X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תביעה בסך 245.5 מיליון שקל

תביעת ענק בטענה לאיבוד מטבעות קריפטו

StakeHound השווייצרית תובעת את חברת פיירבלוקס, בטענה שהיא לא ביצעה גיבוי למפתחות הארנק הדיגיטלי בו אוחסנו מטבעות דיגיטליים שלה, המפתחות אבדו ולא ניתן לגשת אל המטבעות
▪  ▪  ▪
ננעלים למטרות רווח [צילום: אריק גיי, AP]

חברת StakeHound השווייצרית, העוסקת בהנפקת מטבעות קריפטו, תובעת 245.5 מיליון שקל מחברת פיירבלוקס הישראלית, העוסקת באבטחה של מטבעות כאלה. לטענת התובעת, פיירבלוקס איבדה את המפתח הדיגיטלי הייחודי המעניק גישה למטבעות, ולכן הללו ירדו לטמיון. התביעה הוגשה (יום ג', 22.6.21) לבית המשפט המחוזי בתל אביב.
StakeHound אומרת כי היא מנפיקה ללקוחותיה "אסימונים" דיגיטליים ייחודיים לה, בתמורה למטבעות קריפטו אותם היא נועלת בתקווה להרוויח מעליית ערכם. ה"אסימונים" ("טוקנים") מאפשרים למחזיקים בהם לבצע פעולות בשוק מטבעות הקריפטו ולסחור בנכסים דיגיטליים. נעילת המטבעות מבוצעת באמצעות ארנקים דיגיטליים, שלכל אחד מהם יש שני מפתחות - ציבורי ופרטי - ורק השילוב ביניהם מאפשר גישה אל המטבעות.
פיירבלוקס מספקת תשתית מאובטחת להעברה, אחסון והנפקה של נכסים דיגיטליים, ובעיקר - אבטחה של ארנקים דיגיטליים והעברות של נכסים כאלה. החברה הוקמה בשנת 2018 בידי מיכאל שאולוב, המשמש כמנכ"ל שלה, וביוני 2019 השיקה את הפלטפורמה שלה, שלדבריה משמשת ל-5%-7% מכלל ההעברות ברשת בשוק הקריפטו. פיירלובקס גייסה בשנה האחרונה 166 מיליון דולר בשני סבבי השקעות, על-פי שווי חברה שלא נמסר.
בנובמבר 2020 חתמה התובעת על הסכם עם פיירבלוקס לשימוש בשירותיה, כדי לאבטח מטבעות קריפטו בשווי של 75 מיליון דולר. לדברי StakeHound, פיירבלוקס וחברת-הבת האמריקנית שלה התחייבו לספק לה מפתחות פרטיים לגבות אותם, כך שניתן יהיה לשחזר אותם במקרה חירום. התובעת התקשרה בנוסף עם חברת קוינקאבר הבריטית, אליה הפנתה אותה פיירבלוקס, כדי לקבל גיבוי נוסף למקרה של תקלה בגישה אל הארנק הדיגיטלי. פיירבלוקס התחייבה להעביר לחברה הבריטית את המידע הדרוש כדי לגבות את המפתחות לארנקים.
בתביעה נטען, כי בחודש שעבר הודיע שאולוב למנכ"ל StakeHound, כי לא בוצע גיבוי למפתחות הפרטיים לארנק הדיגיטלי שלה והם לא אותרו. בדיקה נוספת העלתה, כי עובד של פיירבלוקס גיבה את המפתחות בסביבת עבודה זמנית בלבד, ומסיבה בלתי ברורה הם נמחקו בלא שנותר להם גיבוי. יתרה מזאת: פיירבלוקס לא העבירה לקוינקאבר את המידע הדרוש, וכך גם זו לא גיבתה את המפתחות - כך שהמטבעות שהיו בארנק ירדו לטמיון. התביעה הוגשה באמצעות עוה"ד אלי כהן, נונה לרנר, אלכס פלדשר, מאיה בן-מאיר והראל לייבוביץ-שליו, וטרם הוגש כתב הגנה.

תאריך:  22/06/2021   |   עודכן:  22/06/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תביעת ענק בטענה לאיבוד מטבעות קריפטו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
עו״ד הייזלר יכהן כיו״ר המועצה הארצית לתכנון ולבניה, יו״ר הות״ל ויו״ר הותמ״ל, ויהיה אחראי גם על יושבי ראש הוועדות המחוזיות ועל ועדות הערר המחוזיות
מירב ארד
בדיון ישתתפו שר הבריאות ניצן הורוביץ ושרת התחבורה מרב מיכאלי    שר הבריאות הודיע: "נוודא שהפרצה שנוצרה בנתב"ג בתקופת הממשלה הקודמת תיסגר"    מחר צפוי להתכנס קבינט המומחים להתכנס
מירב ארד
חברי הכנסת מוסי רז ואעידה תומא סלימן ארגנו כנס תחת השם "ישראל - בין כיבוש לאפרטהייד"    ח"כ בן-גביר שהגיע לדיון צעדק לעבר ח"כ כסיף: "מחבל", וזה השיב לו: "חתיכת חרא"
מירב ארד
בהודעה שפורסמה בטוויטר נכתב: "לתשומת לב חברות וחברי הליכוד - אנו נעדכן כאן באופן קבוע על נוכחותם של חברי הליכוד במליאת הכנסת ובוועדות. אנו נפיל את ממשלת השמאל רק אם נשמור על משמעת ברזל"
מירב ארד
במסגרת סקירה בפני ועדת הכספים, העריך יהלי רוטנברג כי מספר המובטלים בהגדרה המקובלת עומד על כ-200 אלף איש, וציין כי את הגרעון התקדימי בגובהו "מימנו בגיוסים של כ-265 מיליארד שקל ב-2020, כמעט פי שתיים מהשנה הקודמת"    רוטנברג העריך כי בהתנהלות אחראית דירוג האשראי הגבוה של ישראל יוותר במקומו, והצביע על מגמות מעודדות בהוצאות ובהכנסות: "המשבר הסתיים טוב יותר משצפינו אף בהשוואה לעולם"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il