X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרצוג. כינה את יחימוביץ "כלבה" [צילום: אבשלום שושני, פלאש 90]
שילוח. לחץ למענו של אהוד ברק [צילום: יח"צ]
בין היתר: התכתבויות בהן הציע עזרה ליצחק הרצוג, והתכתבות עם אילן שילוח החושפת רווח של 400,000 דולר לו ולבנו ממכירת מניות בחברה בה שלט שילוח בית המשפט: ייתכן שיהיה צורך להורות למשטרה להפיק את כל השיחות
▪  ▪  ▪

הפרקליטות לא מסרה להגנה במשפט נתניהו חלקים ניכרים מהמידע שהופק מן הטלפון הנייד של אילן ישועה, כולל מגעיו עם יצחק הרצוג והפרסומאי אילן שילוח. כך חשפו (יום ג', 25.5.21) עוה"ד מיכל רוזן-עוזר וז'ק חן, סניגוריהם של שאול אלוביץ ואיריס אלוביץ.
תמלולי השיחות שהקליט ישועה וחילופי המסרונים שלו רוכזו בידי המשטרה והפרקליטות במה שמכונה "רול", הכולל 27,000 שורות. רוזן-עוזר חשפה התכתבויות משנת 2016 עם הרצוג, אשר לא היו ב"רול" שנמסר להגנה, וטענה: "פה לא קטפו דובדבנים אלא הסתירו מטע. ה'רול' הוא חלקי מאוד". התובעת, יהודית תירוש, הגיבה: "לא הסתרנו מטע. חומרי החקירה מצויים בידי ההגנה מהיום הראשון. ה'רול' הוגש בהסכמה. ראינו את השיחות עם הרצוג כבלתי רלוונטיות ל'רול'".
חן: "גילינו את החומר הזה ב-23.4.21, בעיצומה של החקירה הראשית של ישועה. החומר הזה נמסר לנו בצורה נסתרת, לא היינו אמורים לגלות אותו. אנחנו קיבלנו את זה בחומר החקירה; בועז בן-צור קיבל". לדברי חן, הוא גילה זאת במקרה כאשר עיין בטבלאות האקסל שמסרה התביעה, ומצא 900 אנשי קשר שמעולם לא נמסרו להגנה".
רוזן-עוזר: "חברתי [תירוש] קיבלה מהעד [ישועה] תשובה שאינה אמת כאשר שאלה אם פוליטיקאי פונה אליו, לא אמרה זאת ואנחנו היינו עיוורים". תירוש: "אם מישהו חשב שהרול משקף את כל השיחות - זו טעות. הוא משקף את השיחות עם מי שגופי התביעה חשבו. בטעות, כאשר ההגנה ביקשה לקבל באקסל את השיחות עם הגורמים הרלוונטיים - צורף בטעות באחד הפלטים שיחות של ישועה עם גורמים רבים אחרים, תכתובות פרטיות. הגדרנו אותה כלא-רלוונטית והיא נמצאה בטעות בתוך הפלטים. מאחר שזה הופץ לעורכי הדין, החלטנו לא לבקש את זה חזרה".
ראש ההרכב, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן: "לדעת ההגנה זה רלוונטי. סניגור לא יכול להיעזר במה שלא נמסר לו". בן-צור: "איזו טעות? יש פה דברים שיורדים לליבת החומר". תירוש: "המשטרה היא שעוברת על הטלפון ומחליטה מה חשוב; לנו אין רשות לעבור על כך, בגלל פרטיות, אלא רק בודקים מלמעלה". פרידמן-פלדמן: "האם יש עוד קטעים שהמשטרה החליטה שאינם רלוונטיים?". תירוש: "זה תמיד כך". פרידמן-פלדמן: "אם צריך, נחזור למשטרה ונגיד שתבדוק מחדש". תירוש: "אני לא יודעת אם יש חלקים בטלפון שלא נמסרו. אבדוק ואענה".
כתב להרצוג: "אם צריך משהו - דבר אתי"
ההתכתבויות עם הרצוג הוצגו במסגרת נסיונה של ההגנה להוכיח, כי ישועה עמד בקשר עם פוליטיקאים נוספים. כאשר נחקר יצחק הרצוג באפריל 2016 בחשד לעבירות תרומות בפריימריז מול שלי יחימוביץ, כתב לו ישועה: "אם צריך משהו - דבר אתי", ובהמשך: "בטוח בצדקתך". רוזן-עוזר: "אמרת לי שלא פנית לפוליטיקאים להציע את עזרתך". ישועה: "עכשיו אני נזכר, זה היה מקרה נדיר".
חודש לאחר מכן כתב לו ישועה: "במה אני יכול לעזור?" ובהמשך: "תיעזר בי. נחשוב על כמה רעיונות. אבל שיישאר בינינו". הוא גם מתח ביקורת חריפה על יונית לוי, אשר ראיינה את הרצוג, ועל אמיר תיבון, כתב וואלה. ישועה: "גם את זה לא זכרתי. תקפנו את בוז'י תקופה ארוכה, אולי לא היה לי נעים ממנו. לא היה לי קשר אישי איתו". ישועה נתן הוראה לעורכת החדשות של האתר, מיכל קליין, לדרדר ידיעה על החקירה נגד הרצוג.
כאשר הרצוג ניצח בפריימריז ב-2013, בירך אותו ישועה והוסיף: "אל תהסס להיעזר בי". הרצוג ביקש כיצד לנסח את הכותרת על נצחונו, תוך שהוא מכנה את שלי יחימוביץ' "הכלבה", וישועה ביקש ממנו חומר נוסף כדי לסקר את נצחונו בצורה אוהדת ונרחבת. ישועה: "לא זכרתי כי אלו היו אנקדוטות בתוך הים שבו היינו". רוזן-עוזר: "לקרוא לזה אנקדוטות - זה באמת דמיוני. אתה פשוט משקר פה לנוכח הכתוב". ישועה: "הדבר יוצא הדופן היחיד הוא שזה היה צריך להיעשות מול העורך. זה בכלל לא קרוב [לסיקור של נתניהו]". בעקבות פרסום הדברים מסר הרצוג, כי הדברים נאמרו בלהט המאבק, מאז "שלי ואני שוחחנו והתקדמנו הלאה" והוא מתנצל כעת "על האמירה המיותרת שלא היה לה מקום".
שילוח השפיע על סיקור פרשת הרפז
התכתבויות נוספות שחשפה ההגנה היו עם הפרסומאי אילן שילוח. עלה מהן, כי ישועה ובנו, גיא ישועה, מכרו מניות בחברת מאטומי שהייתה בשליטת שילוח, תמורת 400,000 דולר. ישועה טען תחילה ש"מדובר היה בגרושים", וכאשר הוצג הסכום - אמר שלמיטב זכרוני הוא היה נמוך בהרבה. רוזן-עוזר: "את כל הקשר הכלכלי הזה לא חשבת שצריך לציין". ישועה: ציינתי שהוא [גיא] עבד אצלו, חלק לא זכרתי".
כאשר פורסם דוח מבקר המדינה על פרשת הרפז בשנת 2013, לחץ שילוח על ישועה למתן את הסיקור נגד אהוד ברק, עימו היה מזוהה. מאוחר יותר פרסם וואלה טור פרשנות ובו ביקורת רק על גבי אשכנזי. כך היה גם בימים הבאים: פניות של שילוח לישועה הובילו במישרין לסיקור הפרשה בוואלה, כולל בכותרת הראשית של האתר; ישועה אישר שהיה זה בשל פניות אלו.
ישועה השיב, כי הייתה לשילוח חשיבות כיו"ר מקאן-אריקסון, ולצד זאת - בשל חברותו עם אור אלוביץ. הוא אמר כי לא חשף בפני חוקריו והפרקליטות את הקשר הכלכלי שלו עם שילוח. ישועה הוסיף, כי רעייתו של שילוח, שירה מרגלית, גידפה אותו בחריפות על-רקע עדותו.
עמדה אישית נגד משה כחלון
קודם לכן המשיכה רוזן-עוזר לטעון, כי איריס אלוביץ רצתה שהאתר יהיה אובייקטיבי, והראתה שהיא אמרה לישועה, כי זהו הקו הראוי בפרשת הצוללות. היא אמרה שעליו להיות בין ישראל היום לבין דה-מרקר, ולאחר מכן - שאינה רוצה להיות ביביתון. "זו דוגמה לכך שאתה לוקח משפט אחד וממנף אותו בצורה מגמתית", הטיחה בישועה. הוא השיב: "זו הייתה העמדת פנים. בכמה מקומות היא מדברת על איזון, ובאותן שיחות עצמן נאמר ההפך. המניע היה ברור". רוזן-עוזר: "כל השיח הזה משקף רצון לאיזון, וכאלה היו לא מעט". ישועה: "האיזון היא מילה שנאמרת. אם קוראים את השיחה כולה, רואים שלא רוצים שתהיה תגובה של אהוד ברק".
ישועה הוסיף: "איריס לא האמינה שהאתר מוטה. היא קישרה תמיד את הדברים לזה ש'יש לנו תקופה רגישה וזה לא מוצדק'. השיח שלי עם איריס בהרבה מקרים היה של חנופה. אני לא אומר שלא היו רגעים אמיתיים. היא מונתה לעורכת-על שלי, היא קובעת את הדברים, התחנפתי".
רוזן-עוזר הוסיפה: "הייתה לך עמדה אישית נגד משה כחלון כבעלים של כמה דירות. התנגדת למס דירה שלישית, נכון?". ישועה: "נכון". רוזן-עוזר: "הכנת כתבה על כחלון ואיריס ושאול עצרו אותה, כי היא הייתה ארסית מדי". ישועה: "יכול להיות. מול כחלון נוהל קמפיין; לא אני יצרתי אותו. לפעמים היו אומרים לי: אל תעלה, כי שאול חשש מהתגובה שלו. לפעמים הם התחלפו בתפקידים. היה מקרה בו הדובר של כחלון הזהיר את [הכתבת הפוליטית] טל שלו שהוא יודע מה אנחנו עושים לו ושזה לא יעבור, והעברתי את זה לשאול ואיריס".

תאריך:  25/05/2021   |   עודכן:  31/05/2021
+הגילוי המרכזי: השיחות שלא נמסרו
19:11 25/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ה"רול" החסר במשפט נתניהו מזכיר את ה"דאמפ" במשפט פישר  ▪  השיחות החדשות חשפו פרטים שהביכו את ישועה  ▪  בן-צור פותח בחקירה נגדית תוקפנית ומבקש לתאר את ישועה כחסר אמינות

400,000 דולר עם בנו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+רומני קמצן, חזיר, אפס, זבל
15:27 25/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מגיב: אנשים מקצינים בשיחות; אלוביץ השתמש גם הוא בכינויי גנאי  ▪  נתניהו סוקר בוואלה 14,950 פעמים בשנים 2016-2013  ▪  בן-צור: ישועה מחניף כלפי מעלה ומטנף כלפי מטה

"תאריך שלא קיבלתי" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
+טיפנבורן הדליף לישועה מתוך ynet בעת המו"מ על מעברו לוואלה
13:34 25/05/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

ההתכתבות בין טיפנבורן לישועה לא נמסרה גם היא להגנה, למרות שהעורך הנוכחי של וואלה הוא עד תביעה  ▪  ההגנה: טלי בן-עובדיה עזבה בגלל מחלוקת על סיקור סכסוך בפלאפון; ישועה: בגלל דרישה של שרה נתניהו

בן-עובדיה. מאות אלפי שקלים בעזיבה [צילום: יח"צ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חלקים ניכרים משיחות ישועה לא נמסרו להגנה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הכל הצגה והעמדת פנים
מגיב ותיק  |  25/05/21 11:46
2
יש שופטים בירושלים ?
א.ל. רמת-גן  |  25/05/21 13:22
3
החונטה המשפטנת
דניאל פרידנברג  |  25/05/21 13:42
4
שיתוף
פעולה  |  25/05/21 21:13
5
ישועה יצא מבור ביוב
יש  |  26/05/21 15:51
 
- ישועה הוא הביוב ל"ת
Q  |  28/05/21 19:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
ההגנה רוצה להראות: מערכת וואלה הייתה שמאלנית ופעלה בדווקנות נגד נתניהו ואיריס אלוביץ רצתה לאזן את הקו    ישועה שוב טוען שלא אמר את האמת לאנשיו אלא התבטא בציניות או בהדהוד של האלוביצים
איתמר לוין
לטענת ההגנה, הסיקור של נתניהו ובני משפחתו לא היה מוטה אלא נועד לאזן את התמונה שנוצרה בשל ההטיה הפוליטית של בכירי המערכת    ישועה: לא נכון; כאשר ייחסתי לאנשי המערכת הטיה נגד נתניהו או שמאלנות - זה היה בציניות או שיקוף של הלחצים שהופעלו עלי
איתמר לוין
יש לנו הרבה מה ללמוד מן היהדות: החל מדברי התנ"ך והנביאים, דרך דיוניה של הגמרא וכלה בפסיקת ההלכה    הנה כמה לקחים כאלו בנושאים אקטואליים
איתמר לוין
לדברי ישועה, העורך הראשי של ynet לשעבר הקליט את מוזס וסיפר על סיכום בין ידיעות אחרונות לנתניהו    ההגנה ממשיכה לנסות לקעקע את טענת השוחד המבוססת על "התערבות יוצאת דופן"
איתמר לוין
אומר שביקורתו על הראיון שקיים דב גילהר ביום בחירות 2015 היו מתוך לחץ, היסטריה ופחד שאחזו בו    נתן הוראה לקדם ידיעה על מנכ"ל אל-על דאז, גם כמפרסם גדול וגם בשל הוראה של אלוביץ שלא לפגוע בתמי מוזס-בורוביץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il