X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השהייה הממוצעת של אונייה בנמלי חיפה ואשדוד בשנת 2021 עלתה בכ-46 שעות הפגיעה ביצוא ברבעון הראשון של השנה עומדת על כ-16 מיליון ש"ח ליום במונחי תוצר הפגיעה ביבוא למוצרי השקעה במונחי תוצר מוערכת בכ-10 מיליון ש"ח ליום המשך העיכוב בנמלים ייתרום לעליית מחירים נוספת של כ-0.1%
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

משרד האוצר פרסם (יום ב', 13.9.21) סקירה כלכלית העוסקת בהשפעת הגודש בנמלי ישראל על הפעילות הכלכלית במשק. מהסקירה עולה כי כתוצאה מהגודש בנמלי הים נגרם נזק ממשי למשק הישראלי, כאשר יבואנים ויצואנים מדווחים על עיכובים משמעותיים בשילוח סחורות, הנושאים בצדם עלויות. לצד העלויות הישירות קיימת גם פגיעה במוניטין ובמדדי תחרותיות של ישראל, שתלך ותחמיר ככל שיתארך מצב זה.
מנתוני נמלי ישראל עולה כי השהייה הממוצעת של אונייה בנמלי חיפה ואשדוד בשנת 2021 עלתה בכ-46 שעות בהשוואה לנתוני 2019. התפוקה הממוצעת לשעת צוות בנמלי חיפה ואשדוד ירדה בכ-11% בממוצע ב-2021 לעומת 2019, ואילו התפוקה הממוצעת לשעת שהייה ירדה בכ-40%.
העיכובים בנמלים, המהווים צוואר בקבוק לפעילות הכלכלית, מפחיתים את הפריון במשק. הפגיעה המוערכת ביצוא כתוצאה מירידת התפוקה בנמלים ברבעון הראשון של השנה עומדת על כ-16 מיליון ש"ח ליום במונחי תוצר. הפגיעה ברכיב היבוא למוצרי השקעה במונחי תוצר מוערכת בכ-10 מיליון ש"ח ליום.
העומס החריג בנמלים עלול להשפיע גם על יוקר המחיה. אם המשבר יימשך ולא יחול שיפור משמעותי בעיכובים בנמלים עד סוף השנה, הדבר יתרום לעליית מחירים נוספת בשיעור של כ-0.1%.
העומסים בנמלים
לפי ההערכות, במהלך החודשים האחרונות מספר האניות שהמתינו מחוץ לנמלים הגיע עד כדי כ-90 אניות. מנתוני נמלי ישראל עולה כי השהייה הממוצעת של אונייה בנמלי חיפה ואשדוד בשנת 2021 עלתה בכ-46 שעות בהשוואה לנתוני 2019. השונות בין זמני השהייה של אניות המובילות סוגי המטענים שונים גדולה מאוד, כאשר אניות מכולה שהו בנמלים בשנת 2021 בממוצע 20 שעות יותר מבשנת 2019, בעוד אניות מטען כללי וצובר חופנים (אניות הנושאות מטען יבש בתפזורת, כגון דגנים, פחם ועפרות מתכת) שהו בממוצע 84 שעות יותר בהשוואה לשנה זו.
להערכת גורמים בענף, כל יום עיכוב עולה למפעילי האונייה כ-20,000 דולר, כאשר חלק מעלות זו מגולגל ליבואנים וליצואנים, ומשם לצרכנים. חלק מחברות הספנות מבטלות את הגעתן לנמלים בארץ ופורקות את הסחורה בארצות שכנות, ואחרות מטילות עלויות נוספות על היבואנים והיצואנים כתוצאה מההמתנה הממושכת. מחירי התובלה הימית עולים ובמקרים מסוימים אף מוכפלים. מדד מחירי תפוקת התעשיה עלה מתחילת השנה ועד יולי ב-9.4%. הפגיעה המוערכת ביצוא כתוצאה מירידת התפוקה בנמלים ברבעון הראשון של השנה עומדת על כ-16 מיליון ש"ח ליום במונחי תוצר.

תאריך:  13/09/2021   |   עודכן:  13/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העיכובים בנמלים: נגרם נזק ממשי למשק הישראלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
מטוסי קרב תקפו ארבעה מוצבים צבאיים ובהם כמה מטרות שבתוכן ממוקמים נכסי חמאס    במקביל, רקטה שוגרה לעבר אשכול - ויורטה. בעקבות זאת, צה"ל חידש את התקיפה    דו"ת: "צה"ל לא יקבל מצב בו ארגוני הטרור פועלים כנגד העורף הישראל"
עידן יוסף
עשרות אלפי נשים כלל לא ידעו כי הן אולי זכאיות להאריך את חופשת לידתן בשלושה חודשים נוספים ולקבל עליה תשלום מהביטוח הלאומי בשל הסדר כמעט סודי - "חל"ת בנסיבות מוצדקות"    כעת מתברר כי לאחר חקיקת הוראת השעה בעניין החל"ת בעקבות הקורונה, שנכנסה לתוקף בחודש יולי מאות נשים לא יוכלו לקבל את המענק
עידן יוסף
מכון הרטמן חנך את המרכז ליהדות ומדינה שבראשו יעמוד תני פרנק    השר שטרן: המדינה צריכה להשקיע בחינוך לנישואים כדת משה וישראל; מתווה הכותל אומנם לא הוזכר בהסכמים הקואליציוניים, אבל יש פגישות על זה    השרה זנדברג: חושבת שבתחום התחבורה הציבורית בשבת אפשר להגיע להסכמות
עידן יוסף
ועדת הכנסת מצביעה על פיצול חוק ההסדרים לדיון בוועדות הכנסת    היועצת המשפטית לכנסת, עו"ד שגית אפיק על פרק המיסים: "הצעת חוק שנדונה במסגרת רגילה, צריך להמשיך ולדון בה במסגרת רגילה ולא בהליך חקיקה חפוז"
עידן יוסף
לנוכח מחסור בימי עבודה במחלבות ובמשחטות במהלך חודש תשרי, גורמי המקצוע במשרד החקלאות מעדכנים כי לאחר צום יום כיפור, ייתכן מחסור קל וזמני בחלב בקרטון וקוטג' וכן בעופות והודו טריים    במשרד מדגישים כי בשר עוף והודו קפואים יש בשפע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il