X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות החזרה לביקוש נורמלי בעולם

מניות יצרנית כפפות הלטקס צנחו ב-52%

רווחי חברת Top Glove, היצרנית הגדולה ביותר בעולם של כפפות הלטקס, ירדו ב-48% לעומת השנה שעברה בחברה מציינים את מבצעי החיסונים כגורם לחזרה לביקושים נורמליים אחרי שבשנת 2020 שבה פרצה מגפת הקורונה נרשמו ביקושי שיא "כמו בכל עסק, יש לך עליות וירידות ואתה לא יכול לצפות שרווחי הענק יימשכו לאורך זמן ממושך מאוד"
▪  ▪  ▪
מפעל טופ גלאב במלזיה. ביקוש נורמלי [צילום: וינסנט תאיאן, AP]

מניותיה של חברת טופ גלאב, היצרנית הגדולה ביותר בעולם לכפפות לטקס רפואיות הנמצאת במלזיה, צנחו ביותר מ-50% בשנה האחרונה. זאת, לאחר שבניגוד לתקופה שבה פרצה מגיפת הקורונה - הביקוש לכפפות הלטקס בעולם הלך ופחת ככל שנצבר בעולם מידע רב יותר על המחלה.
מניות החברה ירדו בשבוע האחרון ב-2% באופן שהשלים צניחה של 52% בערכן של המניות לעומת ערכן ב-20 בספטמבר 2020. גם מניותיהן של יצרניות נוספות של כפפות רפואיות במלזיה, כחברות הרטלגה, סופרמקס וקוסאן ירדו בשיעור של בין 3% ל-5%.
בסוף השבוע הודיעה החברה על ירידה של 48% ברווח שלה בחודשים יוני עד אוגסט לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי שלה בשלושת החודשים הללו עמד על 608 מיליון רינגיט מלזיים, סכום שווה ערך לכ-145.11 מיליון דולר. הכנסות החברה ירדו ב-32% ועמדו על כ-2.1 רינגיט מלזיים, כחצי מיליארד דולר אמריקני.
מנהל התפעול של מפעל הכפפות הרפואיות, לי קים מאו, אמר ל-CNBC כי החברה לא ציפתה שרווחי השיא שהיא רשמה בשנת 2020 ילוו אותה לאורך זמן. "כמו בכל עסק, יש לך עליות וירידות ואתה לא יכול לצפות שרווחי הענק יימשכו לאורך זמן ממושך מאוד. אנחנו שמחים שהייתה לנו שנה טובה מאוד בשנה שעברה", אמר.
לדברי מאו, מדובר בתוצאה של החזרה לביקושים נורמליים לכפפות שמייצרת החברה המלזית, אשר הושפעו בין היתר ממבצע החיסונים העולמי נגד נגיף הקורונה. זאת, מלבד התפיסה הפופולרית שהשתנתה מן התקופה של פרוץ מגפת הקורונה שבה לא היה ידוע האם נגיף הקורונה מידבק בהדבקה דרך משטחים. בשל כך נהגו אנשים רבים ברחבי העולם לשים על ידיהם כפפות לטקס כשהיו במקומות ציבוריים. מאז השתנתה התפיסה הרפואית הפופולרית, גם מתוך ההבנה שעטיית כפפות לאורך זמן הופכת אותן למשטח שאינו שונה באופן מהותי מן הידיים החשופות של האדם.
מכירותיה של טופ גלאב נפגעו בשנה האחרונה גם בגלל האיסור שהטילה ארצות הברית על הייבוא של מוצריה בשל טענות לעבודות כפייה שנעשות במפעל. האיסור הוסר רק במהלך החודש האחרון. לדברי מאו, שהתראיין ל-CNBC, המשלוחים של הכפפות מתוצרת החברה לארצות הברית צפויים להתחדש בסוף ספטמבר.

תאריך:  20/09/2021   |   עודכן:  20/09/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניות יצרנית כפפות הלטקס צנחו ב-52%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
ההחלטה תיכנס לתוקפה מיד    הצגת תוצאת הבדיקה, היא בנוסף למילוי הצהרת נוסע נכנס כנדרש
מירב ארד
‏מחרתיים תתקיים ועידת דרבן בעצרת האו"ם בניו-יורק ותציין 20 שנה לוועידה האנטי-ישראלית    שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן: " 31 מדינות יחרימו את האירוע המביש לציון הוועידה האנטישמית, יותר מפי 2 ממס׳ המדינות שהחרימו בעבר"
מירב ארד
הודיע על חידוש היחסים בדרג שרי החוץ    אמר בשיחה: "אני מצפה להגברת שיתוף הפעולה בין ישראל לשבדיה גם בפורומים בינלאומיים"
מירב ארד
בעקבות הפעלתו של סוכן סמוי שחצה את הקווים נעצרו 16 חשודים נוספים    במעצרים השתתפו מסתערבים של מג"ב ולוחמי ימ"מ שפשטו על בתי החשודים    במשטרה הגדירו את המטרה - הפלת יסודותיו של אחד מכנופיות הפשיעה המשפיעות באופן ישיר על מפת הפשיעה בארץ
איציק וולף
מפכ"ל המשטרה שוחח עם לוחמי יחידת הימ"מ של משמר הגבול שהשתתפו במעצר שני המחבלים האחרונים מקבוצת הבורחים מכלא גלבוע    "ערכנו לתרחיש הקיצוני ביותר של התנגדות אלימה למעצר. פעילות בג'נין, בעיקר בחודשים האחרונים היו מלוות בירי לעבר כוחותינו אך זה לא הרתיע אותנו מלפעול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il