X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / פַּנְדוֹרָה
הרב יהושע צוקרמן הרב יהושע צוקרמן זצ"ל [צילום: סוכנות ASPEL]
2021-1938
הרב יהושע צוקרמן מת בגיל 83
היה אחד מהבולטים ברבני הציונות הדתית ומתלמידי הרב צבי יהודה קוק ייסד את תנועת אל עמי ופעל לחיזוק הזהות היהודית גם בקרב ציבור לא דתי הרבה לדבר על חשיבות האחדות בעם ועל תיקון המידות
https://youtu.be/1ZOQIZpdsp4
אזכרת הרב קוק

הלך לעולמו (יום ד', 11.8.21) הרב יהושע צוקרמן, מחשובי רבני ישיבת הר המור בירושלים והציונות הדתית. בן 83 היה במותו. הרב צוקרמן, שמת ממחלה קשה, הותיר אחריו אלמנה ו-12 ילדים. הוא נפטר במועד סמלי, ג' באלול, יום אזכרתו של הרב אברהם יצחק הכהן קוק.
יליד בלגיה. עלה ארצה בשנות השישים. למד בישיבת מרכז הרב ונמנה על תלמידי הרב צבי יהודה הכהן קוק.
היה מעורה גם עם ציבור לא-דתי. הוא מסר שיעורים בספר המוסר "מסילת ישרים" לסטודנטים חילוניים בבצלאל. בשנות ה-80 נהג עם תלמידיו ובני משפחתו לערוך את יום הכיפורים בקיבוץ גונן ולקיים את התפילות עם חברי הקיבוץ.
ייסד את תנועת "אל עמי" ב-1986 ועמד בראשה. יזם הקמת כולל אברכים ומדרשה ללימודי יהדות באילת, מהם התפתחה ישיבת איילת השחר. יזם את הקמת מדרשת הרובע לבנות. שימש כר"מ לתלמוד ואמונה בישיבת מרכז הרב, ולאחר הפיצול עבר לישיבת הר המור. בשנים האחרונות לימד שיעורי אמונה, גם בישיבות עטרת ירושלים, במכון מאיר ושבי חברון. היה ידוע בהקפדה על זמנים ובנוכחות בשיעוריו. הוא היה בקי בחוכמת הפרצוף, הרבה לדבר על חשיבות האחדות בעם ועל תיקון המידות ואף נצפה לא פעם נותן צדקה למקבצי נדבות ערבים ברובע המוסלמי בעת שהיה הולך במקום.
בהודעת אבל שפרסמה ישיבת הר המר נכתב: "נצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש" היום ג' אלול נסתלק לבית עולמו מישיבה של מטה לישיבה של מעלה מו"ר הרב אברהם יהושע צוקרמן זצ"ל. בעל העוז והענווה הגדולה והגבורה, ואנו תלמידיו ותלמידי תלמידיו נתייתמנו".
חברי הכנסת של הציונות הדתית, אופיר סופר, מיכל וולדיגר ובצלאל סמוטריץ' ספדו לרב: "יחד עם תלמידיו הרבים, כואבים את הסתלקותו של הרב אברהם יהושע צוקרמן זצ"ל. ענק בתורה, ענק במידות. היה מגדולי מעבירי השמועה ומרביצי תורת ארץ ישראל של מרן הרב קוק זצ"ל. ולפלא שהוא נלקח לבית עולמו ביומו של רבו, ג' אלול. תלמיד חכם רחב אופקים ובעל מחשבה עצמאית שהיה מחובר ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו למציאות הארצישראלית המתחדשת בכל מרחביה. דמותו המיוחדת של הרב אשר האירה לרבים תחסר לכולנו אך תורתו תמשיך להשפיע ולהלמד ע״י אלפי תלמידיו וממשיכי דרכו ומורשתו תישאר חקוקה לעד״.
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, אמר כי "הרב צוקרמן פעל מירושלים שהייתה חשובה לו מאוד וגידל דורות של תלמידים כאן בעיר, הייתה לנו הזכות שאיש תורה ואמת כמו הרב צוקרמן חי בתוכנו. מורשתו המיוחדת וספריו עוד ימשיכו להדהד לדורות רבים של תלמידים".
מסע הלוויה ייצא (ד') בשעה 16:00 לחלקת הנביאים בהר הזיתים.

תאריך:  11/08/2021   |   עודכן:  11/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות נוספות פַּנְדוֹרָה
עידן יוסף
ראש המל"ל בפרידתו מוועדת החוץ והביטחון: "המאזן האסטרטגי חיובי אך שברירי ומרובה אתגרים. בלימת אירן צריכה להישאר יעד בעדיפות עליונה"
מחלקה ראשונה
יחליף את גיל לימון, אותו מינתה הממשלה למשנה ליועץ המשפטי    הרוש היה עד כה עוזרו הפלילי של מנדלבליט ונטל חלק בטיפול בפרשות שהונחו על שולחנו
עידן יוסף
אביו השכול של רבש"ץ נירים שנהרג מפגיעת פצמ"ר לפני שבע שנים בדיוק, נמצא מת לצד קבר בנו    שרד את השואה אך לא את השכול
יפעת גדות
ד"ר אליעזר פאפו וד"ר אביעד מורנו מונו לסגל חברי החוץ של המוסד היוקרתי, בעקבות צירופה של האקדמיה הלאומית הישראלית ללאדינו, בה השניים חברים, לאיגוד האקדמיות העולמי לשפה הספרדית
עידן יוסף
20 שנה אחרי הפיגוע בו נרצחו בני משפחתם, האחים סחיווסחורדר פגשו לראשונה את הצוות שהעניק להם טיפול ראשוני במרכז הרפואי שערי צדק    המפגש המרגש התקיים בחדרי הלידה בשערי צדק באירוע הקדשת חדר לידה לזכר בני המשפחה שנרצחו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il