למשק הישראלי בשנת 2010 הודגש בדבריו, עם הסתייגויות די מינוריות שעדיין ישנן סכנות וסיכונים בדרך. הפן החיובי הודגש בדבריו גם לגבי שנת 2009, איך לא, תוך תיאור הקשיים עימם המשק התמודד בשנת 2009, בעיקבות המשבר הכלכלי החריף בעולם.
עד כאן הכל טוב ויפה. היה מקום אפילו לשבח את הצלחת האוצר "להיכנס" לרשת חדשות כלכלית שיש לה מיליוני מאזינים וצופים בכל העולם, כדי להעביר באמצעותה מסר חיובי על הכלכלה הישראלית, דווקא בזמן שכלכלות אחרות במדינות רבות עדיין לא נחלצו מלפיתת השבר הכלכלי העולמי.
אבל, (תמיד במקומותינו יש אבל כזה...) כאן באה ההפתעה. יובל שטייניץ בחר דווקא את הבמה הבינלאומית שרשת בלומברג העמידה לרשותו, על-מנת לסנוט / לעקוץ / לעלוב (ביחרו את המינוח המתאים) בנגיד בנק ישראל סטנלי פישר.
בתשובה לשאלה לגבי תפקודו של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר אמר שטייניץ:
"אפילו לראש הממשלה או לשר האוצר הטוב ביותר ניתן למצוא מחליפים טובים". הוא ציין כי "הממשלה טרם ביקשה מפישר לשמש בכהונה שנייה כנגיד לאחר סיום כהונתו הראשונה בסוף אפריל". שר האוצר ציין כי יש לו "הערכה גבוהה" לפישר, אולם הוסיף כי יש לו הערכה גם ל"רבים אחרים".
העובדות בדבריו של שר האוצר נכונות. אבל המנגינה היא אחרת לגמרי. ישאל השואל ולא יקבל תשובה עניינית, מדוע התבטא שר האוצר כך. האם לדעתו הוא באמת הגורם המתאים מקצועית לתת לסטנלי פישר ציונים? נכון שאפשר, ואולי יש מקום לבקר מהלך כזה או אחר של הנגיד, אבל האם יש מחלוקת על כך שהוא אחד הכלכלנים הבינלאומיים הבולטים כיום? האם שטייניץ באמת חושב כי הממשלה תסרב להציע לפישר קדנציה שנייה? מיותר להיכנס לפירוט בעניין זה.

חילוקי דעות
שרויים במחלוקת. שטייניץ ופישר [פלאש 90]

אז מה בכל זאת הביא את יובל שטייניץ להפנות "כתף קרה" לפישר דווקא באמצעות ראיון לרשת כלכלית בינלאומית? האם דבריו מוסיפים לחיזוק אמינות ההנהגה הכלכלית של ישראל?
כתבי "בלומברג" ציינו בהקשר לכך את חילוקי הדעות בין פישר לשטייניץ בסוגיית הפיקוח על השכר בבנק ישראל, שפישר דרש להוציא מהאוצר (דרישתו נענתה רק בחלקה). אפשר להוסיף לכך את הוויכוח בין שני המוסדות בדבר הפיקוח על מוסדות פיננסיים חוץ-בנקאיים, ועמדת הבנק כי הממונה על שוק ההון יהיה מתואם / חלק / מסונכרן עם הפיקוח על הבנקים.
יש מחלוקות בין שני הגופים. כך בנויה מערכת האיזונים והבלמים אצלנו. אבל שר האוצר בהשראת דרגי הפקידות במשרדו, לא בטוח שהוא כבר שולט לבדו בכל החומר, ומגלה קוצר רוח. הוא בחר את "בלומברג" על-מנת לשגר לפישר איום סמוי ולהפיצו בין אנשי עסקים והמוסדות הפיננסיים בעולם. אל תעמיד תנאים ואל תדרוש דרישות בקשר לקדנציה השנייה שלך. יש "רבים אחרים" שישמחו להיכנס לנעליך.
למזלו של שטייניץ, דבריו לא זכו להד רב בתקשורת הישראלית. סוכנויות הידיעות אומנם ציטטו את דבריו, אך בארץ הם באו לידי ביטוי בעיקר באתרי החדשות באינטרנט.
שטייניץ טעה באמירותיו ובבמה בה בחר להשמיען. זה קורה אצלו לא בפעם הראשונה. זכורה התקפתו משולחת הרסן על בית המשפט העליון. סטנלי פישר אומנם הוא ג'נטלמן בהתנהלותו, אבל אין ספק בכלל כי ראה את הדברים וסימן לפניו את גבולות הגזרה.

לאתר הכותב
תאריך:  27/12/2009   |   עודכן:  27/12/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שר האוצר מדבר (עוד פעם)
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
שטייניץ מושפע מאנשי האוצר .
ישמעאל  |  27/12/09 12:09
2
שטיניץ חייב להשיל נעליו
פישלזון  |  27/12/09 15:14
3
זכור לי שלא 'עבדת' בביקורת
ל'כותב' המבקר  |  1/01/10 13:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה ויג
רשמי ביקור פרטי חנוכה תש"ע 2009-12
אהרון שחר
דיון ציבורי משמעותי בנושא מחיר העסקה - יוביל לביטולה    על החסרונות במימוש העסקה, פיזור מניפולציות והפתרון לישראל
דני רשף
ציפי ליבני קיבלה הזדמנות שלישית לעבור ממעמד של מתלוננת, מקטרת ומזנבת למעמד של מובילה במשקל כבד
יאיר דקל
חונכנו על המורשת שצה"ל הוא הצבא המוסרי בעולם    מפעם לפעם יש סדקים במורשת הזאת ובאחרונה היו משפטיהם של תא"ל משה צ'יקו תמיר ותא"ל עימאד פארס    אחר פסק הדין המרשיע, נחלצו בכירי צה"ל לסייע לצ'יקו תמיר והנושא נמצא בפני הרמטכ"ל    שני קצינים בכירים מאד לשעבר כותבים על ערכים שחסרים לקצינים בכירים
נרי אבנרי
אלמלא בקעה קדימה מהרחם של התקשורת, היו אזרחי ישראל מקבלים קטעי ארכיון בהם נראה שרון מתחייב לממשלה שלא תעלה על 18 שרים. התחייבות שכהרגלו, השליך לפח מיד לאחר הבחירות. הלכתי לארכיון, וזה מה שמצאתי...
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il