X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השופט רניאל על דוד אטיאס: עדותו אינה אמינה; שותפו לשעבר אופיר בר-שלום ראה את דבריו כסחיטה באיומים אטיאס ישלם הוצאות ב-413,000 שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, מנחם רניאל, דחה (יום ג', 24.5.21) תביעה בסך 5.3 מיליון שקל שהגיש דוד אטיאס נגד אופיר בר-שלום, שהיה שותפו לעסקי מזון דגים בניגריה. רניאל חייב את אטיאס בהוצאות בסכום חריג של 413,000 שקל.
אטיאס טען, כי בר-שלום פעל להשתלט בדרכי תרמית על עסקיהם המשותפים. אולם, לאחר הגשת התביעה בדצמבר 2019 נפסק, כי הסכם ההיפרדות בין השניים ממאי 2016 עומד בתוקפו ונדחתה טענתו של אטיאס לפיה חתם עליו בשל תרמית מצידו של בר-שלום. לאור זאת, אומר רניאל, אין כל מקום לדון בטענותיו של אטיאס נגד ההסכם. לכן, "לא מדובר בחיסול החברות בעוולה, אלא בקיום תנאי ההסכם לסיום הפעילות המשותפת". כל שנותר הוא טענותיו של אטיאס לפיהן בר-שלום הפר את הסכם ההיפרדות - שיכולות להיכנס בדוחק תחת מסגרת התביעה המקורית, ולכן רניאל דן בהן ודוחה אותן.
רניאל קובע: "עדותו של התובע בעיקרה אינה אמינה בעיני. בנושאים שונים נמצא שהוא סתר את עצמו או העלה הסברים בלתי הגיוניים למעשיו. כפי שקבעתי גם בפסק דיני מ-8.1.20, לאחר חתימת ההסכם שינה דעתו בדבר התועלת הכספית שתצמח לו מההסכם, שאינה עולה אלא כדי טעות בכדאיות העסקה שאינה מצדיקה ביטולו. על כן פעל בצורה חד-צדדית ובאיומים כלפי הנתבע כדי להפיק מסיום הפעילות תמורה של 1.8 מיליון דולר. לצורך כך לא נמנע מאיום בפנייה לרשויות החוק ולמשטרה. הנתבע ראה בכך סחיטה באיומים ולא נענה לאיום".
בצורה פרטנית קובע רניאל, כי אין יסוד לכל טענותיו של אטיאס. בר-שלום נטל כדין את חלקו בכספי השותפות, שני הצדדים החלו במרוץ לגיטימי לאסוף לעצמם חלק מהפעילות המשותפת, שניהם הפרו את התחייבותם לבדוק את אפשרות מכירת המותגים בהם פעלו ואיש לא ניזוק יותר מאשר רעהו ובר-שלום לא ביצע עוולה כלשהי כאשר המשיך לבדו באותה פעילות. את אטיאס ייצג עו"ד רון זהבי, ואת בר-שלום - עוה"ד דורון נוימן ורון אביב.

תאריך:  24/05/2021   |   עודכן:  24/05/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה תביעה על מזון דגים בניגריה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מגיב בחריפות על התקפותיהם של אישים בימין, ובראשם לוין וסמוטריץ, בעקבות פסק הדין בנוגע לשינוי אשתקד בחוק יסוד משק המדינה: ההכרעה מחייבת את רשויות השלטון; "אין מקום לפגיעה במעמד בית המשפט העליון או במעמד השופטים, בוודאי שאין מקום להסתה כנגדו ולדה-לגיטימציה לשופטיו"
איציק וולף
בסביבת לפיד שוקלים לקדם הצעה לפיזור מוקדם של הכנסת ברגע האחרון לפני פקיעת המנדט, בדומה לצעד שעשה נתניהו אחרי סיבוב הבחירות הראשון ב-2019    המטרה העיקרית: יצירת לחץ של הרגע האחרון על נפתלי בנט להצטרפות לגוש השינוי
איציק וולף
נשיאות המגזר העסקי וההסתדרות קוראות לממשלת ישראל להחיל מנגנון פיצוי אחיד לכלל העסקים והעובדים שפרנסתם נפגעה במהלך ימי מבצע שומר החומות    הקריאה - לקראת דיון שיתקיים מחר בוועדת הכספים    עיקר הדרישה: להרחיב את הזכאות לפיצויים לכלל העסקים שהיו באזורי הגבלות, גם מעבר לטווח הגאוגרפי של עוטף עזה
איציק וולף
בהודעה משותפת שנמסרה על-ידי המפלגות בתום פגישה של צוותי המשא-ומתן הקאוליציוני נמסר על התקדמות במשא-ומתן ועל הסכמות שאליהן הגיעו הצדדים    "הצדדים ימשיכו בשיחות בקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה"
יצחק דנון
חברת מסר טוענת, כי העירייה שולחת מזה שנים את הדואר הכמותי שלה דרך דואר ישראל - תוך הפרת חובתה לפרסם מכרז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il