X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האירנים הודיעו כי הכור הגרעיני בבושהר הושבת בשל תקלה לפחות למשך שלושה ימים וכי צפוי מחסור בחשמל בעקבות ההשבתה במרס האחרון טענו האירנים שלא יוכלו להמשיך להפעיל את הכור בשל חוסר יכולת לרכוש חלקים וציוד בגלל העיצומים האמריקניים
▪  ▪  ▪
הכור האירני בבושהר. פיקוח של סבב"א [צילום: AP]

תקלה מסתורית גרמה להשבתת חירום של הכור הגרעיני האירני בבושהר. כך דיווחה (יום א', 20.6.21) הטלוויזיה האירנית. בכיר במשרד האנרגיה האירני, ג'ולאמאלי ראחשאנימהר אמר בראיון לטלוויזיה המקומית כי השבתת הכור שהחלה אתמול צפויה להימשך "שלושה עד ארבעה ימים". עוד ציין כי ייתכנו הפסקות חשמל באירן בשל התקלה.
זו הפעם הראשונה שבה אירן מודיעה על השבתת חירום של הכור הגרעיני בבושהר. ייתכן שמדובר באמצעי לחץ של האירנים במסגרת המשא-ומתן שמתנהל בימים אלה בווינה בין אירן לבין מעצמות המערב על חידוש הסכם הגרעין.
הכור נבנה בסיוע ועל-פי טכנולוגיה רוסית והפך לפעיל בשנת 2011. מוטות האורניום המועשר המשמשים את האירנים בפעילות הכור נשלחים לרוסיה לאחר השימוש בהם, כחלק מהגבלות הפעולה הגרעינית של אירן. פעילותו של הכור נעשית תוך ביקורת של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. הסוכנות לא מסרה את תגובתה לפניית סוכנויות הידיעות על הודעת האירנים בדבר השבתת הכור.
ההודאה האירנית בהשבתת הכור מגיעה לאחר שבהודעה ראשונית נטען כי הכור בבושהר נמצא במהלכם של תיקונים. לא נמסרו פרטים נוספים מלבד ההערכה שהתיקונים יימשכו עד ליום שישי הקרוב.
בחודש מרס האחרון הודיע גורם אירני רשמי כי הכור בבושהר עלול להפסיק לפעול. זאת, בשל חוסר היכולת של אירן לרכוש מרוסיה חלקים וציוד הנדרשים להפעלתו, בעקבות העיצומים הכלכליים שהוטלו עליה על-ידי ארצות הברית בשנת 2018.
אתמול ניצח בבחירות לנשיאות אירן ראש הרשות השופטת, אברהים ראיסי, הנמנה עם הקיצונים במחנה השמרני במדינה. ראיסי, בן 60, מקורב למנהיג העליון של אירן חמנאי, זוכה לתמיכת משמרות המהפכה. ארצות הברית הטילה עליו עיצומים בשל מעורבותו בהוצאה להורג של אסירים פוליטים לפני עשרות שנים. בעקבות קריאת האופוזיציה באירן לאזרחים להחרים את הבחירות לנשיאות, שיעור ההצבעה עמד על כ-49% בלבד, הנתון הנמוך ביותר מאז המהפכה האיסלאמית.

תאריך:  20/06/2021   |   עודכן:  20/06/2021
+לזרז את הכנת האופציה הצבאית מול אירן
09:04 21/06/21  |  יוני בן-מנחם   |   לרשימה המלאה

בחירתו של איברהים ראיסי לנשיא אירן מחזקת את הקו הניצי באירן הפועל להשיג פצצת גרעין, ישראל צריכה להיערך בהתאם ולזרז את הכנת האופציה הצבאית נגד מתקני הגרעין האירניים. מערכת ההסברה הישראלית צריכה להוקיע את בחירתו לנשיא של ראיסי, המכונה "התליין מטהרן", ואת הסכנה הטמונה בכך שמשטר אירני קיצוני יחזיק בפצצה גרעינית

הנשיא החדש אבראהים ראיסי [צילום: וחיד סאלמי, AP]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עידן יוסף
נשיא ארה"ב: שוחחתי עם פוטין על האופן שבו יש למנוע מאירן להגיע לנשק גרעיני, זה גם אינטרס רוסי    ביידן על האפשרות שנבלני ימות במאסר: הבהרתי לפוטין שיהיו לכך השלכות הרסניות    פוטין: "אין לי אשליות לגבי ארה"ב. קשה להעריך האם היחסים ישתפרו, אך יש שביב של תקווה"
איציק וולף
דובר מטעם משרד החוץ האירני אמר כי אומנם עדיין נותרו סוגיות טכניות, פוליטיות, חוקיות ומעשיות לפתרון אך הצדדים הגיעו להבנות ביחס להסכם נרחב שיאפשר הסרת העיצומים מעל התעשיה האירנית
איציק וולף
מדובר בלווין רוסי מדגם Kanopus-V, שעליו מותקנת מצלמה ברזולוציה גבוהה שישוגר בעוד מספר חודשים    המטרה המוצהרת של הלווין היא אזרחית אך מפקדים במשמרות המהפכה היו מעורבים במו"מ לקבלתו, והוא בעל אפשרות מעקב אחרי בסיסי צה"ל
שאול מנשה
בנוסף לבשאר היו עוד 51 מועמדים לנשיאות    הם זכו לתמיכה ולחתימות של יותר מ-35 חברי מועצת העם כתנאי למועמדות. היכן נעלמו?
איציק וולף
בפגישות שאליהן זומן שר הביטחון, בני גנץ, הוא צפוי לנהל עם הבכירים האמריקניים שיח אסטרטגי בנושא ההסכם המתהווה עם אירן, שמירה על העליונות הביטחונית של ישראל ויציבות המזרח התיכון    גנץ: ארצות הברית הייתה ותמשיך להיות בעלת הברית החשובה ביותר של ישראל בשמירה על ביטחונה ועליונותה הביטחונית באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il