באילת תוקפים את מה שמסתמן כהחלטה של שר האוצר אביגדור ליברמן, שלא לכלול את מיזם הרכבת לאילת בהשקעת המדינה, מה שמוריד את התוכנית מהפרק.
ח״כ מאיר יצחק הלוי (תקווה חדשה), לשעבר ראש עיריית אילת, אמר כי "תוואי רכבת זה חשוב ונחוץ אסטרטגית למדינת ישראל בכלל ולאילת והערבה בפרט, קו זה מהווה חיבור לחבל הארץ הדרומי ביותר במדינה.
"ממשלת ישראל אישרה והתחייבה ב-2012 וב-2016 לקדם סטטוטורית את תוואי הרכבת מדימונה לאילת, כפי שקודם תוואי הרכבת מדימונה לבאר שבע, לעניין זה הקצתה ממשלת ישראל סה״כ של 130 מיליון שקל שמתוכם נוצלו לצרכי התכנון הסטטוטורי כ-100 מיליון שקל.
אני סבור שנדרש להמשיך וליישם את החלטת הממשלה ככתבה ולשונה".
בכוונתו להיפגש עם שר האוצר ליברמן ולהבהיר לו את חשיבות המשך התכנון הסטטוטורי של תוואי הרכבת. עוד הודיע שכחבר בוועדת כספים, בכוונתו להיאבק בעניין.
ראש עיריית אילת לשעבר, גבי קדוש, אמר: "הנושא החשוב הזה כבר היה אמור להגיע לבשלות ולהיות מקודם בהרבה, וצר לי שדווקא בתקופה זו, של מערכת בחירות באילת, אנחנו נתקלים בבשורות וכותרות מצערות כאלה. אולם כותרות לחוד ומעשים לחוד - מבחינתי ההצהרות האלה לא רלוונטיות, לא לי ולא לתושבי אילת".
עלות הקמת קו הרכבת לאילת מוערכת כיום בכ-40-35 מיליארד שקל לפחות, וכוללת הכפלת מסילות קיימות דרומית לבאר שבע, חשמול המסילה הקיימת מבאר שבע עד לדימונה והבאת רכבות מהירות חדשות ועשרות קרונות לארץ. כמו-כן תידרש רכישת ציוד חדיש רב ויקר כדי לסלול את קו הרכבת לאילת, בתנאי הקרקע הקשים בדרום הנגב ובערבה.