X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רון חולדאי, ללא רכבת תחתית, תל אביב לא תהיה לעולם מטרופולין מכתב גלוי לראש עיריית תל אביב
▪  ▪  ▪
הלוואי שתהיה רכבת תחתית בעיר הגדולה... [צילום: פלאש 90]
אני מאלה שמאמינים רק ברכבת תחתית ולא ברכבת קלה. רכבת העוברת מתחת לעיר, שלא מתחרה על המקום הצפוף בכבישים הנתונים. ברור מניסיונן של ערים בעולם כולו, כי רק רכבת תחתית תשנה את איכות החיים של תל אביב והסביבה

חלומות על הרכבת התחתית
שולמית קיסרי
כמעט בכל רחבי העולם פזורות רכבות תחתיות, חדשניות, מהירות, נקיות, דייקניות ויעילות * רק בישראל חושבים על זה כבר שנים, אך הביצוע מתעכב
לרשימה המלאה

רכבת ישראל - ההיית או חלמנו חלום?
שולמית קיסרי
32 שרי תחבורה מוכיחים כי ים הנכבדים שכיהנו בתפקיד נשאו את עיניהם לקריירות מפלגתיות, והתחבורה הייתה בעדיפות תחתונה
לרשימה המלאה

מסתמן פרויקט חדש בתל אביב: שיפור (לעוד שנה וחצי) של קווי האוטובוס בעיר. האומנם?
ראש עיריית תל אביב היקר,
כתושבת תל אביב שהצביעה עבורך פעמיים, אני מאלה שמרוצים מבחירתם. אני נהנית מהשיפור האסטתי של תל אביב, מהפרויקטים של נמל תל אביב, מיפו המשתקמת, מה"תחנה" היפהפייה, משרונה, מנווה צדק, מהמושבה האמריקנית, משימור בנייני העבר, מהפעילות התרבותית, ומהתחושה שאני גרה בפרובינציה משודרגת. ההתלהבות לא כוללת, בלשון המעטה, את בית הבימה הקטסטרופלי.
העיר קיבלה אופי וסגנון. קשה להשתעמם כאן. חוף הים, שניתן לעיר מן הטבע, גולת הכותרת של תל אביב, משמש כהשראה וקודקוד אקלימי, נופי, רגשי והתנהגותי, יוצר עיר בעלת ייחוד.
עקב האכילס הנודע של העיר, הוא התחבורה: כבישים ורחובות צרים, פקקים, היעדר חניה וחוסר תכנון או ראייה לעתיד. נושא התחבורה מעכיר את ימיהם של תושבי העיר ושל אלה הבאים בשעריה בענייני עבודה או בענייני בילוי. התחבורה והתנהלותה הופכות לא פעם את החיים בעיר - לסיוט!!!
בעניין זה הספקתי כבר להצביע עבור ראש עיר אחד, רוני מילוא, שהיה מספיק ערמומי להבטיח רכבת תחתית בתל אביב. הייתי בין התמימים שחשבו שיש מישהו בישראל שיכול לחשיבה הבלתי-קיימת של שרי האוצר ושל שרי התחבורה הבלתי-מתפקדים. הרכבת התחתית של תל אביב נהפכה מזמן לבדיחה צינית. מילה נרדפת לחלומות באספמיה.
אני מאלה שמאמינים רק ברכבת תחתית ולא ברכבת קלה. רכבת העוברת מתחת לעיר, שלא מתחרה על המקום הצפוף בכבישים הנתונים. ברור מניסיונן של ערים בעולם כולו, כי רק רכבת תחתית תשנה את איכות החיים של תל אביב והסביבה.
שמענו כי יש תוכנית לשיפור התחבורה הציבורית בתל אביב, לשינויים בקווי האוטובוסים, לצמצום קווים, לשיפור קווים וכולי. אני מקווה שאתה לא הולך לעשות פאשלה בעניין האוטובוסים, כמו בעניין בית הבימה. ככל הנראה אין לך חלק בכישלונות הרכבת הקלה, בתכנונים, בהתחלות הבנייה החוזרות, בבזבוז הכסף המשווע בבזבוז זמן יקר, בשינויי תוכניות, בעוד בזבוזים ומשכורות. אך בעניין פרויקט האוטובוסים החדש יש לך הזדמנות לחשוף את התוכנית לתושבי תל אביב והסביבה שיציעו הצעות ויעירו הערות. אחרי הכל, נוסעי האוטובוסים הם שיודעים מה חסר להם, ותושבי העיר לבדם יודעי מה טוב להם ומה חסר.
אני מאמינה שמול עיניך דוגמאות תחבורת אוטובוסים כמו למשל בעיר הברזילאית קורטיבה, עיר לדוגמה שראש העיר הקודם שלה הקים בה, לפני שנים, מערכת הסעה נוחה מאין כמוה. אוטובוסים היוצאים בדייקנות מהתחנות כל כמה דקות, תחנות המפרטות את המהלך המדויק של האוטובוס, מדרכות המאפשרות לזקנים ולאימהות עם עגלות לעלות ולרדת בנוחיות. מחירים מאוד נמוכים שמאפשרים לכל האזרחים להשאיר את המכוניות הפרטיות בבית - מה שמוסיף לתושבים תחושת שלווה יחסית ומשפיע על ירידה באלימות!
לפרויקט האוטובוסים יש, אולי, סיכוי להצליח אם אני מסתמכת על עבודות קודמות שעשית בעיר. אתה כמעט תמיד עומד בלוח זמנים - תופעה לא מוכרת בישראל. רוב הפרויקטים שיזמת או שקיבלת החלטה לבצעם, שיפרו את איכות החיים והוסיפו לתחושת הלוקאל-פטריוטיזם של התושבים.
אחת ההוכחות להצלחתך היא חזרה של ישראלים רבים מן ה"כפר" אל העיר, ממושבים ומפרברים לעיר עצמה, הצומחת במהירות. רק אל תשכח, ראש העיר רון חולדאי, כי גם אם פרויקט האוטובוסים יצליח במלואו - והוא מיועד לעוד שנה וחצי שהן ים של זמן - עדיין, בלי רכבת תחתית, תל אביב לא תהיה לעולם מטרופולין.
בעוד שנה וחצי, במידה שתפעל כאן מערכת אוטובוסים משופרת, יהיה פרויקט זה, כאשר יתחיל לפעול, מעט מדי ומאוחר מדי, כי בלי רכבת תחתית לא תוכל לפתור את בעיית התחבורה. בינתיים העיר תגדל, מספר תושביה יתעצם, מספר העובדים והמבקרים בעיר יגדל פלאים וכמובן מספר המכוניות הפרטיות. הכבישים בתל אביב, גם אם ירחיבו אותם עד פתח הבתים, לא יספיקו להכיל את מאות אלפי המכוניות. זיהום האוויר יהיה גדול שבעתיים מאשר הוא היום, וכולי וכולי.
אני מצפה ממך, אם כן, שאת האנרגיות הבלתי-נדלות שלך תשקיע בשכנוע - ממנו לא תחדל, בכל רגע פנוי - של שר התחבורה (אחד מאלה שמתחלפים כל שנה ולא עושים כלום רק נושאים עיניהם לתפקיד "חשוב" יותר) ושל שרי האוצר. אל תשכח לנסות לשכנע אותם וגם את נשיא המדינה שמתכנן פרויקטים של ננו טכנולוגיה מתקדמת, אבל שוכח לעתים את חיי היומיום של אזרחי ישראל. שכנע את כולם, בהחלטיות המאפיינת אותך, שישקיעו את כל מרצם בהשגת המטרה הכה-משמעותית של הרכבת התחתית.
ילדיי ונכדיי, ילדיך ונכדיך - כולם יודו לך.

תאריך:  06/01/2010   |   עודכן:  07/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערות אישיות לרון חולדאי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רכבת קלה
תום  |  7/01/10 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
"לילית" התל אביבית קולטת אליה בני נוער בסיכון ומעניקה להם הזדמנות ממשית להשתלבותם בחברה בתחום המסעדנות
אליקים העצני
הייתכן שישראל משלימה עם "פרטנר" שבין היתר הוא גם טרוריסט פעיל?    מדוע אינה מבקשת הסגרת הרוצח הרביעי של הרב חי?
צילה שיר-אל
השבוע: תחזית שנתית לילידי מזל גדי, וגם על תכונותיהם החיוביות והשליליות    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
אהרון רול
היצירה השקרית "ג'נין ג'נין" והתוכנית השקרית "עובדה" תויגו כבר בידי ערכאות משפטיות כעוברות בבירור על חוקי לשון הרע
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
לאחרונה פסק ביה"מ כי עירייה תסווג כמלכ"ר גם לעניין מכירת מגרשים שרווח בצידה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il