X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר צופה אינפלציה שתגיע בשנה הנוכחית לשיעור של 2.2%, שיעור גבוה מן המשוער על-ידי בנק ישראל הסיבות העיקריות: התייקרות בעלויות ההובלה של הסחורות, עליית מחירים בעקבות השקעה בסחורות כגידור אפשרי, גידול בחיסכון הביתי בשנת 2020 ועלייה בצריכה בעקבות "שחרור ביקושים כבושים"
▪  ▪  ▪
[צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר צופה עליית מחירים בשיעור גבוה מהצפוי ואינפלציה שתגיע בשנה הנוכחית ל-2.2%. מדובר בתחזית לאינפלציה חדה יותר מזו שצפה בנק ישראל בחודש אפריל האחרון, כשהעריך שהאינפלציה תגיע ל-1.3% בלבד.
מן האוצר נמסר כי אחת הסיבות לעליית הציפיות לאינפלציה בטווח הקצר היא התייקרות בעלויות ההובלה של הסחורות. כמו-כן, מאז שיא משבר הקורונה, ועל-רקע ההתאוששות בכלכלת סין, מתרחשת עליית מחירים ברוב סוגי הסחורות כאשר אחת הסיבות לכך הן השקעות בסחורות כגידור אפשרי לאינפלציה.
בנוסף לכך, מחירי הנפט עלו נוכח צמצום יזום של הייצור וגידול הדרגתי בביקושים. ייתכן גם שאחד הגורמים המשמעותיים ביותר לעליית ציפיות האינפלציה בטווח הקצר הוא הגידול הניכר בחיסכון משקי הבית בשנת 2020. זאת, בשל הסגרים ועצירת המסחר בעקבות התפשטות הקורונה, הסיוע הכלכלי למשקי הבית ולעסקים וחוסר הוודאות לגבי ההכנסה העתידית. בקנדה נרשם גידול של כ-11 נקודות אחוז, בבריטניה במעל ל-9 נקודות אחוז, בארה"ב בכ-8 נקודות אחוז, ובישראל בכ-8 נקודות אחוז.
עם הסרת המגבלות והפחתת אי-הוודאות, הצריכה הפרטית עשויה לגדול במהירות נוכח מה שהגדירו באוצר כ"שחרור ביקושים כבושים", ולגרום בכך לעליית מחירים. מגמה זאת מצטרפת לגידול בצריכה הממשלתית עקב תוכניות ההרחבה הפיסקאליות.
מן האוצר נמסר כי בישראל הציפיות לאינפלציה לעשר השנים הקרובות עלו במידת מה לעבר אמצע טווח יעד האינפלציה. "הציפיות הנגזרות משוק ההון עומדות על 1.7% לטווח של 10 שנים. העלייה מתרחשת בה בעת עם הסרה של חלק גדול מהמגבלות הבריאותיות, מוקדם בהשוואה למרבית המדינות המפותחות. אנו צופים כי האינפלציה בטווח הקצר תעלה במידה מסוימת ולאחר מכן תתמתן חזרה בטווח הבינוני אך תיוותר גבוהה מממוצע השנים האחרונות שהתאפיינו באינפלציה נמוכה. לאור הניתוח, אנו מעריכים כעת כי קצב עליית המחירים במהלך שנת 2021 יעמוד על 2.2%. לגידול ממוצע של המדד בשנת 2021 בשיעור של 3.1 אחוזים. בשנת 2022 אנו צופים שההשפעות הזמניות יתמתנו לצד שיעורי אבטלה, הסיוע הפיסקאלי וייסוף מבני של השקל. אנו מעריכים כי במהלך 2022 קצב האינפלציה יעמוד על 1.5% אחוזים", נמסר מן האוצר.

תאריך:  06/06/2021   |   עודכן:  06/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
רפאל פסגות התחדשות עירונית תובעת חמישה דיירים ברחוב ביל"ו בתל אביב, בטענה שהעלו דרישות אולטימטיביות והפרו את ההסכם אליו הגיעו אחרי שנתיים
יצחק דנון
עופר חלפון, לשעבר מנכ"ל כתר פלסטיק, מבקש להורות על היפרדות במסגרת במב"י בינו לבין מרדכי בירנבוים, שותפו בחברה בתחום האריזה
יצחק דנון
חברת ר.ג.א אקולוגיות, המספקת פחי אשפה טמוני קרקע, תובעת 12.2 מהחברה הפורטוגלית Sotkon בטענה לתקלות בפחים שרכשה ממנה
מירב ארד
נתניהו טוען: "אי-אפשר להתייחס לדברי הימין הסתה ולדברי השמאל כחופש ביטוי. הסתה היא לא ביקורת פוליטית"    על ממשלת השינוי המסתמנת אמר: "לעולם לא הסכמנו להקים עם מנסור עבאס ממשלה בתמיכה או הימנעות"
מירב ארד
מדובר בקופות גמל ענפיות, בין היתר לחברי הסתדרות ועובדי מדינה, שפועלות ללא מטרות רווח וגובות דמי ניהול נמוכים במיוחד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il