X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
[צילום: אריאל שליט/AP]
אירוע "זפת בסערה"
הקרן הבינ"ל אישרה פיצוי לישראל על הזיהום
עשרות טונות נפט גולמי נשפכו במרחק של כ-130 ק"מ מחופי הארץ וגרמו לזיהום החופים המכלית המזהמת ובעליה לא היו מבוטחים טענת ישראל בתמיכת מנהל הקרן, היא כי מדובר בשטיפות מכלי נפט גולמי מאותו מקור, שנשפכו לים באופן ככל הנראה במכוון, בתחילת פברואר

במפגש החצי-שנתי של הקרן הבינלאומית IOPC FUND 1992 שנערך השבוע (יום ה', 22.7.21), דן הוועד המנהל (FUND Executive Committee) באירוע זיהום חופי ישראל בזפת מפברואר 2021, ובבקשת ישראל לאשר קבלת פיצויים בגין הזיהום.
כל המדינות החברות בוועד המנהל תמכו, פה אחד, בהצעת מנהל הקרן והמזכירות, לאשר תשלומי פיצויים למדינה בגין הפגיעה בחופים.
על-פי החקירה שערך המשרד להגנת הסביבה, הראיות הנסיבתיות הצביעו על מקור הזיהום שהוא מכלית נפט גולמי בשם Emerald, אשר לפי הניתוח שנערך שפכה עשרות טונות או אף יותר של נפט גולמי במרחק של כ-130 ק"מ מחופי הארץ וגרמה לזיהום החופים, בין ה-1 ל-2 בפברואר 2021. מטבע הדברים לא ניתן היה למצות הליכים מול המכלית ובעליה, אשר בנוסף התברר גם כי אינם מבוטחים.
משום כך, ישראל בחנה תביעת פיצויים מול הקרן הבינלאומית לפיצויים זיהום משמן, כאשר טענת ישראל בתמיכת מנהל הקרן, היא כי מדובר בשטיפות מכלי נפט גולמי מאותו מקור, שנשפכו לים באופן ככל הנראה במכוון, בתחילת פברואר 2021.
אתמול התקבלה תשובתה החיובית של הקרן הבינלאומית, המאשרת להתקדם עם מתן פיצויים לישראל.
המסמכים שהוצגו לוועד המנהל של הקרן הבינלאומית כללו ממצאי בדיקות ודגימות של הנפט הגולמי (זפת) מחופי הארץ, ממצאי החקירות שביצע המשרד להגנת הסביבה, ממצאי מודל ימי שביצע המכון לחקר ימים ואגמים ונתוני לווינים שאסף המשרד להגנת הסביבה המנתחים את המקרה.
את ישראל ייצגו במפגש רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה וצביקה שפירא מרשות הספנות והנמלים.
רני עמיר, מנהל היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה: "אחר אישור הוועד המנהל של הקרן הבינלאומית נוכל לקבל החזר של ההוצאות הכספיות שנגרמו למדינה ולרשויות המקומיות ובכך למזער באופן משמעותי את הנזקים שנגרמו. אנחנו רוצים להודות לשותפי המשרד להגנת הסביבה בפעולה מול הקרן, בהם רשות הספנות והנמלים, חברת 'ענבל', משרד החוץ, אנשי חקר ימים ואגמים ואחרים. השלב הבא ייקבע על-ידי אנשי הקרן וכן ייקבעו עקרונות קבלת הפיצויים, קהלי היעד, לוחות הזמנים והמנגנון לפיצוי כספי".
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג: "ישראל תפוצה על אסון הזפת, לפי עיקרון 'המזהם משלם'. האירוע מדגיש את עמדתנו: עדיף למנוע נזקים במקור ולעבור באופן מהיר לאנרגיות מתחדשות, על חשבון הובלת נפט גולמי בים".

תאריך:  23/07/2021   |   עודכן:  23/07/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שותפי המשרד /  "
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הקרן הבינ"ל אישרה פיצוי לישראל על הזיהום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
היועצת המשפטית לכנסת: "גם לעמדתנו ישנם קשיים שונים בהחלטת הוועדה המסדרת שאושרה על-ידי מליאת הכנסת"    על ההרכב המפלה בנשיאות: "מעורר קשיים של ממש"    ככל שתוגש עתירה לבג"ץ, היא אינה צפויה להיות מוגשת בשם הליכוד לנוכח התנגדות יריב לוין
עידן יוסף
שר המשפטים חושף את תוכניתו להעביר בכנסת את 'חוק נתניהו': "מכין הצעת חוק שלפיה נאשם בפלילים לא יוכל להרכיב ממשלה"    טוען: "לא הייתי מתחיל בזה בלי להיות מתואם עם בנט"
יצחק דנון
הרשות מבקשת להורות על הפסקת הפעילות במבנה, בו שוהים 300 איש כולל ילדים, בנימוק שנמצאו בו ליקויי בטיחות המהווים סכנת חיים
יצחק דנון
חברת אלביליה חנן תובעת 6.5 מיליון שקל, בטענה שהמשרד הפחית חד-צדדית ב-30% את התשלום המגיע לה תמורת טיפול בביוב בבסיסי צה"ל בצפון
עידן יוסף
משרדי האוצר והתחבורה מבקשים לאפשר לגורמים פרטיים להסיע בכל ימות השבוע באופן שבו כל נוסע ישלם עבור נסיעתו, ובלבד שהזמנת ההסעה תיעשה באמצעים טכנולוגיים    שירות המוניות עלול להיפגע מן המהלך    עוד בתוכנית התחבורתית: אגרות גודש, גביית קנסות, שיפר התחבורה הציבורית ויחידת אכיפה בנת"צים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il