X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
לאחר הודעת בזק על פרישת תשתית סיבים ב-80% ממשקי הבית, משרד התקשורת מציב יעד מרכזי להגיע עם תשתית סיבים אופטיים ל-40% פרישה עד סוף 2021 מפרסם קול קורא לפרישה מסובסדת באזורים נעדרי כדאיות כלכלית
▪  ▪  ▪
פריסת סיבים של בזק במטולה

משרד התקשורת קיבל את הודעתה של חברת בזק על האזורים בהם היא מתכוונת לפרוש תשתית סיבים בהתאם לתיקון החוק שעבר בשלהי שנת 2020. בזק צפויה לחבר 80% ממשקי הבית בישראל לתשתית אינטרנט מהיר, ביישובים קטנים וערים גדולות; בפריפריה החברתית והגאוגרפית ובמרכז; לאוכלוסייה ערבית ויהודית; בתוך הקו הירוק ובאיו"ש; בכל קצוות המדינה, בהתאם לעקרונות המנחים של מתווה הסיבים.
בין הישובים בהם ייפרשו סיבים אופטיים על-ידי חברת בזק: שלומי, נתיב העשרה, אילת, חצור הגלילית, טמרה, אלון שבות, מעלות-תרשיחא, דימונה, בית ג'ן, קצרין, ערד, נאות גולן, אשדוד, בית שמש, פצאל, גבעת שמואל, בית שאן, גן יבנה, כפר יאסיף, חצבה, נהריה, קרני שומרון ושבי ציון.
במסגרת מתווה הסיבים, משרד התקשורת מתכוון להבטיח את פרישת הסיבים באיזורים בהם בזק לא תפרוש תשתית, ופועל לקיים מכרזי תמרוץ בהם המדינה תשתתף במימון פרישת תשתיות מתקדמות באזורים אותם מצאה בזק נעדרי כדאיות כלכלית. לשם כך תוקם קרן מהכנסות חברות התקשורת (0.5% בכל שנה) - 'קופת תמרוץ', שהכספים שיאספו בה יסבסדו את פרישת הסיבים בשאר הארץ. לכן, במקביל לתיקון הרישיון של בזק, מפיצה ועדת מכרזים בין-משרדית, בראשות סמנכ"ל כלכלה, הד"ר עופר רז-דרור, ובה נציגים ממשרד התקשורת, משרד האוצר ורשות התחרות, "קול קורא" להערות הציבור. בקול קורא מפורטים הקריטריונים להשתתפות במכרזי התמרוץ לפרישת סיבים באזורים נעדרי כדאיות כלכלית, תהליך המכרז, המנגנון המכרזי ומכלול החובות שיושתו על הזוכים, והכל על-מנת להבטיח שכל תושבי ישראל יהנו מתשתיות מתקדמות ורמת תחרות גבוהה המתקיימת על גביהן.
בהתאם לקבוע בחוק, יודיע המשרד בחודשים הקרובים לחברות התקשורת הרלוונטיות (וגופים רלוונטים נוספים) על חובת התשלום לקופת התמרוץ, והגבייה צפויה להתבצע עד סוף ספטמבר 2021. המכרז הראשון על כספי הקופה צפוי להתפרסם במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2021, ולקדם את ישראל צעד נוסף לעבר פרישת סיבים מלאה.
בהמשך להודעתה של בזק, מתקן המשרד את רישיונה של חברת בזק וקובע את לוחות הזמנים לפרישת הסיבים. חברת בזק תחויב להשלים בתוך שנתיים 60% מהפרישה שהתחייבה אליה, 80% בתוך שלוש שנים, 95% בתוך חמש שנים ולהשלים את הפרישה באזורים עליהם התחייבה בתוך שש שנים. בזק תעדכן באופן רציף באתר החברה את כל הכתובות בהם היא מציעה שירות, וכל משק בית יוכל לבחור לקבל שירות גם באמצעות מפעילים אחרים העושים שימוש בתשתית בזק במסגרת השוק הסיטונאי.
שר התקשורת, יועז הנדל, אומר כי "אינטרנט מהיר ויציב הוא צורך חיוני בסיסי לחיינו בעידן הנוכחי. הבטחתי שיגיע לכל בית בישראל ובפרט לפריפריה, ואני מתכוון לעמוד בהבטחה".

תאריך:  15/06/2021   |   עודכן:  15/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עדיין נדרשת בדיקת PCR שלילית שנעשתה לכל היותר 72 שעות טרם ההמראה/כניסה לישראל    אזרחים ותושבים ישראלים לרבות מחלימים ומחוסנים אשר יכנסו מאחת המדינות ברמת סיכון מירבית יחויבו בבידוד
מירב ארד
החברה ההונגרית זכתה במכרז של ממשלת הונגריה להקמת לווין לאומי, אשר על-פי תוכניותיה, יאופיין ויתוכנן על-ידי חלל-תקשורת, וימוקם בנקודת שמיים W°4 כלווין המשך לשירותים הניתנים בנקודת השמיים באמצעות הלווין עמוס 3
עידן יוסף
חכם שלום כהן אמר לחברי הכנסת של שס: "אסור בשום פנים ואופן למנהלי מוסדות וראשי ארגונים ועמותות לשתף פעולה עם אותם אלו מחריבי הדת והשותפים להם בממשלת הזדון    הזהיר: "מי שפונה ומסתייע דרכם לקבלת סיוע או אינטרס שלו, עובר על חילול השם, ולא תשרה בו הברכה"
עידן יוסף
תפרוש סופית בסוף אוגוסט לאחר שנתיים וחצי בתפקיד, אך לא הודיעה לאן פניה    "זו הייתה תקופה מעניינת ומאתגרת עבורי"
איתמר לוין
מנכ"ל וואלה לשעבר מאשר שנפגש ושוחח עם ברוך קרא ורביב דרוקר, אך אומר שסירב למסור להם פרט כלשהו על חקירתו    בני הזוג אלוביץ דרשו מישועה להימנע מפרסומים שמאלניים; ישועה טוען שלעיתים הועלו טיעונים אידיאולוגיים    המשנה למנכ"ל וואלה בחן אפשרות של שותפות עם ניר חפץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il