X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר המשפטים, יעקב נאמן ושר החינוך, גדעון סער [צילום: פלאש 90]
ח"כים ושרים מן הימין, שנבחרו על בסיס מצע לאומי, שוב ושוב מפנים עורף לשולחיהם ומאמצים עמדות שמאל עושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס הדרך היחידה לרסן את שיטת הישראבלוף הזו, היא באמצעות אותה שיטת ישראבלוף
▪  ▪  ▪
יש היגיון עצום בצורך לגוון את הרכב בית המשפט העליון, שציניקנים טוענים שאילו הייתה מוצבת בו קלפי ביום הבחירות, הייתה זוכה בו מרצ לתמיכה של 90%. אבל מה לעשות שמרצ כיום אינה שווה אלא רק 2.5% מכלל הציבור בישראל? האם אין היגיון, מר סער ופרופ' נאמן, במתן ייצוג כלשהו לפחות לאותם 97.5% הנותרים מאזרחי ישראל שלא הצביעו מרצ והמעוניינים לראות בבג"צ גם שופטים בצלמם כדמותם?

המלך אלכסנדר ינאי, נינו הישיר של מתיתיהו הכהן הגדול, נכנס לפנתיאון אימרות השפר הלאומי, בזכות אזהרתו את אשתו המלכה שלומציון מפני הצבועים והמתחסדים למיניהם: "אל תתייראי לא מן הפרושים ולא מן הצדוקים אלא מן הצבועים שעושים מעשה זמרי ודורשים שכר כפנחס".
מי היה מאמין שהצבועים הללו, העושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס, חיים עדיין עמנו, 2,086 שנה אחר אמירתו בת האלמוות של אלכנסדר ינאי? הפוליטיקה הישראלית, ובעיקר האגף הימני שלה, מלאה מהם. מדובר בפוליטיקאים המתחזים לאנשי ימין כדי לזכות במשרות ממלכתיות נחשקות, אך בהגיע תורם להעמיד במבחן המציאות את האידיאולוגיה הלאומית שלהם, הם מתיישרים עם השמאל ופועלים כאילו נשלחו לשלטון מטעמו.
דוגמאות יש בשפע. רק השבוע חזינו בתופעה מוזרה שכזו, כשנציגים רשמיים של הימין, סיכלו יוזמה פרלמנטרית חשובה ומתבקשת של הימין, בעצה אחת עם השמאל.
זה קרה השבוע בוועדת השרים לענייני חקיקה, כשהועלתה לדיון הצעת חוק של חברי הכנסת יריב לוין מהליכוד ומיכאל בן-ארי מהאיחוד הלאומי, להגדיל את מספר שופטי בית המשפט העליון מ-15 ל-18. לא הייתה בהצעה זו משום פגיעה כלשהי בכבודם ובמעמדם של שופטי הבג"צ. איש לא איים לשלוח אותם הביתה. היוזמה רק דיברה על הצורך לאזן ולגוון את הרכב הבג"צ, שרובו ככולו עשוי מעור אחד: קבוצה קטנה של אשכנזים חילונים שמאלנים, בעלי אוריינטציה פוליטית, ערכית וחברתית זהה.
ואף על-פי כן התייצבו מול הצעה תמימה זו שניים מאנשי מחנה הימין בכנסת: שר המשפטים יעקב נאמן, שנימק התנגדותו להצבעה בכך שהיא "אינה ראויה" (נכון שהוא לא נבחר בבחירות, אך זכה בתפקיד בזכות דימויו כאיש המחנה הלאומי); ושר החינוך גדעון סער, שטען כי רק לפני שנים אחדות החליטה הכנסת להגדיל את מספר שופטי הבג"צ מ-12 ל-15 בתמיכתו אז כיושב-ראש הקואליציה, ו"אין היגיון בשינויים כה תכופים".
הבעיה היא שדווקא יש היגיון עצום בצורך לגוון את הרכב בית המשפט העליון, שציניקנים טוענים שאילו הייתה מוצבת בו קלפי ביום הבחירות, הייתה זוכה בו מרצ לתמיכה של 90%. אבל מה לעשות שמרצ כיום אינה שווה אלא רק 2.5% מכלל הציבור בישראל? האם אין היגיון, מר סער ופרופ' נאמן, במתן ייצוג כלשהו לפחות לאותם 97.5% הנותרים מאזרחי ישראל שלא הצביעו מרצ והמעוניינים לראות בבג"צ גם שופטים בצלמם כדמותם, הנאמנים גם למדינת ישראל כמדינה יהודית (ולא כמדינת כל אזרחיה) ולמורשת ישראל (שמאז ימי אהרן ברק הושלכה החוצה מהיכלי הבג"צ)?

מעללי בג"צ

לא ניתן כמובן למנות במסגרת מצומצמת זו את כל מעללי הבג"צ כלפי עם ישראל, מדינת ישראל ומורשת ישראל. אבל רק בשבוע שחלף ראינו דוגמית לכך עם פתיחתו של כביש 443 לתנועת רכב פלשתיני, החלטה שתחדש את פיגועי הרצח בכביש זה ותתרום לשפך דם נקיים של ישראלים חפים מפשע.
[ראה את מאמרו של אהרון רול בנושא: הדיוטות בחסות החוק]
אותו בג"צ, אגב, דחה את בקשת מתיישבי דולב וטלמונים להתיר להם להשתמש בכביש שיוחד לנסיעת פלשתינים בלבד. השופט אשר גרוניס הגדיר את ההחלטה לשלול מישראלים את זכות התנועה באותו כביש במונח "סבירה ומידתית".
ואותו בג"צ ממש קבע ארבעה חודשים לאחר מכן, מפי השופטת דורית ביניש, כי "הדרת קבוצת אוכלוסיה משימוש במשאב ציבורי מעוררת תחושה של חוסר שוויון ואף אסוציאציה של מניעים פסולים". מיותר לציין שהעותרים הפעם היו פלשתינים.

רשימת הקלון
נאמן וסער לא לבד - אליהם מצטרפים בנימין נתניהו, בני בגין ודן מרידור
▪  ▪  ▪

רשימת מעללי הבג"צ ארוכה ומייגעת, אך ההכרעות זהות בדרך כלל. והכל בשל הרכבו האישי של הבג"צ, ששיכפל עצמו וכונן במדינה ישות משפטית-שלטונית שאיש לא מינה ושאין דוגמתה בעולם להתערבות בענייניה הפוליטיים של המדינה.
ובדיוק כדי למנוע רעות-חולות אלה, ביקשו ח"כים מן הימין, הנאמנים לשליחותם הציבורית, להגדיל ולגוון את מספר שופטי הבג"צ. אך יוזמתם טורפדה, לא להאמין, דווקא בידי שרי המחנה הלאומי. האין זו מעילה בשליחות הציבורית שהטילו עליהם שולחיהם?
ואולם, מסתבר שנאמן את סער אינם לבד. קדם להם בנימין נתניהו, האיש שנבחר על אג'נדה ימנית מובהקת, אשר שללה את רעיון שתי מדינות לשני העמים, הבטיחה סיוע רבתי למתנחלים ובזה לכניעה לטרור, והפך עצמו לקבלן הביצוע של מרצ ושלום עכשיו: בעד מדינה פלשתינית, בעד הקפאת הבנייה ביו"ש, בעד שחרור מאות רוצחים שדם על ידיהם. איך אומרים הליכודניקים המתוסכלים? – בחרת שמאל קיבלת שמאל, בחרת ימין קיבלת שמאל...
וגם נתניהו אינו לבד. עמיתו לממשלה השר בני בגין הצטרף בוועדת השרים לענייני חקיקה לעמדת השמאל נגד החלת דין רציפות למתן חנינה לעצורי ההינתקות; ובוועדת השרים לענייני חקיקה שדנה בהצעת חברי כנסת מהימין לשינוי החוק המנדטורי הרואה בשפה העברית שוות ערך לאנגלית ולערבית, טירפד בגין יחד עם השרים נאמן, מרידור ואיתן, יוזמת חקיקה זו.
רשימת הקלון כוללת גם את השר דן מרידור, שטירפד בראשית נובמבר את הצעת החוק למשאל-עם והצטרף בכך לשורה ארוכה של אנשי שמאל שהתנגדו לחוק משאל-העם.
בנימין נתניהו, גדעון סער, יעקב נאמן, בני בגין, דן מרידור וכמה מעמיתיכם האחרים בימין – שכחתם שלא מרצ שלחה אתכם לשלטון? עד כדי כך אכלה בכם מחלת ההתיפייפות וההתבטלות בפני השמאל?

שיטת הישראבלוף

כיצד ניתן למנוע אותה התחזות צבועה של בכירים בימין הנבחרים על בסיס מצע ימני וחוברים לשמאל במהלך פעילותם הפוליטית, תוך בגידה חמורה בשליחות שהוטלה על כתפיהם? איך אפשר לסכל בחירתם של שמאלנים במסווה של שליחי הימין לכנסת הבאה?
פתרון מסודר ודאי שאין. ודאי גם שהבג"צ לא יתנדב למנוע מחברי הכנסת של הימין בגידה בשליחותם ובשולחיהם. מה אם כן עושים?
נראה שבמדינת הישראבלוף, שבה הבוגדנות הפוליטית שכיחה למדי, אין מנוס מלנקוט בשיטת הישראבלוף. בישראבלוף כמו בישראבלוף: המוני נאמני עם ישראל, ארץ ישראל ומורשת ישראל, דתיים וחילוניים, רשאים כידוע, תמורת תשלום סמלי, להתפקד לליכוד ולהצביע בפריימריז – ובמעמד גורלי זה לנצל זכותם לחסום דרכם של שמאלנים שמתחפשים בעידן הפריימריז לאנשי ימין ולשלוח אותם הביתה. אם ישראבלוף, אז עד הסוף.

תאריך:  07/01/2010   |   עודכן:  07/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
היזהרו מן הצבועים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
כמה רחוק מן המציאות המאמר
יוני5050  |  7/01/10 20:23
 
- איפה הסתירה?
חיים טובים  |  8/01/10 00:46
 
- יוני, הבנת הנקרא!!!
יוסלביץ  |  9/01/10 21:43
2
אכן חבר צבועים אופורטיוניסטים!
הניה  |  7/01/10 22:36
3
הבעייה אינה מספר השופטים !
ישמעאל  |  11/01/10 15:29
4
היזהרו מן הצבועים
מתיתיהו  |  15/11/21 19:17
5
פייק
ימין  |  9/08/23 14:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
שטרסלר שוב משבח את תוכנית ויסקונסין    הוא רק שוכח כי התוכנית הזו מעקרת את היסודות הדמוקרטיים של המדינה    אזרחים חושבים, יוזמים, ביקורתיים ודעתניים    תוכנית ויסקונסין היא פס יצור לאנשים מושפלים, פאסיביים וצייתנים    החברים של שטרסלר עוד יאהבו את זה    עבדים נהיה (10)    הטור של ענבל בר-און (5)
איתמר לוין
פעמיים אומרת התורה "וישב משה אל ה'" - בתחילת דרכו כמנהיג העם ולאחר חטא העגל    מה הקשר בין שני המקומות?
ראובן לייב
רק בישראל הוא מוזנח עד אימה והופך לאיפכא מסתברא: הנהג לא נותן בו זכות-קדימה להולך הרגל ולא נענש כראוי כשהוא פוגע בו
הרב ישראל רוזן
רפיסותנו היא שגרמה לנו כל זאת. אילו היינו יותר תקיפים, יותר חוצפנים ויותר נשכנים כלפי העולם - היו מתחשבים בנו יותר
יהודית ינאי, ליאורה יהושע
תופעת הנשים המוכות בישראל מאיימת על החברה    יהודית ינאי וליאורה יהושע מספרות על סיוען לנשים אלו בעזרת פסיכודרמה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il