X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם נזכר בג'נוסייד הארמני כל פעם שארדואן מרגיז אותנו, זה יקרין על האמינות שלנו יש לזכור את הג'נוסייד הארמני מטעמים מוסריים, ולא לחשוש מהחרפת היחסים (הממילא מוחרפים) עם טורקיה
▪  ▪  ▪
לזכור, ולא לשכוח את הג'נוסייד הארמני. בלי קשר ליחס שלו אלינו [צילום: AP]
הדרישה להכיר בג'נוסייד הארמני כל אימת שמתגלעים משברים ביחסים בין ישראל לטורקיה בטעות מקורה. למען הצדק ההיסטורי, בשם המוסר ועל-מנת שלא לשכוח את הבסיס הערכי שלנו, על ישראל להכיר ברצח העם הארמני או לפחות לציינו ביום הזיכרון הרשמי. בלי קשר ליחסיה עם טורקיה.

בתוך כך, אסור לנו לשכוח כי מסופר שבשעה שהיטלר הציג את תוכניותיו לפגיעה ביהודים וכאשר הוא נדרש לשאלה כיצד העולם יגיב, הוא השיב כי "מי זוכר היום את רצח העם הארמני ?"

עמדתו התקיפה של סגן שר החוץ דני איילון תירשם כעוד פרק בסאגת היחסים המורכבים בין ישראל לטורקיה. בייחוד, מאז זכתה מפלגת הצדק והפיתוח האיסלאמית בבחירות ב-2002.
ושוב, כמו בכל מקרה בו פוליטיקאים טורקים מטילים ביקורת מתחסדת על ישראל או שסדרות טורקיות מציגות את המדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון בצורה מעוותת ופוגענית, עולות מייד שתי ההצעות האולטימטיביות: להחרים את טורקיה ולהכיר בשואה הארמנית.
הדרישה לחרם איננה ריאלית. שהרי, הישראלים לא מהססים אפילו לנסוע לטייל במדינות עליהן מפרסם משרד החוץ אזהרות נסיעה. מלבד זאת, אזרחיה של טורקיה, ובייחוד אלו העוסקים בתיירות, אינם אשמים בהתבטאויות הקונטרוברסליות של מנהיגיהם הקיצוניים ובהפגנות של ציבור מוסת שההבנה הגיאופוליטית היסטורית שלו לוקה בחסר.
גם סוגיית הג'נוסייד הארמני דורשת הבהרות. ראשית, הטבח שביצעו הטורקים בארמנים במהלך מלחמת העולם הראשונה איננו שואה וכיהודים אל לנו להגדיר אותו כך. הוא רצח עם (ג'נוסייד). שנית, הדרישה להכיר בג'נוסייד הארמני כל אימת שמתגלעים משברים ביחסים בין ישראל לטורקיה בטעות מקורה. למען הצדק ההיסטורי, בשם המוסר ועל-מנת שלא לשכוח את הבסיס הערכי שלנו, על ישראל להכיר ברצח העם הארמני או לפחות לציינו ביום הזיכרון הרשמי. בלי קשר ליחסיה עם טורקיה.
אמת, טורקיה קושרת את היחסים הדיפלומטיים עימה באי הכרה ברצח העם הארמני ומאיימת בהטלת סנקציות שונות. ואולם, האם ישראל צריכה להיגרר לתנאים שטורקיה מציבה? שהרי, טורקיה הופכת לשחקנית עוינת כלפי ישראל ביחסים הבינלאומיים. ואם היחסים יתחממו נשכח פתאום, שוב, את הג'נוסייד הארמני? מה הדבר אומר עלינו?
מלבד זאת, על הטורקים לדעת שאיננו מאשימים את בני הדור הנוכחי ברצח העם. אנו, כבני עם שעבר את השואה, מבקשים לזכור ולא רק את הג'נוסייד הארמני, על-מנת שדברים כאלו לא יישנו בעתיד. אנו מבקשים לזכור את הג'נוסייד שביצעו אנשי הקמר רוז' בבני עמם, את הטיהורים והרציחות שביצע יוזף סטאלין בברית המועצות, את הרציחות של המפלגות הקומוניסטיות בסין ובמקומות אחרים בעולם. אנו גם מבקשים לזכור את הרציחות והעוולות שביצעו המשטרים האירופאים בקולוניות במהלך המאה ה - 19 והמאה ה - 20. אנו מבקשים לא לשכוח את העוולות האחרות, וישנן רבות כאלה, סביב העולם לאורך ההיסטוריה.
במידה וישראל תעשה כן היא לא תהיה יוצאת דופן. 22 מדינות וביניהן גרמניה (כן, גרמניה), צרפת, אוסטריה, איטליה, לבנון ואחרות לא חוששות מהאיומים הטורקיים ומכירות בעוול.
אפילו נשיא ארצות הברית אובמה דבק בעמדתו, בזהירות דיפלומטית, כי הטורקים ביצעו זוועות.
בתוך כך, אסור לנו לשכוח כי מסופר שבשעה שהיטלר הציג את תוכניותיו לפגיעה ביהודים וכאשר הוא נדרש לשאלה כיצד העולם יגיב, הוא השיב כי "מי זוכר היום את רצח העם הארמני ?"
עוד לפני כן, היה מי שזכר והעלה את הנושא על סדר היום. הוא גם היה יהודי. שמו היה פרנץ ורפל. הסופר היהודי אוסטרי פרסם עוד ב - 1933 את ספרו "ארבעים הימים של מוסה דאג" שעסק בסוגיה. זוהי אם כן, צוואתו המוסרית עבורנו שעלינו בכל זאת, לזכור.
מכל מקום, ב - 24 באפריל השנה יצוין יום הזיכרון לרצח העם הארמני. יש לקוות שבישראל ייעשה המעשה. הטורקים יוכלו לכעוס מעט, להביע מחאה, אולי להשעות את היחסים. הדבר אגב, לא ימנע מהם ליהנות משיתוף פעולה ביטחוני עם ישראל, מתיירות ישראלית וודאי שאם תפרוץ רעידת אדמה שתפגע בעשרות אלפי אזרחיה היא תקבל את כוחות הסיוע הישראלים בזרועות פתוחות. היא כבר עשתה זאת לפני 11 שנים.

תאריך:  19/01/2010   |   עודכן:  19/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ובכל זאת, לזכור
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ומה עם דיכוי המיעוט הכורדי
יובל ארבל  |  21/01/10 23:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רונן הלל
בעולם מדברים על דוח גולדסטון אך שוכחים את בית החולים הנייד שהקימה ישראל בהאיטי    גם הטורקים שונאים אותנו אבל שוכחים את משלחות ההצלה ששלחנו לשם בשנת 1999
שרית גושן-פנטי
סדר הוא לא רק מפתח לאיכות חיים, זהו תנאי להצלחה ולשגשוג בכל תחומי החיים    יש מי שנולד עם חוש סדר ויש מי שזקוק לעזרה
שרית ילוב
כדי לחפות על "אשפוזם" הכפוי והממושך בגולאגים של עשרות אלפי אזרחים, עשו הסובייטים שימוש במנגנון לוחמה פסיכולוגית אדיר    משהו ממנו זוכה לשימוש גם אצלנו
חיים נוי
המחזה מתאר את סיפורו של רוצח סידרתי שרצח את הוריו ללא מניע אמיתי, נידון למאסר, הצליח להימלט, החליף זהויות, אנס ורצח אנשי משטרה ונער ולאחר שנלכד - התאבד בכלא
עמוס שריג
כבר היינו בסרט של שרה נתניהו - שום דבר לא השתנה בהתנהלותה המתחנחנת והכושלת של הגברת הראשונה    שרה לא שרה שיר חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il