X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אל תסתיר פרטים על עיסוקך, חשוף את מקור הכספים שאתה מכניס לחשבונך ותן לבנק את כל המידע עליך. אחרת - תזכה ל"הקפאה"
▪  ▪  ▪
בנק UBS נקנס ב-780 מיליון דולר בגין הסתרת מידע ועבירות שונות בחשבונות הלקוחות [צילום: AP]

ישראלים רבים שוקלים לפתוח חשבון בנק בחו"ל לצורך פעילותם העסקית והפרטית. בדרך כלל, אנשים פותחים חשבונות בנק בחו"ל ממגוון סיבות - עסקיות ופרטיות. בעבר ניתן היה לפתוח חשבון בנק בחו"ל בקלות יחסית וההקפדה על נושאים שקשורים להלבנת הון הייתה נמוכה, אבל כיום המצב שונה בתכלית.
בשנים האחרונות, ובייחוד בשנה האחרונה עם פרוץ המשבר הכלכלי בעולם, בנקים ברחבי העולם נתונים תחת פיקוח אדוק של רשויות למניעת הלבנת הון בכל העולם. המקרה המפורסם ביותר התרחש בתחילת שנה שעברה, כאשר רשויות המס האמריקניות האשימו את בנק UBS ועובדיו בארה"ב בהלבנת הון עבור לקוחותיהם ובעבירות של מס הכנסה ואי-דיווח. הבנק שילם קנס עתק בסך 780 מיליון דולר, ומסר רשימה מצומצמת של לקוחות הבנק לרשויות האמריקניות.
גופי אכיפה וארגונים בכל העולם מפעילים לחץ כבד ביותר על שוויץ, לוקסמבורג, ליכטנשטיין, סינגפור ותחומי שיפוט נוספים בנושאי דיווח והלבנת הון. שינוי מדיניות בנושאים של הלבנת הון ואי-דיווח טילטל את עולם הבנקאות הפרטית והמסחרית, וכיום ישנו דגש מיוחד בנושאים הללו. בעקבות השינויים בעולם הבנקאות, ישנם גם שינויים במדיניות הבנקים ללקוחות חדשים וללקוחות קיימים.
בבואנו לפתוח חשבון בנק חדש בחו"ל, בין אם בשוויץ, בקפריסין, או בכל מקום אחר, אנו עוברים תהליכים של בדיקה ואישור מצד הבנק. לכן, על-מנת שהחשבון ייפתח במהירות וללא בעיות, צריכים להיות מודעים לשינויים הבאים במדיניות הבנקים:
חשיפה מלאה - הבנק רוצה לדעת מי אתה ובמה אתה עוסק. אל תסתיר מהבנק אינפורמציה אישית בפתיחת החשבון - הם בודקים את מה שאתה מוסר ויכולים לעכב את פתיחת החשבון. מסור כמה שיותר פרטים ואמור את האמת.
מקור הכספים - אחד הנושאים הכי מהותיים כיום. הבנקים ירצו לדעת מה מקור הכסף שייכנס לחשבונך וברוב המקרים הם יכולים לדרוש לראות חוזים והסכמים שמוכיחים את מקור הכסף. אם אתה מתכנן לשלוח לחשבון כספים ממקורות שונים ללא מסמכים או הסברים הגיוניים - קח בחשבון שהבנק יכול לעכב את העברת הכסף ובמקרים מסוימים אפילו לא לאשר את קבלת הכסף ושליחתו חזרה למקום שממנו נשלח. אף בנק לא ייקח על עצמו את האחריות של הלבנת הון וכסף, בנקים יכולים לאבד את הרישיון שלהם ולקבל קנסות אדירים אם הם מואשמים או נחשדים בהלבנת הון (בדומה לפרשות של בנק הפועלים ודיסקונט בניו-יורק).
תחום עיסוקך או עיסוק החברה - ישנם בנקים שלא יפתחו חשבון בנק לחברה או לפרטיים שמקור הכסף שלהם נובע מהימורים אוף-ליין ואון-ליין. ישנם תחומים נוספים שנמצאים בהגדרת סיכון בראי הבנקים כגון פורקס, משחקים און-ליין ועוד. אם לא תגיד את האמת בפתיחת החשבון והבנק יעלה על זה לאחר שיפתח החשבון, החשבון עלול להיות מוקפא עד בירור העניין ואתה לא תוכל לעשות דבר וכמובן לא לבטל את ההקפאה. ניתן להקים חברה בחו"ל לצורך פתיחת חשבון הבנק.
מה יהיה אופי הפעילות שלך? - אם אתה פותח חשבון בנק על-שם חברה, קח בחשבון שלא כל הבנקים פותחים חשבונות בנק מסחריים. הדבר בולט בשוויץ. רוב הבנקים בשוויץ הינם בנקים לבנקאות פרטית שלא מקיימים פעילות מסחרית. אם תגיד לבנק שלא תהיה בכלל פעילות מסחרית ולאחר שהחשבון ייפתח, תתחיל כן לבצע פעילויות מסחריות כמו העברות וקבלות של כספים וכדומה, הבנק עלול לסרב לכך ולבקש ממך לסגור את החשבון.
חשוף את כל המידע לבנק על הפעילות העסקית שלך ועל עצמך - אל תשקר לבנק. הבנקים משתמשים במערכות מידע מאוד מתוחכמות (וגם עושים עליך גוגל...). לכן, כל מידע שאתה מוסר - הייה בטוח שהבנק בודק את אמיתות המידע.

הקמת חברות בחו"ל
משרד ג'י.בי.או שירותים פיננסיים בינלאומיים בע"מ מומחה בפתיחת חשבון בנק בחו"ל במגוון מדינות ובמגוון בנקים.
תאריך:  19/01/2010   |   עודכן:  19/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לא לעשות בפתיחת חשבון בנק בחו"ל?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
אוניברסיטת ת"א החליטה להקרין את הסרט של מוחמד בכרי    בית המשפט העליון ידון בקרוב בערעור האזרחי בתביעת הדיבה של חיילי צה"ל נגד יוצר הסרט    מזוז בצעד חריג התייצב לצד חיילי צה"ל בערעור
אבישי לוין
המשטרה גורסת כי ההורים הם אלו אשר צריכים להגיש תלונה    אבל מה אם ההורים מייצרים את אותו מחדל אשר מסכן את חיי הילדים?
יצחק מאיר
העיתונאית הטורקיה Asli Aydintasbas יוצאת כנגד שנאת היהודים והישראלים שפשתה לה בטורקיה    גם למען הטורקים עצמם, שלא ימצאו שהדבק המאחד אותם הוא דבק של שנאה
ירון זכאי
את מי משרת המעצר של גואל רצון? את שירותי הרווחה, שכעת קיבלו קליינטורה אשר תשמן את גלגלי מכונת המוסדות והעו"סים שלהם, לעוד שנים רבות
ד"ר אורנה מרקוס בן-צבי
בעידן האינטרנט והתקשורת הלא אחראית, כל אחד מאיתנו הוא 'שבוי' של האדם לו הוא מעניק שירות    על פרשת שרה נתניהו והעוזרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il