ועד עובדי חברת התעופה אל-על טוען כי אם הנהלת החברה תוציא 500 עובדים לחופשה ללא תשלום - תהיה בכך הפרה של הסכמי ההבראה, משום שמשמעות הדבר היא פיטורים עבור רבים מן היוצאים לחל"ת.
חברת אל-על מעסיקה היום כ-4,000 עובדים. בשנה החולפת פוטרו כ-2,000 עובדים במסגרת תוכנית ההתייעלות שאליה התחייבה החברה כחלק מחבילת הסיוע שהמדינה התחייבה לספק לה. מתוך 4,000 העובדים שנותרו היום - כ-1,400 מהם נמצאים לחל"ת ובוועד העובדים חוששים מפני הוצאת כ-500 עובדים נוספים לחל"ת על-רקע העמקת הגל הרביעי של הקורונה בישראל ובעולם.
"כל מכסת העובדים, שנקבעה לפיטורים במסגרת הסכמי ההבראה הללו פוטרו כבר, ואף מעבר לכך. העובדים קיימו את מלוא חלקם בהסכמי ההבראה. למרות זאת לא בוצעה ההתייעלות מצד החברה, ולא הוקטן צי המטוסים בהתאמה לצמצום בכח האדם, למרות שהסכמי ההבראה וההיפרדות מ-2,000 עובדים התבססו על המתווה של מכירת 12 מטוסים", כתב יו"ר ועד העובדים, שרון בן יצחק, לסמנכ"לית כוח האדם של אל-על, יהודית גריסרו.
לפני כשבוע וחצי הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה בענף התעופה הישראלי, על-רקע המשבר התעסוקתי החמור של העובדות והעובדים בענף, מאז פרוץ מגפת הקורונה. חברות התעופה שכבר פיטרו אלפי עובדים והוציאו עובדים רבים לחל"ת, מבקשות כעת לפעול לפיטורים המוניים נוספים, ועקב כך הוכרז הסכסוך. הסכסוך רלוונטי לעובדי אל-על, עובדי ארקיע, הטייסים בישראייר, ועובדי רשות שדות התעופה.
לטענת ההסתדרות, העילות לסכסוך הן כוונת חברות תעופה ישראליות לפעול לפיטורי עובדים נוספים, להאריך את תקופת החל"ת של עובדים רבים, ולשנות את תנאי העסקתם של העובדים; חשש לפגיעה בהכשרות או ברישיונות של עובדים; חשש לסגירת מחלקות בחלק מהחברות, והעברת העבודה למיקור חוץ. ואי-נקיטת צעדים מצד הנהלת חברות התעופה, למציאת פתרונות כלכליים להצלת החברות.