X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור:

עבריינים ניצלו הקורונה להלבנות הון

ביצעו פעולות חריגות, כגון משיכה והפקדה של מזומנים בהיקף משמעותי, תוך שהם מתרצים את מעשיהם בקורונה הרשות מבקשת חקיקה שתאפשר לה להקפיא זמנית עסקות חשודות ראש הרשות: אנחנו מאתרים פעילות של עורכי דין שמתמחים בביצוע הפעולות הנדרשות להלבנת הון
▪  ▪  ▪
התעצמות טכנולוגית לצורכי מימון [צילום: אטיה מוחמד, פלאש 90]

קיים חשש לפיו גורמים עבריינים ניצלו את משבר הקורונה לביצוע פעולות של הלבנת הון אשר קשה לבצע בימים כתיקונם, תוך נימוקן בפעילות חריגה שנובעת מהתפרצות הקורונה כגון משיכה והפקדה של מזומנים בהיקף משמעותי. כך מתריעה הרשות לאיסור הלבנת הון (יום ה', 12.8.21) בדוח שלה לשנת 2020. "גם העבריינים עברו 'לעבוד מהבית' ונצפה גידול ניכר בהיקף עבירות הונאה אשר מתבצעות בעיקר באמצעות המרחב המקוון", מוסיפה הרשות.
"מניסיון שנצבר מהמשבר הכלכלי בשנת 2008 ובהמשך לפעילות ניתוח שבוצעו בארגונים הבינלאומיים, בהם הייתה הרשות שותפה מרכזית, הרשות התריעה שניסיון העבר מלמד כי ארגוני טרור ועבריינים לא רק שלא מפחיתים פעילות בזמן המשברים אלא אף מנצלים אותם על-מנת להגביר פעילותם, תוך ניצול הסטת תשומת לב של השחקנים השונים לנושאים אחרים והתערערות הביטחון האישי של הציבור", נאמר בדוח. הרשות איתרה במהלך המגיפה שישה דפוסי פעילות עבריינית עיקריים: גידול בפעילות השוק האפור, מרמה בתוכניות סיוע לקורונה, הונאות סביב הציוד הרפואי, הונאות סייבר, הונאות פישינג והנדסה חברתית ושימוש לרעה בנכסים וירטואליים.
בנושא מניעת מימון טרור, שגם עליו מופקדת הרשות, נאמר בדוח: "בשנים האחרונות אנו עדים לשימוש שמבצעים ארגוני הטרור באמצעי תשלום מתקדמים (כגון מטבעות קריפטוגרפיים ונותני שירותים בנכסים וירטואליים), כמו גם ניצול דרכי מימון קלאסיות (נותני שירותים פיננסיים, בלדרים, ארגונים ללא כוונת רווח ועוד) להשגת מימון לפעילותם. בהמשך לפרסומים בעיתונות ולמחקרים של גופי מחקר בנושא מימון הטרור, אנו עדים להתעצמות טכנולוגית של ארגוני הטרור ושל גורמים המסייעים להם שמתבטאת, בין היתר, בעלייה ברמת התחכום, ההבנה והשימוש בטכנולוגיה מתקדמת לצורכי מימון".
הרשות אומרת, שהיא מרחיבה את שיתוף הפעולה עם גופי הביטחון, וכי בשנה שעברה התמקדה בביצוע מחקר אופרטיבי לגבי כמה דרכים מרכזיות למימון טרור. בין הדרכים הללו: העברות כספים ממדינות תומכות טרור, באמצעות יחידים השולחים כספים דרך מדינות שבסיכון; גיוס תרומות מעמותות תומכות טרור; פעילות עבריינית בדומה לזו של ארגוני פשיעה; ופעילות של ארגוני טרור המשתמשים במטבעות וירטואליים.
דפוסי הלבנת ההון המרכזיים שזוהו בשנת 2020 היו: פעילות בינלאומית (15.7% מן המקרים), נותני שירותים פיננסיים ("צ'יינגי'ם", 10.7%), פעילות במזומן (8.8%) ונדל"ן (8.3%). הרשות זיהתה כ-20 דפוסי פעולה, ובהם גם שימוש בגמ"חים ועמותות, הפעלת חברות קש, מלביני הון מקצועיים ואפילו אירועים משפחתיים. תחומי הפעילות העברייניים העיקריים, בהם היו מעורבות הלבנות הון, אשתקד היו: הונאה, מרמה וזיוף (31.5%), עבירות מיסים (18.5%), עבירות שוחד ושחיתות (14.1%) ומימון טרור (9%).
ראש הרשות, שלומית ווגמן-רטנר, אמרה עם פרסום הדוח: "אנחנו פועלים לאתר מלביני הון מקצועיים, ובמסגרת זו מאתרים גם פעילות של עורכי דין שמתמחים בביצוע הפעולות הנדרשות להלבנת הון. אני לא מדברת על סניגורים, אלא על עורכי דין עסקיים, שמתכננים ומקימים את המבנים העסקיים המורכבים הדרושים כיום להלבנת הון - למשל מבני פירמידה מורכבים של חברות קש, נאמנויות, חברות בחו"ל, הסברים עסקיים להעברות כספים ועוד".
בין תוכניותיה לשנה הנוכחית מונה הרשות יוזמה לגיבוש תיקון חקיקה מקיף, שמטרתו איחוד של צווי איסור הלבנת הון החלים על המגזר הפיננסי. מטרת רפורמה זו, המגובשת בתיאום ושיתוף פעולה עם מחלקת ייעוץ וחקיקה במשרד המשפטים ועם הרגולטורים הפיננסיים, היא להקל על המגזר הפיננסי ביישום חובות איסור הלבנת הון לפי גישה מבוססת סיכון, להתאים את הרגולציה לדרישות הבינלאומיות ולהחיל את החובות בצורה אחידה לכל המגזרים. הרשות גם יוזמת תיקון חוק איסור הלבנת הון כדי לקדם את האפשרות לקבל מידע מרשויות ציבוריות העוסקות בפעילות פיננסית. עוד מעוניינת הרשות להעביר חקיקה, אשר תעניק לה סמכות מינהלית להורות על הקפאה של עסקות חשודות למשך תקופה מוגבלת.

תאריך:  12/08/2021   |   עודכן:  12/08/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבריינים ניצלו הקורונה להלבנות הון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
התו הירוק יוחל החל מגיל 3 ויכלול חובת בדיקת קורונה לילדים במימון המדינה    הוריהם של בני 12 ומעלה שלא חוסנו מבחירה ייאלצו לשלם על הבדיקות    חנויות מגודל של 100 מ"ר ומעלה יידרשו להגביל תפוסה ביחס של אדם לכל 7 מטרים    השר אלקין הצביע נגד החלטת הקבינט בטענה כי ההגבלות הן מעטות מדי ביחס לנדרש מבחינה אפדימיולוגית
איציק וולף
לוינשטיין נתיב מחזיקה ב-49% מן הפרויקט התל אביבי של חברת עזריאלי שכולל הקמת מגדל בן 91 קומות הכולל 171 יחידות מגורים להשכרה, שטחי תעסוקה ומסחר, שבע קומות מרתפים בכ-180,000 מ"ר שטחי בנייה
איציק וולף
בתגובה לאישור החוק אמר יו"ר הכנסת, מיקי לוי, כי מדובר בגזל מקומם המהווה גם פגיעה בזיכרון השואה והודיע כי יימנע מהקמת קבוצת ידידות בין הכנסת לבין האסיפה הלאומית הפולנית    "על נשיא פולין להטיל וטו"
איציק וולף
שר הבריאות לשעבר טוען כי ממשלת בנט לא מקשיבה לגורמי המקצוע במשרד הבריאות ומאחרת בתגובה להתפרצות המחודשת של הקורונה    "ההמלצות של משרד הבריאות היו ברורות וכשראינו כולנו את העלייה במספר המאומתים והמאושפזים היה צריך לנקוט צעדים. גם אם מחר יכניסו את כולנו לסגר מלא - בשבועיים הקרובים העלייה תימשך. כך פועל הנגיף"
איציק וולף
קבינט הקורונה מכונס לדיון בהגבלות נוספות    חלק מן השרים דורשים לצמצם את ההגבלות    השרים אביגדור ליברמן ויאיר לפיד שוב לא משתתפים בדיוני הקבינט שבו הם חברים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il