X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סקר חדש מגלה: רק אחד מתוך שלושה מאמינים שישראל "ניצחה" במבצע, מחצית טענו כי נוצרה הרתעה מסוימת מול חמאס רוב הישראלים מאמינים כי היה צריך להמשיך במבצע, אך מתנגדים לכניסה קרקעית לרצועת עזה
▪  ▪  ▪
תקיפת חיל האוויר בעזה [צילום: אטיה מוחמד/פלאש 90]

סקר חדש ומקיף שנערך ע"י מכון המחקר "מדגם" עבור "הפרויקט לניצחון ישראל" מלמד לראשונה על עמדות הציבור הישראלי ביחס למבצע "שומר החומות" ועל המדיניות הישראלית הנדרשת כלפי חמאס. מהסקר עולה כי רק אחד מכל שלושה מאמינים שישראל ניצחה. כ-50% שאף אחד מהצדדים לא ניצח, 35% בלבד מאמינים כי ישראל ניצחה במבצע, 9% השיבו כי חמאס ניצח.
באשר לשאלה לשאלה האם "חמאס הורתע מהמבצע", מחצית מהמשיבים טענו כי נוצרה הרתעה מסוימת מול חמאס. שליש מכלל מהמשיבים (33%) מאמינים כי המבצע יחזיר את השקט לדרום. בקרב תושבי הדרום 27% בלבד מאמינים כי המבצע יצליח להביא שקט ורגיעה ביטחונית לאזור.
כ-2/3 מאמינים שהמבצע היה צריך להימשך והסתיים מוקדם מידי, ובחרו בתשובה - "המבצע היה צריך להימשך עד לריסוק יכולת ורצון חמאס להילחם בישראל והחזרת השבויים והנעדרים". 20% מהמשיבים טוענים כי החלטת הממשלה על הפסקת האש הייתה נכונה, ומאמינים כי ישראל עמדה ביעדי המבצע.
רוב גורף מהציבור מתנגד לכניסה קרקעית לרצועת עזה
74% מהמשיבים חושבים כי הממשלה קיבלה החלטה נכונה להימנע מכניסה לבוץ העזתי שהייתה עולה לישראל בקורבנות רבים. 16% מאמינים כי רק כניסה קרקעית תוכל לשבור את חמאס ולחסל את יכולות התקיפה שלהם.
באשר ללחצים הבינלאומיים להפסקת המבצע, רוב גורף מהמשיבים מאמינים כי צריך לשים את האינטרס הישראלי לפני הדרישות הבין לאומיות. 60% מהמשיבים בחרו באופציה זו לעומת 33% הטוענים שיש להתחשב בדרישות מדינות העולם. בהתפלגות על-פי הבחירה הפוליטית של המשיבים עולה כי 75% ממצביעי ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית מאמינים כי אין להתחשב בלחצים הבינלאומיים, לעומת 25% בקרב מצביעי מפלגות השמאל (מרצ, עבודה) שמצדדים בעמדה זו.
תמיכה רחבה למדיניות תקיפה יותר לאחר המבצע
המשיבים ענו על מספר שאלות באשר למדיניות הישראלית הדרושה אל מול ארגון הטרור חמאס לאחר המבצע. בכל השאלות נמצא רוב להנהגת מדיניות תקיפה אל מול חמאס. 90% תומכים או תומכים מאוד בחיסול מפקדי חמאס גם בין המבצעים, 76% תומכים בהפסקת המימון הקאטרי לרצועת עזה, 74% תומכים בעצירת אספקת חומרי הבניין והברזל לרצועה. רוב מוחלט של 82% מהמשיבים מאמינים כי אין שום אפשרות לפיוס והפסקת אש ארוכת טווח מול חמאס, ורק תבוסה מוחלטת של ארגון הטרור תוכל להביא את הסכסוך לקיצו.
עוד עולה בסקר כי 37% מהמשיבים תומכים בכיבוש רצועת עזה ופירוק החמאס מנשקו. 54% מהמשיבים מתנגדים לכיבוש הרצועה. בחלוקה לגילאים, 55% מבני 18-24 תומכים בכיבוש הרצועה, לעומת 20 אחוזים מקרב בני 55 ומעלה.
מטרת הסבב הבא: השבת השבויים והנעדרים ללא תנאים
מרבית המשיבים (29%), מאמינים כי המטרה של הסבב הבא ברצועת עזה צריכה להיות השבת השבויים והנעדרים ללא תנאים. 24% טוענים כי המטרה צריכה להיות פירוק חמאס מנשקו, 22% מבקשים בסבב הבא להרתיע את חמאס ולהבטיח את השקט לתושבי הדרום.

תאריך:  09/06/2021   |   עודכן:  09/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תמיכה רחבה במדיניות תקיפה יותר לאחר המבצע
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע שומר החומות
דורון מצא
מהומות חודש מאי מעלות שאלות מהותיות לגבי גורל הפרדיגמה שעמדה בבסיס יחסי יהודים-ערבים בעשור האחרון
איתן קלינסקי
ההתעקשות לקיים את המצעד ב-10 במאי סיפקה לחמאס את התירוץ לירות רקטות מרצועת עזה אל העיר ירושלים ולהצתת אש וסבב-מלחמה שנמשך 11 ימים    סבב של 11 ימי לחימה שהביאו שכול ויתמות לבתים בישראל ולבתים בעזה
פנינה שרביט-ברוך
ישראל צריכה לנהל חקירות עצמאיות, יסודיות, מהירות ושקופות משלה - ובכך לעקר את הבסיס הנטען להתערבות שיפוטית זרה    עליה להגיע למערכה המשפטית נגדה כשהיא חמושה בחומר עובדתי ומשפטי, ולאפשר שקיפות מירבית כדי להציג את המורכבות והאתגרים של המערכה
צבי גיל
התקשורת, בעיקר החזותית, שהורידה עלינו ברד של מידע, פרשנויות, מִחזוּר של קולחים ודיסאינפורמציה - חייבת אף היא להפיק לקחים
יעקב דורי
את המאמר "האובייקטיבי" המתפרסם באחד השבועונים הנפוצים בעולם, לא כותב תועמלן ניאו נאצי, אסלמיסט פונדמנטליסטי, מכחיש שואה כאבו מאזן ובן ברית של היטלר כמופתי, אפילו לא סקנדינבי יפה נפש שרוצה לשים קץ לסכסוך הדמים ויוזם את אוסלו    את המאמר כותבת ישראלית בשבועון המתיימר להיות אובייקטיבי במעצמה הכי ידידותית לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il