X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מי העביר ל"המקור" את הקלטות השיחות בין ישועה לאלוביץ

ההגנה: ישועה הדליף ההקלטות; ישועה מכחיש

מנכ"ל וואלה לשעבר מאשר שנפגש ושוחח עם ברוך קרא ורביב דרוקר, אך אומר שסירב למסור להם פרט כלשהו על חקירתו בני הזוג אלוביץ דרשו מישועה להימנע מפרסומים שמאלניים; ישועה טוען שלעיתים הועלו טיעונים אידיאולוגיים המשנה למנכ"ל וואלה בחן אפשרות של שותפות עם ניר חפץ
▪  ▪  ▪
ישועה. "שלחתי שתיים-שלוש תמונות" [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, נפגש ושוחח עם מספר עיתונאים בכירים בעת חקירת תיק 4000 - מאשר ישועה (יום ג', 15.6.21) בחקירתו הנגדית לעו"ד בועז בן-צור. עם זאת טוען ישועה, כי לא מסר לעיתונאים מידע כלשהו, אלא סירב לדבר בשל קיומה של החקירה. ההגנה רומזת, כי ישועה היה המקור של הקלטות שיחותיו עם בני הזוג אלוביץ ששודרו בתוכנית "המקור" ביוני 2020. ישועה מכחיש זאת מכל וכל, ואומר שלא העביר לאיש את ההקלטות. בן-צור הזכיר, כי ההקלטות היו רק ברשותם של ישועה והפרקליטות.
סניגורו של שאול אלוביץ, עו"ד ז'ק חן, הזכיר, כי בני הזוג עתרו לבג"ץ לאחר שידור התוכנית, ונענו שהמועד לבדיקת מקור ההדלפה הוא החקירה הנגדית של ישועה. הוא אמר כי השאלות רלוונטיות הן לטענה להגנה מן הצדק בשל הפרת זכויותיהם של בני הזוג, והן בנוגע לבחינת אמינותו של ישועה.
ניר חפץ אמר במשטרה באוקטובר 2018, כי אילנה דיין אמרה לו שישועה מעביר חומרים לברוך קרא. ישועה אישר שפגש פעם אחת בביתו את קרא, לפני התוכנית של "המקור" בנובמבר 2018 בה רואיינו אנשי וואלה, שאמרו שהופעל עליהם לחץ, וכי שוחח איתו מספר פעמים. "אמרתי לו שלא אתן לו שום חומר ואמרתי לו שהוא יכול לשאול ואני אענה מה שאני יכול. השיחות היו בעיקר שהוא ביקש לשוחח איתי ואני סירבתי".
"נתתי תשובה של כמה מילים"
בן-צור: "אם יהיה פלט שיחות שלכם, הן יהיו לקוניות". ישועה: "הן לא יהיו ממושכות. הוא כתב לי כמה פעמים ולא עניתי. כל העיתונאים במדינה פנו אלי אחרי שהפרשה פרצה ועם חלקם דיברתי. לא מסרתי לקרא שום פרט על החקירה. לא דיווחתי לפרקליטות על שיחות עם עיתונאים, כי לא נתתי להם כלום".
בן-צור: "אם הכל לגיטימי, למה זה אצלך בבית ולא בוואלה? כמה זמן זה נמשך?". ישועה: "חצי שעה. לא נאמר לי שאסור לי לדבר עם עיתונאים אלא לא למסור מידע על החקירה, ועל זה הקפדתי. התייעצתי עם [עו"ד] איל רוזובסקי ונתתי לו תשובה של כמה מילים. אמרתי לו עשר פעמים שאני לא יכול לדבר כי יש חקירה, התייעצתי עם אייל ואמרתי רק שבתור מנכ"ל וואלה פעלתי לטובת החברה. היה איזשהו פרט שלא הופיע בחקירה, לגבי סעיף של אתיקה בהסכם עם העובדים, ואמרתי לו שזה לא נכון".
לדברי ישועה, דיין ביקשה לראיין אותו. "רביב דרוקר התקשר לפני התוכנית השנייה של 'המקור', ביקש שאתראיין או אצטלם וסירבתי; אייל אישר לי ושלחתי לו שתיים-שלוש תמונות מלפני 20 שנה. היה לי מפגש אחד עם עמית סגל ואחד עם איתן אבריאל". בן-צור: "להגיד 'לא' אפשר גם בטלפון". ישועה אומר שהוא ביקש את שתי הפגישות. "אבריאל כינה אותי 'גנב', שתינו קפה עשר דקות ואמרתי לו שלא ישתמש במילה הזאת. סגל כתב כמה ציוצים לגבי, והדבר היחיד שאמרתי לו היה: הדברים יתבררו, אני מבקש שתתן לדברים להתבהר. זו הייתה פגישה של רבע שעה בבית קפה".
"שברנו שמאלה שוב"
קודם לכן הציג בן-צור שורה של פניות של איריס אלוביץ ושאול אלוביץ ב-2016, בהן ביקשו לשנות את הקו של וואלה. בין היתר כתבה אלוביץ: "חשבתי שיש קונצנזוס שלא מקדמים את שוברים שתיקה". ישועה הגיב בעדותו: "לפעמים נאמרו הטיעונים האידיאולוגיים, לפעמים לא נאמרו, לפעמים צחקו על הקטע הזה של ימין-שמאל".
באוקטובר 2016 פורסם בוואלה ראיון עם ראפר אנטי-ישראלי ואלוביץ שאלה מדוע מקדמים אותו: "שברנו שמאלה שוב. לא ראיתי תגובה של מירי [רגב] או אורן חזן לגביו כמו באתרים אחרים". בן-צור: "היא אומרת לך: אני לא רוצה אתר צבוע בצבע מסוים, זו העמדה שלי כבעלים". ישועה: "היא אמרה את זה מספר פעמים". באוגוסט 2016 סבר שאול אלוביץ שידיעה מסוימת עלתה בוואלה (למעשה היא עלתה בהארץ, והתברר שהתבססה על תמונה מזויפת) - "לחיצת היד של אורי ששון כמטאפורה להתנשאות ישראלית" - וביקש להוריד אותה, בנימוק שהיא בושה לאתר.
ביולי 2016 כתב ישועה למיכל קליין, עורכת החדשות דאז, להוריד ידיעה על סרבנית גיוס, בנימוק שהוא אינו רוצה להיות כמו הארץ. בן-צור: "זה לא קשור ל[בנימין] נתניהו". ישועה: "לא מדויק. לא התערבתי בנושאים של שמאל-ימין לפני שהתחילו עלי הלחצים. כאשר התחילו הלחצים, נעשיתי יותר רגיש. אני לא זוכר אם לגבי הכתבה הזאת היו אלי פניות. זה לחץ שאני מפעיל, לפעמים בצדק ולפעמים לא בצדק".
בן-צור: "אנחנו רואים מה שכתבת, יש לך חמש ורסיות - כן כתבת, לא כתבת, זה היה בציניות, זה היה ברצינות. כשאמרתי חמש ורסיות - אני מתנצל, זה באצבעות שתי הידיים. זה לא קשור לראש הממשלה. זה הקו שקבעת?". ישועה: "ההתכתבויות שלי עם אנשי המערכת נבעו מההקשר הכללי שהתבקשתי לעשות. אין לי עשר גרסאות". במקרה אחר כתב אלוביץ לישועה: "הכתבה של [אמיר] תיבון חד-צדדית ולא מאוזנת. צומח לנו בן כספית חדש. אין גם מישהו אחר שמאזן אותו כמו קלמן [ליבסקינד]". בן-צור: "זה אומר שצריך איזון". ישועה: "לגמרי".
"הפרויקט הסודי של חפץ מתקדם"
עוד עמד בן-צור על הקשר בין ישועה לבין חפץ, כאשר לדברי הראשון - השניים נפגשו לכל היותר ארבע פעמים. ישועה אישר, כי תקציבי הפרסום של הליכוד לקראת בחירות מארס 2015 בוואלה היו נמוכים מאלו של המחנה הציוני ויש עתיד, וניסה לשכנע את חפץ להגדיל אותם - ללא הצלחה.
בהמשך לחץ ישועה על חפץ להסדיר ראיונות, כולל עם נתניהו, ביום העצמאות ובהזדמנויות אחרות. ישועה גם התלונן באוזני חפץ על כך שוואלה קיבל חומר אחרי מתחריו. עוד טען, בספטמבר 2016, כי נתניהו מתראיין לכל אמצעי התקשורת אך לא לוואלה. לדברי בן-צור, היו עשרות פניות כאלו של ישועה. חפץ השיב לאחת מהן, שידבר עם שרה [נתניהו] ו"מנסים מכל כיוון"; בסופו של דבר היה ראיון.
עוד עלה כי המשנה דאז למנכ"ל וואלה, שי מגל, קידם יוזמה לפיה חברות יעניקו לוואלה מניות תמורת פרסום. הוא אמר לישועה, כי חפץ מקים חברה לפרסום והוצע שוואלה תיכנס לשותפות בה. ישועה: "לא התעסקתי עם זה בכלל, אולי הובא לדירקטוריון כצבר של עסקות". ב-31.3.16 כתב ישועה לאלוביץ: "הפרויקט הסודי של ניר חפץ להקמת ערוץ ברודקסט, שחלק מרכזי ממנו יהיה חדשות, מתקדם. יבקש רישיון ביולי. שוואלה תהיה ספק של חלק מהתוכניות". ישועה ענה: "העברתי לשאול, לא היה לזה המשך. יכול להיות שחפץ פנה פעם-פעמיים לגבי לקוחות אחרים שלו, אולי ארקיע.

תאריך:  15/06/2021   |   עודכן:  27/06/2021
+מי המקור של "המקור"
19:04 15/06/21  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

כיצד הגיעו הקלטות שיחות ישועה-אלוביץ לתוכנית התחקירים?  ▪  בן-צור ממשיך להתעמת עם האירועים שבכתב האישום, התביעה שבה ואומרת שתוכיח בהמשך שזה היה חריג

רביב דרוקר וברוך קרא [צילום: יוטיוב / חדשות 13 ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההגנה: ישועה הדליף ההקלטות; ישועה מכחיש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אולי מספיק?.זה עולה לציבור
יש  |  15/06/21 12:34
2
שיבוש ראיות וזיהום חקירה
סמי32332  |  15/06/21 14:04
3
מעניין
פלג א  |  15/06/21 15:30
4
זה לא המקום והזמן לדרוש
סניל  |  18/06/21 11:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות משפט נתניהו
איתמר לוין
האם אילן ישועה התכוון לדברים שכתב בזמן אמת בנוגע לאופן הסיקור של נתניהו בוואלה? במשפט אחד הציג משה בר-עם את אחת השאלות החשובות סביב העדות
איתמר לוין
אומר בעדותו שכאשר כתב זאת לעורך הראשי של האתר - הוא שיקף את הטענות של אלוביץ    מאשר שהסיקור של נאום נתניהו בקונגרס בידי וואלה היה העוין ביותר
איתמר לוין
טען שדב גילהר היה לעומתי והתפרץ לדבריו של נתניהו במארס 2015    ההגנה: סיקור עצרת השמאל באותו חודש היה נרחב ואוהד בהרבה מאשר סיקור עצרת הימין - בניגוד לטענת השוחד
עו"ד יוסי דר
אם הוא יורשע נתניהו במשפטו - בוודאי אם יוטל על מעשיו קלון - הוא לא יזכה לכך שתיקרא על-שמו אפילו סמטה בעיירה נידחת. זהו גם הגורל המצפה לאהוד אולמרט
איתמר לוין
טוענת שעליה לבדוק ידנית רק לפי שש קטיגוריות של אנשי קשר ומבקשת לבחון את כל היתר בהתאם למילות חיפוש - וכך גם את תיבת הדוא"ל של ישועה, בה יש 350,000 פריטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il