X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה יקבל פיצוי בין היתר מעוה"ד דוד שמרון ויוסי כהן ביהמ"ש: היה אחראי להוצאות החריגות במעון; אדם ערכי ואמין ולכן הצגתו כשקרן היא לשון הרע
▪  ▪  ▪
נפתלי. זייף מסמכים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]
המחוזי: תיאור מני נפתלי כ"כזבן" היה אמת
איתמר לוין
ביטל את חיובם של עו"ד יוסי כהן והליכוד לפצות ברבבות שקלים את אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה * קובע: פסק הדין בשלום סתר את ממצאיו שלו
לרשימה המלאה

מני נפתלי, שהיה אב הבית במעון ראש הממשלה בתקופת בנימין נתניהו, יקבל פיצוי של 111,000 על לשון הרע, בין היתר מעוה"ד דוד שמרון (בן-דודו של נתניהו ופרקליטו) ויוסי כהן (פרקליטה של משפחת נתניהו). כך קבע (יום ב', 30.8.21) שופט בית משפט השלום בהרצליה, גלעד הס, אשר קיבל חלקית את תביעתו של נפתלי.
נפתלי תבע 500,000 שקל בעקבות שורה של פרסומים של שמרון, כהן, שולמית אשבול, אמנון זכאי, עפרה שמעוני והליכוד. הפרסומים נעשו בפברואר 2015, בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, על הוצאות מעון ראש הממשלה. חלק מן הפרסומים ייחסו לנפתלי אחריות לגידול הניכר בהוצאות המעון, וחלק אחר הציגו אותו כאדם חסר אמינות ואף שקרן. הס קבע, כי נפתלי אכן היה אחד האחראים לגידול בהוצאות ולכן הפרסומים בנושא זה היו אמת, אך אין אמת בטענות לגבי אמינותו ולכן פרסומים אלו היו לשון הרע.
הס אומר כי ההוצאות גדלו בשל מעשים שביצעו עזרא סיידוף, אז סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, שרה נתניהו ונפתלי. ההוצאות החריגות של סיידוף ושרה נתניהו היו קשורות לפרשת המעונות בה הודו והורשעו, ואילו נפתלי אינו יכול להציג את עצמו - כפי שעשה - כ"שרת בבית הספר" וכעובד זוטר וחסר אחריות. הוא אומנם קיבל הוראות מסיידוף ושרה נתניהו, אך אישר את ההוצאות הבלתי תקינות ולכן נושא באחריות לכך. נפתלי עצמו הודה בעדותו, כי היה שותף לזיוף מסמכים במסגרת ההוצאות החריגות. בשל כך דחה הס את התביעה בנוגע לפרסומים אלו, ודחה לחלוטין את התביעה נגד אשבול שהתייחסה רק לאותן הוצאות.
לעומת זאת קובע הס, כי אין יסוד לתיאורו של נפתלי כ"כזבן", "בלתי אמין", "פרובוקטיבי", "בלתי יציב", "מניפולטור" ו"שקרן גדול" כפי שנאמר בפרסומיהם של יתר הנתבעים. הוא מנתח באריכות את הטענות שהעלו הנתבעים בתמיכה בתיאורו זה של נפתלי, החל מלימודיו התיכוניים, דרך שירותו הצבאי וכלה בעבודתו בבית ראש הממשלה. הוא מסיק, כי לא עולה מהם שמדובר בשקרן ובוודאי לא בשקרן גדול. ייתכן שבאירוע ספציפי היה על נפתלי לדייק יותר או לגלות יותר, אבל באף אחד מן המקרים הוא לא שיקר באופן בוטה. "אין מדובר באדם שקרן, כזבן ומניפולטור, אלא דווקא באדם ערכי ואמין".
נפתלי השלים 12 שנות לימוד, שירת ביחידה קרבית בסדיר ובמילואים, הגיש תביעה ראויה לקצין התגמולים, ושירת במסירות ובנאמנות ביחידה לאבטחת אישים. היו לו מספר תקלות, כולל בעימות עם חברו ליחידה לאבטחת אישים, אך הללו אינן משנות את התמונה הכללית של נפתלי כאדם תובע ואמין. תקופת כהונתו במעון ראש הממשלה אומנם מעיבה במקצת על דמותו של נפתלי, שכן הוא היה שותף למעשים בלתי תקינים, אך תפקודו הלקוי כאב בית אינו הופך אותו לשקרן, כזבן ומניפולטור, במיוחד לנוכח העובדה שהיה רק השלישי ב"שרשרת הפיקוד" אחרי שרה נתניהו וסיידוף.
עוד דחה הס את טענת הליכוד בפוסט שפרסמה המפלגה, לפיה נפתלי הוא "עובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה, על-מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה ולפגוע בראש הממשלה ובליכוד בתקופת בחירות". הליכוד טען שהתייחס לתביעה שהגיש נפתלי לבית הדין לעבודה, אך הס אומר שלא ניתן לתאר בצורה כזאת הגשת תביעה - ובוודאי שלא כאשר תביעתו של נפתלי התקבלה בעיקרה והמדינה חויבה לפצות אותו ב-155,000 שקל.
שמרון חויב לפצות את נפתלי ב-10,000 שקל; כהן חויב בפיצוי של 40,000 שקל ובהוצאות של 25,000 שקל; הליכוד חויב לשלם 15,000 שקל כפיצוי ו-10,000 שקל כהוצאות; וזכאי ושמעוני - 18,000 שקל כפיצוי ו-10,000 שקל כהוצאות כל אחד. נפתלי חויב בתשלום הוצאות של 50,000 שקל לאשבול. את נפתלי ייצג עו"ד גונן בן-יצחק, ואת הנתבעים - עוה"ד מיכאל ראבילו, רון אביב, יוסי כהן, אבי הלוי וניבה הלוי.

תאריך:  30/08/2021   |   עודכן:  10/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
111,000 שקל למני נפתלי על לשון הרע
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הביביסטים מטנפים ומשלמים,
נהדר  |  30/08/21 16:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חן ורוזן-עוזר אומרים שההתכתבויות שהתגלו בפלאפון של אילן ישועה עומדות בניגוד גמור לתיזת התביעה, ולפיה היענותו לדרישות הסיקור של נתניהו הייתה חריגה    חושפים: אבי אלקלעי, העורך הראשי לשעבר של וואלה, שלח לראש צוות התביעה מסרון ובו כתב "הספין של ההגנה צפוי ועדיין מקומם"
איתמר לוין
מנהל מחוז הצפון במרכז טוען, כי הדרישה הייתה בלתי הגיונית ועמדה בניגוד להגדרת תפקידו בידי הממשלה    אומר שניהול האתר ביום-יום מצוי בידי ועדת החמישה, למרות שהתקציב שייך למרכז
מירב ארד
לוחם מג"ב נורה מטווח אפס בהפרות הסדר בגבול הרצועה    הצוות הרפואי נלחם על חייו והוא עבר מספר ניתוחים במהלך אישפוזו    הותיר אחריו הורים שתי אחיות ואח    רה"מ נפתלי בנט ספד: "קיבלתי בצער עמוק את הבשורה המרה על מותו של לוחם מג"ב. בראל היה לוחם בחייו ולוחם במותו"
מירב ארד
נסיונות הלינץ' התרחשו במהלך הפרות סדר נרחבות בכביש 6 סמוך לצומת לקיה    כתבי אישום הוגשו לבית המשפט המחוזי בב"ש
איתמר לוין
נדחתה תביעת חוות השקמים בסך 8 מיליון שקל על אובדן השקעתה במתקן    פסק הדין מגלה: בשנות כהונתו של שרון כראש הממשלה - לא היה לחוותו חוזה בתוקף עם רמ"י
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il