X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רשות התחרות מפרסמת שורת תיקונים מקלים לתנאי המיזוג בין בזק לבין יס "מאז הטלתם של התנאים למיזוג, גברה והשתפרה התחרות בשוקי התקשורת השונים"
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

רשות התחרות פרסמה (12.4.21) תיקון לתנאי המיזוג שבין בזק ליס. במרס 2014, אישר ממלא-מקום הממונה על התחרות מיזוג בין בזק לבין יס. לאור החששות התחרותיים שהתעוררו כתוצאה מהמיזוג, הוא אושר בשעתו כפוף לתנאים.
כחלק מתנאי המיזוג, נאסר על יס למכור סל שירותי תקשורת הכוללים שירותי טלוויזיה במחיר שונה ממכירת שירות הטלוויזיה בנפרד. על-פי התנאי, אם קבוצת בזק בוחרת למכור חבילת שירותי תקשורת (כגון קו טלפון, אינטרנט ושירותי טלוויזיה) במחיר מסוים, עליה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר נפרד ממחיר החבילה, כך שמחיר שירותי הטלוויזיה יהיה זהה בין אם השירותים נרכשו כחלק מחבילת שירותי התקשורת ובין אם הם נרכשו כשירותי טלוויזיה בלבד.
תנאי זה הוטל מחשש שבזק תמכור את שירותי הטלוויזיה כחלק מחבילת שירותי תקשורת במחיר טורפני, ובכך תקשה את הכניסה של מתחרים נוספים לתחום הטלוויזיה או תדחק מתחרים קיימים.
תנאי נוסף שהוטל על יס במסגרת תנאי המיזוג הוא איסור על הסדרי בלעדיות בכל הנוגע לרכש תוכן לטלוויזיה רב-ערוצית. תנאי זה נועד לאפשר לשחקנים אשר ירצו להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית לרכוש תכנים בלי הגבלה.
מאז הטלתם של התנאים, גברה והשתפרה התחרות בשווקי התקשורת השונים ולשיפור תחרותי זה השפעה על הצורך בתנאים הבאים:
  • כשהוטלו התנאים, היו שני מתחרים בלבד בשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית - הוט ויס. מאז נכנסו לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית מתחרים חדשים - סלקום ופרטנר אשר צברו נתחי שוק, וכיום כל אחת מהן מחזיקה ביותר מ-200 אלף מנויים לשירותי הטלוויזיה שלהן.
  • רשתות האינטרנט עברו תמורות ושדרוגים המאפשרים אספקת תכנים אודיו ויזואליים באיכות גבוהה (OTT). שינוי זה מאפשר לבתי אב לצרוך תכני טלוויזיה מפלטפורמות בינלאומיות ישירות דרך האינטרנט (Netflix, Apple TV ועוד).
  • רפורמת השוק הסיטונאי מאפשרת לשחקנים קיימים ולשחקנים אשר רוצים להיכנס לתחום הטלוויזיה הרב-ערוצית לרכוש תשתית אינטרנט במחיר מפוקח וכן לפרוס תשתיות תקשורת בצנרת של בזק. כמו-כן, ניתן לראות כי IBC ופרטנר החלו לפרוס סיבים באופן עצמאי. בדיקת הרשות העלתה שימוש נרחב בשוק הסיטונאי.
לאור שינויים אלו החליטה הממונה לאפשר לחברות הבנות של בזק (פלאפון, יס ובזק בינלאומי) למכור חבילות תקשורת הכוללות תשתית אינטרנט, ספק אינטרנט ושירותי טלוויזיה ללא חובה למכור את שירותי הטלוויזיה במחיר מופרד שיהיה אחיד לרוכשי חבילות ולמי שאינם רוכשים חבילות.
בכל הנוגע להסדרי בלעדיות, בדיקת הרשות העלתה כי היצע התוכן הזר - להבדיל מתוכן מקומי ותוכן ספורט - הוא רחב וניתן לרכשו ממספר גורמים שונים: אולפני המייג'ורס; מפיקים עצמאיים רבים מרחבי העולם; רשתות טלוויזיה זרות, המפיקות תכנים לשימושן העצמי. בנוסף לכך, קיימת אפשרות לרכוש תכנים רבים ומגוונים באמצעות אגרגטורים בינלאומיים בעלי כוח רכש משמעותי, המרכזים מגוון תכנים זרים מכל אחד מהגורמים האמורים.
משכך, החליטה הממונה לתקן את תנאי המיזוג כך שיתאפשר לחברות הבנות של בזק למכור חבילות שירותי תקשורת ללא הפרדת שירותי הטלוויזיה ולאפשר גמישות גדולה יותר בכל הנוגע לרכש תוכן זר.
הממונה ציינה, כי ביטול חלק מתנאי המיזוג עולה בקנה אחד עם מדיניותה, לפיה במקרים שבהם השוק הופך להיות תחרותי יותר ניתן להקל את מידת הפיקוח האסדרתי וההתערבות האסדרתית ולאפשר לשווקים להסדיר את עצמם.

תאריך:  12/04/2021   |   עודכן:  12/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שורת תיקונים מקלים לעסקת בזק-יס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
נמרוד שפר המליץ על מינויים בחטיבת התעופה - ולאחר מכן השתתף בוועדות האיתור שאישרו את אותם מועמדים    בחמישה מקרים כיהנו מנהלים בפועל במשך 42-16 חודשים בחטיבות משמעותיות
איתמר לוין
אנגלמן: הוועדה להסרת החסמים בפני המעבר לא התכנסה מאז ינואר 2016; המל"ל לא הוביל להסכמות בין משרדי הממשלה; אין פתרונות תעבורה לחיילים המתגוררים הרחק מן הנגב
איתמר לוין
אנגלמן: רוב הרחפנים אינם רשומים ואין צורך בהסמכה להפעלתם; ברוב מתקני צה"ל אין מענה הולם לאיום הנשקף מהם; באירוויזיון ב-2019 היו 11 טיסות שלהם באיזורים שנאסרו לטיסה
עידן יוסף
כך מנסים גורמי המודיעין האירני לפתות ישראלים ברשתות החברתיות למפגשים בחו"ל שעלולים להביא לחטיפתם או לפגיעה בהם    השיטה: התחזות לסוכנות תיירות, והצעת אהבה חוצת גבולות
איתמר לוין
"הדברים שהיו קשורים לשרה היו לפעמים יותר לחוצים מאשר אלה שהיו קשורים לראש הממשלה"    אלוביץ הודה לישועה על תרומתו לאישור עסקת בזק-yes    חילופי דברים קשים לאחר שהתובעת יהודית תירוש טענה שהסניגור בועז בן-צור איים עליה בהנפת אצבע; בן-צור מכחיש: זו חציה של גבולות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il