X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
התוכנית למימון המטרו הוצגה בכנסת ואושרו פרקים א' וב' בחוק המטרו - כל ההסתייגויות נדחו יו"ר הוועדה: "נכניס בחוק שינויים שיבטיחו שהפרויקט לא רק יהיה פתרון תחבורתי אלא יתרום חברתי-כלכלי בפינוי בינוי, בניית מעונות לקשישים ועוד"
▪  ▪  ▪
ח"כ יוליה מלינובסקי [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים ושירותי דת יהודיים המשיכה (יום ד', 29.9.21) את הדיון בהצעת חוק תוכנית הכלכלית - רכבת תחתית - מטרו. לאחר אישור הפרק הראשון והשני שעוסק בסמכויות הרשות, היום דנו בפרק ג' העוסק במימון ופיתוח מיזם המטרו. לאחר מכן, נדחו כל ההסתייגויות שהוגשו לאחר אישור פרקים א' ו-ב' בחוק.
יו"ר הוועדה, ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בדיון: "בשנת 2000 במשרד הכלכלה ניסחו דוח על הפערים בתחום ההנדסי שקשורים להון האנושי, וגילו שיש מחסור של כוח אדם איכותי בתחומים ההנדסיים. לקראת שנת 2030 אם לא נעשה שום דבר בנוגע למטרו, יהיה לנו כאן מחסור של בין 11 אלף ל-15 אלף אנשי מקצוע. הדגש הוא על חברתי כלכלי. החלטת הממשלה אימצה את הדוח הזה וזה עוד לפני חוק ההסדרים והתקציב וככה צריך לפעול בשיטתיות. 75 אחוז מהבנייה בישראל היא בנייה ישנה שלא עומדת בסטנדרטים. אני נלחמתי עם ראש עיריית חולון שנים על חידוש מבנים ישנים וזה לא רק בחולון זה גם בקריית שמונה בבני ברק ועוד. אני רואה בחוק המטרו מנוע צמיחה לכל נושא הפינוי בינוי. למטרו תהיה השפעה עצומה - גם חברתית, גם כלכלית וגם תכנונית על כל תושבי המדינה".
רכז תשתיות באגף תקציבים, איליה כץ, הציג בוועדה את פרטי המימון לתוכנית המטרו, אשר לדבריו, "הוא הפרויקט הגדול, המורכב והיקר ביותר שקודם בישראל ומגה פרויקט ענק גם בקנה מידה בינלאומי". לדבריו: "קצב גידול האוכלוסייה בישראל גבוה פי 10 מממוצע מדינות ה-OECD וכיום ישראל היא בין המדינות הצפופות ביותר מבין מדינות ה-OECD וב-2050 צפויה להיות הצפופה ביותר. המטרו יאפשר לצופף את אזורי הביקוש, להגדיל את היצע הדיור ולשפר את התכנון האורבני". כץ הציג את סעיפי החוק שקובעים מנגנון משולב למימון הפרויקט שיבוא מהשלטון המקומי שבו יעבור המטרו וכן מרווחי הנדל"ן שיהיה סביב המטרו. לדבריו, "חבילת המימון משלבת מקורות תקציביים ולכידת ערך בדומה לפרקטיקה במדינות רבות אחרות".
מנכ"ל עיריית תל אביב, מנחם לייבה, אמר בדיון כי יש לשנות את הגדרות המימון שנקבע בחוק. לדבריו, "לא נכון להשאיר קביעת עלות לרשויות לפי אחוזים מבלי לחשב שיהיה תקרה בסכום הזה שיפול על העיריות. בנוסף, מכיוון ויש כאן עוצמה גדולה של טיפול בסעיף 197 - ברור שיהיו תביעות בעשרות מאות של מיליארדים ולכן צריך לקבוע בחוק מי יטפל בזה ולא אנחנו נהיה הכתובת".
לייבה הוסיף טענה שזכתה לגיבוי מיו"ר הוועדה שאמרה שתפעל לשינוי החוק בעניין, "לא הגיוני שתקציב כזה לאורך כל כך הרבה שנים, אינו יודע חזרה לבדיקה ובקרה בכנסת. מדובר על טווח ארוך של שנים". עוד אמר לייבה כי לדעתו, "זה דבר מיותר שמדינה תעסוק בשומה מקומית ששייכת לוועדה מקומית. זה לא תקין שהמדינה יכולה לבקש שומה מראש כמה כסף צפוי להיות לו בעתיד".
יו"ר אגף יזמות ובנייה בהתאחדות הקבלנים, חיים פייגלין, התריע בדיון כי העליות שיוטלו במיסוי הקרקע באזור המטרו, יפגע בבנייה ופיתוח. "היטל השבחה כבר היום מכשיל את מימוש הפרויקטים בקרקעות. אם יש 75% בהיטל השבחה, אז כל המגזר הזה לא ייבנה בכלל. לא יהיה שווה לו".
עמירם סטרולוב, מהנדס ויועץ לפרויקטים של מערכות תחבורה, טען בדיון כי פרויקט המטרו בכלל לא נחוץ והדבר היחיד שצריך לעשות כעת זה לעצור ולפגוש את התושבים שבתחומם יעבור תוואי המטרו. "יש כאן הליך בעייתי ביותר הות"ל הוא מאוד דורסני".
מלינובסקי סיכמה את הדיון: "כל המשרדים צריכים להיכנס לדו שיח צפוף עם שלטון מקומי והתאחדות הקבלנים. יש להם הרבה חכמה ידע ניסיון והבנת השטח. צריך לחשוב יחד מה מתאים לכל עיר ורשות. הטענות של שלטון מקומי לגבי חישוב של היטל השבחה, יש בהן הגיון וצריך לחשוב על נוסחה אחרת של חישוב. הפרויקט יהיה חייב לתרום חברתי כלכלי ולייצר דיור בר-השגה, מעונות לקשישים וכו'".

תאריך:  29/09/2021   |   עודכן:  29/09/2021
+הוארך תוקף התקנות ל-15% זיכוי מס על עבודה במשמרות לילה
15:54 29/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ועדת הכספים האריכה את תוקפן של התקנות החלות על עובדי ייצור במפעלים  ▪  חברי הוועדה מתחו ביקורת על כך שהתקנה מובאת שוב רטרואקטיבית, וקראו להופכה להוראת קבע  ▪  יו"ר הוועדה: "נשקול אם לקחת את הוראת השעה הזו שמוארכת מ-1986 כל פעם מחדש, ולהפוך אותה להוראת קבע או לפחות להוראה ארוכת טווח"

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+פינדרוס מציע לסילמן: תו סגול אציל
14:25 29/09/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

יו"ר הקואליציה החלה להחתים חברי כנסת על יוזמה להצגת תו ירוק מצד חברי הכנסת  ▪  ליו"ר סיעת יהדות התורה הייתה הצעה לתו אחר - תקן שניתן על-ידי בעל כשירות לכהן כרופא, ולחלופין הומאופט, נתרופט או פסיכופט

[צילום: שמוליק גרוסמן/דוברות הכנסת]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אגד  אגד תעבורה  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אמיר אסרף / Amir Asraf  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה אדרעי  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  דן / Dan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  ליבנת כהן-דן / Livnat Cohen-Dan  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מטרופולין /  Metropoline  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  משרד התחבורה  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  נת"ע - נתיבי תחבורה עירוניים בע"מ / .NTA - Metropolitan Mass Transit System Ltd  נתיב אקספרס  סופרבוס /  Superbus  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קווים  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האוצר: המטרו יאפשר לצופף את אזורי הביקוש
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ועדת הכספים האריכה את תוקפן של התקנות החלות על עובדי ייצור במפעלים    חברי הוועדה מתחו ביקורת על כך שהתקנה מובאת שוב רטרואקטיבית, וקראו להופכה להוראת קבע    יו"ר הוועדה: "נשקול אם לקחת את הוראת השעה הזו שמוארכת מ-1986 כל פעם מחדש, ולהפוך אותה להוראת קבע או לפחות להוראה ארוכת טווח"
עידן יוסף
יו"ר הקואליציה החלה להחתים חברי כנסת על יוזמה להצגת תו ירוק מצד חברי הכנסת    ליו"ר סיעת יהדות התורה הייתה הצעה לתו אחר - תקן שניתן על-ידי בעל כשירות לכהן כרופא, ולחלופין הומאופט, נתרופט או פסיכופט
עידן יוסף
בעלי המסעדות, בתי המלון, האולמות וגני אירועים, וכל שאר עסקי המזון צפויים לשלם לתאגידי הכשרות העסקיים החדשים למעלה מ-100 מיליון שקל בשנה    ארגון כושרות: מאחורי הפורמת הכשרות עומדים גופים עסקיים שיחפשו רווחיות נטו
מירב ארד
לפי התקנות יידרשו העובדים במקומות אלו להציג תו ירוק קבוע או להיבדק בבדיקה מהירה פעמיים בשבוע על חשבון העובד    התקנות ייאכפו באמצעות קנסות מנהליים    ד"ר אלרעי פרייס בדיון: "לא הממשלה החליטה על החיסון השלישי, אנחנו החלטנו"
עידן יוסף
יו"ר הליכוד: "אם בנט היה אובססיבי כלפי הקורונה כמו שהוא אובססיבי כלפי, הוא לא היה מתעכב חודשיים בהבאת החיסונים שהזמנתי כראש הממשלה עבור אזרחי ישראל ובכך היה מונע את מותם הטראגי של רבים מ-1,200 הישראלים שמתו מוות מיותר מקורונה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il