משרד התיירות השיק (יום ב', 26.4.21) סמינרים מקוונים (וובינרים) במסגרת יריד התיירות IMTM שנפתח במרס השנה, ויוצג בחלקו הראשון באופן וירטואלי. ההרצאות המקוונות מיועדות לתעשיית התיירות בישראל ובעולם. ההרצאות יעסקו במגוון רחב של נושאים מעולם התשתיות, המיתוג, הפיתוח האסטרטגי ועוד, והכל, על-רקע המאמצים להחזרת התיירים לישראל.
הוובינר שפתח את סדרת ההרצאות עסק בהיערכות ענף התיירות להתאוששות ממשבר נגיף הקורונה. במסגרת האירוע הוצגו תוצרי מחקר אסטרטגי, שנעשה עבור משרד התיירות, וכן הוצעו אסטרטגיות ליציאה מושכלת מהמשבר. את הוובינר הובילו ד"ר ירון ארגז, מנהל אגף מחקר ואסטרטגיה במשרד התיירות, עידן אורמן, ראש המגזר הציבורי בחברת דלויט ישראל, וכן לינה חדד, מנהלת תחום תיירות בת קיימא ומידענות במשרד התיירות. לאחר מכן, ב-28.04.2021, יתקיים וובינר בנושא מגמות בהרגלי הצריכה של התייר בעידן פוסט הקורונה. הוובינר יועבר באנגלית לקהל הרחב ולנציגים מהתעשיה.
וובינרים יתפרשו על פני תקופה של חודשיים ויעסקו בשלל סוגיות רלוונטיות לענף התיירות המתאושש מהמשבר. ההרצאות יועברו בעברית או באנגלית וישודרו במסגרת הפלטפורמה המקוונת של יריד התיירות IMTM.
השנה ישקיע משרד התיירות כ-170,000 שקלים ביריד IMTM בתכנון, בפיתוח ובשיווק המוצר התיירותי הישראלי. הביתן הוירטואלי של משרד התיירות יציג השקעות בתשתיות ציבוריות ותמיכה ביזמים, פיתוח מותגים, שיווק בחו"ל, הכשרה מקצועית, תיירות פנים, מחקרים ונתונים סטטיסטיים והיערכות המשרד בתקופת הקורונה, שנועדה לשמר את ישראל בתודעת התיירים הפוטנציאליים בחו"ל, וכן לשמר את התשתיות וכוח האדם של התעשיה.
IMTM - International Mediterranean Tourism Market הוא יריד התיירות המוכר והגדול ביותר במזרח התיכון. היריד התקיים ב-27 השנים האחרונות בישראל, והשנה בעקבות מגבלות מגפת הקורונה, הוחלט לקיימו כאירוע וירטואלי לאורך ארבעה חודשים, אשר יסתיים בתצוגה פרונטלית מסורתית בביתן 2 באקספו תל אביב. חלקו השני - הפיזי - מתוכנן להתקיים כבשנים קודמות.