X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות אפשרה לטוני ברגיג לנכות אלפי שקלים בחודש בגין כל דירה בה ניהל הימורים בלתי חוקיים בשנים 2013-2008; בעקבות זאת הורתה השופטת ירדנה סרוסי לנכות 10% נוספים
▪  ▪  ▪
27 מיליון שקל בשש שנים [צילום אילוסטרציה: ג'ון לוכר, AP]

רשות המיסים הכירה חלקית בהוצאותיו של מי שארגן הימורים בלתי חוקיים במיליוני שקלים, כאשר קבעה את סכום הכנסותיו החייב במס. בעקבות זאת החליטה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, ירדנה סרוסי, להכיר בהוצאות נוספות - למרות שלדבריה הללו היו לכל הפחות בניגוד לתקנת הציבור ואולי אף בלתי חוקיות. כך מעלה (10.6.21) פסק דינה של סרוסי, בו דחתה את רוב ערעורו של טוני ברגיג על השומות שהוצאו לו לשנים 2014-2008.
ברגיג ניהל בשנים אלו הימורים בלתי חוקיים בקנה מידה רחב במספר דירות בראשון לציון, באר יעקב, משמר השבעה וגן הוורדים ונדון ל-15 חודשי מאסר. הוא דיווח לרשות המיסים רק על הכנסותיו מקיוסק שבבעלותו ומעסק נוסף, אך לא מן ההימורים. את ההכנסות מן ההימורים תיעדו ברגיג ואנשיו במחברות שאת חלקן השמידו. היחידה הארצית לשומה השתמשה במחברות שתפסה, תוך חישוב הממוצע היומי של ההכנסות, כדי לקבוע את הכנסותיו של ברגיג בכל הדירות ולאורך כל התקופה.
רשות המיסים ניכתה מהכנסות שלו שורה של הוצאות, למרות שברגיג לא גיבה אותן בראיות, כגון: 2,200 שקל לחודש בכל דירה שכר דירה, 2,000 שקל לחודש כהוצאות חשמל, 400 שקל לחודש על חשבונות מים וארנונה, 100 שקל לחודש כוועד בית ו-400 שקל ליום כהוצאות כיבוד. היא דחתה את טענתו של ברגיג לפיה יש לנכות מהכנסותיו גם את שכר עובדיו, את הזכיות ששולמו למהמרים, את רכישת מכונות ההימורים והריהוט ואת עלויות תיקון מכונות ההימורים.
סרוסי קיבלה בעיקרה את שיטת החישוב של רשות המיסים, אם כי ביצעה מספר התאמות. בסך-הכל, קבעה, העלים ברגיג בשנים אלו הכנסות של 27 מיליון שקל (לעומת 28.8 מיליון שקל בשומות שהוצאו לו). היא דחתה את טענתו של ברגיג, לפיה שילם לזוכים 80% מכלל הכנסותיו, שכן הוא לא סיפק כל ראיה לכך. "לא הגיוני שמצבו של המערער, שלא ניהל ספרים ועסק בפעילות עבריינית, יהיה טוב יותר מזה של אדם שעוסק בפעילות נורמטיבית הטוען להפחתה של השומה מבלי לבססה בבדל תחשיב או הוכחה", מוסיפה סרוסי. מאותה סיבה נדחו טענותיו בנוגע לשכר העובדים ולרכישת המכונות ותיקונן.
לצד זאת אומרת סרוסי, בנוגע להוצאות בהן הכירה הרשות: "משעה שהמשיב התיר במקרה דנן את ההוצאות מסוג זה, על-מנת לנסות ולשקף את הכנסתו האמיתית של המערער, יש להמשיך וללכת בדרך זו ואין להפריד בין סוגי ההוצאות השונים. לפיכך, גם אם יש מקום לקבל את הטענה כי ההוצאות המדוברות נוגדות את תקנת הציבור או כי הן בלתי חוקיות, עדיין ניתן לנכותן בנסיבות המקרה הספציפיות, בהן המשיב ממילא הכיר בחלק מן ההוצאות.
"...עם זאת וחרף האמור, לפנים משורת הדין, מצאתי להפחית 10% מסכום ההכנסות בכל שנה בגין ההוצאות השונות - תשלום זכיות גדולות למהמרים, שכר לדילרים שלא נמשך מהקופה, פשיטות ותשלום על תחזוקה והוצאות פחת. זאת, נוסף על ההוצאות שהכיר בהן המשיב. בהפחתה זו, שאינה על הצד הגבוה, מצאתי לאזן בין הניסיון להגיע לתוצאה שתשקף את הכנסותיו 'האמיתיות' של המערער, לבין מסקנותיי הנ"ל בדבר אופיין של ההוצאות והעובדה שהמערער לא סיפק כל ראיה לתמיכה בטענותיו ולא העמיד כל גרסה חלופית קוהרנטית ושלמה".
סרוסי דוחה את חישוביו החילופיים של ברגיג ואומרת: "או שהמערער לא העמיד גרסה ראויה להוצאותיו, או שהוא לא העמיד גרסה ראויה להכנסותיו, שכן אם נקבל את כל טענותיו כמכלול, התוצאה היא שקופת האוצר עוד תצטרך לקזז למערער תשלומים בגין פעילותו ההפסדית כביכול.
"המערער לא יכול 'לשחק' עם הנתונים בהתאם לתוצאה אליה הוא מכוון, פעם אחת להעמיד גרסה עובדתית כי יש לו הוצאות נכבדות, ופעם שנייה להעמיד גרסה עובדתית כי כביכול היו לו הכנסות נמוכות. על המערער להבין שלא מדובר כאן במשחק של 'חתול ועכבר' שמטרתו היא להפחית עד כמה שניתן את המס בו יחויב. לו היה המערער כן בכוונותיו, ברצותו לשלם את המס הנכון והראוי, חזקה עליו שהיה מעמיד גרסה אחת המייצגת לדעתו את האמת. אם אין ביכולתו לעשות כן, תמוה כיצד הוא מרהיב עוז לטעון כי גרסת המשיב איננה מייצגת את האמת, ומכל מקום, אין לו לבוא בטענות אלא אל עצמו".
עוד קבע סרוסי, כי יש להפחית 25% מן השומה לשנת 2013 - שעמדה על 7.2 מיליון שקל - משום שמדובר בחלקו של שותפו, אופיר ברנס. לפיכך, ברגיג ישלם מס על הכנסה בסכום כולל של 22.5 מיליון שקל, לצד הוצאות בסך 100,000 שקל. את ברגיג ייצג עו"ד יעקב דהן, ואת רשות המיסים - עו"ד שירה ויזל-גלצור.

תאריך:  13/06/2021   |   עודכן:  13/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רשות המיסים וביהמ"ש הכירו בהוצאות לניהול הימורים בלתי חוקיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
ראש הממשלה המיועד, נפתלי בנט, הגיע אל הישיבה מלווה באבטחה כבדה של שירות הביטחון הכללי, על-פי הפרוטוקול לאבטחת ראש הממשלה    בשעה 15:00 קיימה כל אחת מהסיעות ישיבה עצמאית ובשעה 16:00 ייפתח במליאת הכנסת הדיון על אישור הממשלה החדשה
איתמר לוין
החברה עוסק בתוכנות לסימולציות אוויריות ונסחרת בלונדון בשווי 8 מיליון ליש"ט    כבוב: וייצר מחזיק בפועל ב-35%, למרות שהוא מדווח על 22% בלבד; הוא גם בעל השליטה מבחינת ניהול החברה
איתמר לוין
צבן הסתפק בשישה חודשי מאסר לאדם שנמלט משוטרים ותוך כדי כך פגע באחד מהם - למרות שהעונש המירבי הוא 20 שנות מאסר    קרא: המתחם היה רחב מדי והסתמך על פסקי דין בלתי רלוונטיים
איציק וולף
במהלך השנים 2018-2017 פעלה ארגנטולס, היבואנית הבלעדית בישראל של מותג כלי העבודה החשמליים Makita, על-מנת להעלות את המחירים לצרכן של מוצרי מקיטה ודרשה מלקוחותיה הקמעונאים לנקוב באינטרנט ובעיקר בפלטפורמת השוואת המחירים "זאפ", מחירים גבוהים יותר למוצרי מקיטה בהתאם למחירון שאותו הכתיבה להם
עידן יוסף
עד סוף החודש היו אמורים בעלי מוניות השירות להתקין מונה חכם, אך שרת התחבורה החליטה לפטור אותם מחובה זו    במשרד התחבורה, שאינו עומד ביעדי הרפורמה לתחרות, אומרים כי הדבר נועד כדי לא לחייב נהגי מוניות שיסיימו את פעילותם, להחליף את המונים עבור חודש אחד בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il