X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החלטות הוועדה לעיצום כספי

96 הברחות כספים במחצית 2019

קנסות של 780,000 שקל על הכנסות מיליונים במזומן אזרח רוסיה הכניס 129,500 אירו ונקנס ב-140,000 שקל העלמת הכנסות מפעילות בעיר אומן הובילה לקנס של 104,000 שקל
▪  ▪  ▪
שילוט כללי המכס בנתב"ג

קרוב ל-100 בני אדם נקנסו במחצית הראשונה של 2019 בסכום כולל של 780,000 שקל על הכנסת כספים במזומן לישראל בלא דיווח כמתחייב בחוק. כך מוסרת (יום ה', 29.4.21) רשות המיסים, המפרסמת את קובץ החלטות הוועדה להטלת עיצום כספי לתקופה זו.
על-פי חוק איסור הלבנת הון, חלה חובת דיווח על הכנסת כספים לישראל או הוצאתם ממנה בסכום העולה על 50,000 שקל במעברי הגבול האוויריים והימיים ועל 12,000 שקל במעברי הגבול היבשתיים. הרשות מסבירה, העברת כספים דרך מעברי הגבול היא אחד מדפוסי הפעולה המוכרים והרגישים ביותר בתחום הלבנת הון, שכן מדובר בדרך נוחה להעברת מזומנים ללא תיעוד ושחזור.
בקובץ בולט המספר הגבוה של ערבים ישראלים שהכניסו כספים בניגוד לחוק, דרך המעברים היבשתיים עם ירדן, מצרים ורצועת עזה. 61% מההפרות בוצעו במעברים אלו, כולל שלושה בני משפחה שנתפסו יחדיו במעבר מירדן כאשר ברשות כל אחד מהם 10,000 דולר במזומן. שליש מהמפרים לא היו תושבי ישראל, אך הם נקנסו שכן חובת הדיווח היא בהתאם לחוק המקומי. ב-24% מהמקרים התברר, כי המפרים לא דיווחו על כספים גם בעת העברתם בכיוון הנגדי.
בכל המקרים טענו המפרים שמדובר בכספים שמקורם לגיטימי וטענתם התקבלה כמעט תמיד - אך אין בכך כדי לפטור אותם מחובת הדיווח. טענה אחידה נוספת הייתה חוסר ידיעה לגבי הסכום החייב בדיווח, אותה דחתה הוועדה הן משום ש"אי ידיעת החוק אינה פוטרת" והן משום שבכל מעברי הגבול מוצב שילוט בולט ורב-לשוני המבהיר מהי חובת הדיווח. חלק מן הנתפסים טענו ששכחו לדווח או שלא זכרו מהו הסכום שברשותם; גם טענות אלו נדחו.
העיצום הגבוה ביותר, 140,000 שקל, הוטל על איגור רודינקו, אזרח רוסיה. הוא הגיע לנתב"ג, לטענתו לצורך רכישת דירה וטיפולים רפואיים, כשבכיסיו 129,500 אירו במזומן. למרות שהמפר מחזיק חשבון בנק בישראל, הוא לא ביצע העברה. בא-כוחו טען, כי מקור הכספים הוא ממכירת נכס ברוסיה לפני עשר שנים, אולם לא ביסס את הקשר בין מכירת הדירה לפני כעשור לבין המזומנים שלא הופקדו או הושקעו, בניגוד לכל החגיון כלכלי. במקרה זה לא קיבלה הוועדה את הטענה לגבי מקור הכסף ומכאן הקנס הגבוה.
הסכום השני בגובהו, 104,000 שקל, הוטל על נחמן ארול, שנתפס בנתב"ג כאשר ברשותו 300,000 שקל במזומן. הוא טען, כי מדובר בכספים שחסך במשך 15 שנה מעבודתו כסוכן נסיעות. לדברי ארול, הוא נהג לצאת מספר פעמים בשנה לאוקראינה במסגרת עבודתו בעיר אומן (קברו של ר' נחמן מברסלב), ובכל פעם הוציא עימו אלפי דולרים בודדים, עד לסכום שהצטבר ל-100,000 דולר. לדבריו, את הכסף אחסן בכספת של נאמן מטעמו. בא-כוחו של ארול טען לעומת זאת, כי מדובר בעסקה שבוצעה מטעם החברה בה הוא מועסק. לאור סתירות בין הגרסאות וכן חוסר הסבירות לחיסכון סכומים בגובה כזה לאור גובה המשכורות של ארול, הוועדה התרשמה, כי מקור הכספים הוא בפעילות עסקית באומן ובהכנסות שאינן מדווחות לרשות המיסים.
הסכום הגבוה ביותר במזומן נמצא מוסלק על גופה של מרינה פנחסוב: 115,000 אירו ו-30,000 דולר. היא ובעלה - בעלי חנות תכשיטים - טענו בנתב"ג, כי הכסף שייך לבעל שקיבל אותם בהלוואה מקרוב משפחה, וכי הסתירו אותם מחשש שהצהרה עליהם תגרור תשלום. פנחסוב נקנסה ב-75,000 שקל.
ניר ילוז, אזרח דנמרק, נתפס פעמיים במחצית הראשונה של 2019. בפעם הראשונה היו ברשותו 25,050 דולר ארה"ב, 55 אירו, 230 פאונד ו-22,000 קרונה דנית, והוא נקנס ב-5,000 שקל. כעבור חודשיים נתפס שוב בנתב"ג, כאשר ברשותו 20,000 דולר, 17,200 קרונות דניות ו-50 אירו; הפעם הוא נקנס ב-20,000 שקל.

תאריך:  29/04/2021   |   עודכן:  29/04/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
המערך הלאומי לריצוף גנומי של משרד הבריאות זיהה 41 מקרים של וריאנט הודי בישראל    מתוכם 24 חוזרים מחו"ל (21 זרים) ו-17 מקרים בקהילה שלחלקם לא נמצא קשר לחו"ל    בין הנדבקים - חמישה ילדים מבתי ספר שונים
איציק וולף
חברת הבנייה אזורים חתמה, באמצעות חברת-בת שלה, על הסכם קומבינציה לרכישת 52.5% מהזכויות במגרש בשטח 4,488 מ"ר בשכונת הר נוף בירושלים    החברה הבת תבנה 240 יחידות דיור מעל לקומת מסחר ותמסור לידי המוכר את יחידות הדיור המשקפות את אחוזי הבעלות שלו
איתמר לוין
העיתונאי זומן לעדות לאחר שפרסם את גרסתו של אחד החשודים במותו של אהוביה סנדק    רוזן: ההחלטה הייתה מקצועית, אך מוטב היה להימנע ממנה - והיא אכן בוטלה בהמשך
איציק וולף
טוענים כי הלחצים הפוליטיים שהופעלו ביחס לחגיגות ל"ג בעומר הביאו למצב שבו לא ניתן יהיה לאכוף את הנחיות התו הירוק ומי שיעלה לקבר רשב"י עלול להיות חשוף לחולי קורונה שמסתובבים במקום ללא פיקוח
איציק וולף
לטענת עו"ד אורי רגב, מנכ"ל חדו"ש, ההסתמכות על התחייבות של גבאי קהילות להגעת רק בעלי תו ירוק היא שערורייתית    "מי שזוכר את האירועים והחתונות ההמוניות במגזר החסידי בתקופת הקורונה בניגוד לחוק ובהתעלמות מלאה של המשטרה, מבין שבישראל שלטון החוק ושלום הציבור הם שיקולים בערבון מוגבל מאוד"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il