X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
אחד אחרי השני, הם מתקמבקים - אולמרט, ש(אולי) ינצל ממלתעות שלטון החוק בזכות חולשתו של מזוז ובזכות ידידו החדש וינשטין, ואיתו שני המוסקטרים האחרים - אריה ("זכאי") דרעי, וחיים (נשיקות) רמון הערת אזהרה (55)
▪  ▪  ▪
על שלושה בנים דיברה התורה: שלושתם נכלוליים, שלושתם תאבי שררה, ושלושתם לא רואים ממטר את החוק [AP]
ישנן כמה תכונות משותפות לשלושת המוסקטרים הפוליטיים: הם סכינאים מיומנים, חדי לשון, כוחניים, חסרי מעצורים, עוקפים קבועים של כללי המינהל התקין וטוהר המידות, ואין להם בעיה לירוק לכל הבארות שהם שתו מהם. אולמרט רמון ודרעי הם חברים טובים, ויש להם אג'נדה ברורה המושתתת על עיקרון הערבות הדדית.

אלה שבירכו בשעתו ברכת "ברוך שפטרנו" בעקבות הסתלקותם מהחיים הפוליטיים של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המשנה לראש הממשלה לשעבר חיים רמון והשר לשעבר הרב אריה דרעי, לא העריכו נכון את החיידק הפוליטי הטבוע בדמם של השלושה, ואת נחישותם לשוב בהקדם למרכז העניינים ולמוקד קבלת ההכרעות.
הם מומחים בפענוחה של המפה הפוליטית, ומעריכים שממשלתו של נתניהו תשרוד לכל היותר שנה ומשהו. חיי שרה נתניהו כאשת ראש הממשלה החלו להתקצר השבוע באורח משמעותי.
ישנן כמה תכונות משותפות לשלושת המוסקטרים הפוליטיים: הם סכינאים מיומנים, חדי לשון, כוחניים, חסרי מעצורים, עוקפים קבועים של כללי המינהל התקין וטוהר המידות, ואין להם בעיה לירוק לכל הבארות שהם שתו מהם. אולמרט רמון ודרעי הם חברים טובים, ויש להם אג'נדה ברורה המושתתת על עיקרון הערבות הדדית.
יש כבר סימנים ראשונים לבחישות הפוליטיות המחודשות שלהם, ולא מן הנמנע שהם ישובו, כל אחד בעיתוי שלו, לזירה הפוליטית, דשנים ורעננים. העובדה ששלושתם הסתבכו עם החוק במשפטים פליליים, אינה מטרידה אותם.
כדאי אפוא לערוך אצל השלישייה סיור כתובות קצר, בכדי לתהות על קנקנם המעופש.

אולמרט - שלטון ללא קלון
ותודה למזוז שהכשירני וניקני עד הלום [AP]

גם בכתב האישום שהגיש מזוז נגד אולמרט, לאחר עיכובים ולבטים רבים, בפרשות מרכז ההשקעות, ראשונטורס וטלנסקי, קיבל אולמרט הנחה משמעותית ממזוז, במכירת סוף עונת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.

לשבחו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יאמר כי הוא הצהיר לפני זמן קצר בגלוי על כוונותיו, והעריך שבעוד כשנה הוא יצליח להחלץ מהתסבוכת הפלילית שבתוכה הוא שקוע עד צוואר, ויפתחו בפניו מחדש שערי האופציות הפוליטיות.
בהקשר לכך כדאי לציין שאולמרט הידק באחרונה את קשריו עם מנהיגת קדימה, ציפי לבני, שהייתה בעבר הלא רחוק שנואת נפשו, ופועל למניעת הפילוג במפלגה, שעלול יהיה לשבש את תוכניותיו.
לבני לא מבינה עדיין שהיא מחובקת בימים אלו על-ידי שועל פוליטי שפגיעתו קשה.
אין ספק שאולמרט המגה מושחת צריך להודות ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז שעומד לסיים בסוף החודש את תפקידו. רוב התלונות הרבות שהוגשו על-ידי תנועת אומ"ץ וגורמים אחרים על מעשי שחיתות מגוונים של אולמרט לא הולידו חקירות משטרה.
חקירת המשטרה בפרשה החמורה של קבלת השוחד על-ידי אולמרט בעסקת רכישת הבית ברחוב כרמיה שנחשפה ב-News1 על-ידי העיתונאי יואב יצחק, לא הביאה, כמתחייב מהעובדות המאלפות להגשת כתב אישום נגדו.
יואב יצחק הגיש עתירה לבג"צ כנגד היועץ המשפטי לממשלה.
הטיית המכרז של מכירת מניותיה של הממשלה בבנק לאומי ביזמתו של אולמרט חייבה, לדעת משפטנים בכירים מסוגו של פרופ' מרדכי קרמניצר, הגשת כתב אישום פלילי נגד אולמרט, אך גם בפרשה זו לא נעשה כן, מנימוקים שנויים במחלוקת.
אומ"ץ הגישה בפרשה זו עתירה לבג"צ, בניסיון לשנות את ההחלטה התמוהה.
מזכירות הבג"צ החליטה, מסיבות מוזרות ולפיהן "אין דחיפות לדון בשתי העתירות החשובות הללו", לקבוע מועדי דיון רחוקים, לימים שמזוז כבר לא יכהן בתפקידו.
היועץ המשפטי לממשלה החדש, עורך הדין יהודה וינשטיין, יהיה מנוע מלעסוק בענייניו הפליליים של אולמרט, לקוחו לשעבר, ועדיין לא ברור מי יגן על ההחלטות הללו.
עובדה מאלפת: עורך הדין וינשטיין סגר בימים האחרונים את משרדו לקראת כניסתו לתפקידו. תיקי המשרד הועברו להמשך הטיפול המקצועי למשרדו של עורך הדין אלי זוהר, חברו הטוב של אולמרט ופרקליטו הראשי.
גם בכתב האישום שהגיש מזוז נגד אולמרט, לאחר עיכובים ולבטים רבים, בפרשות מרכז ההשקעות, ראשונטורס וטלנסקי, קיבל אולמרט הנחה משמעותית ממזוז, במכירת סוף עונת תפקיד היועץ המשפטי לממשלה.
מזוז לא כלל בכתב האישום סעיף של קבלת שוחד, שהיה משקף היטב את התנהלותו העבריינית של אולמרט לאורך כל השנים, בפרשות אלה ובפרשות אחרות. ההסברים שנתן מזוז בתשובה לשאלתי היו דחוקים.
אם מזוז היה עושה זאת, כמתחייב, ומותיר את ההכרעה לבית המשפט, אין לי ספק שאולמרט היה נכלא מאחורי סורג ובריח בחברתו של חברו ושותפו לעסקים לשעבר אברהם הירשזון.
אגב, לפני זמן קצר הגיש אולמרט בקשה לבקר את הירשזון בכלא כדי לוודא שפיו מלא מים והוא אינו מתכוון להסגיר אותו ברגע של ייאוש בכלא.
הירשזון סירב לפגוש את אולמרט. עתה, נוכח כתב האישום הצמחוני שהוגש נגד אולמרט, ספק אם יפגשו בקרוב.
אולמרט מאמין שהוא יזוכה מחוסר ראיות, או במקרה הגרוע, תוטלנה עליו עבודות שירות וקנס כספי, אבל לא ידבק בו קלון, והדרך חזרה לצמרת תיסלל עבורו מחדש.
מאז שאולמרט פרש מכס ראש הממשלה הוא חזר לאהבותיו הישנות: צבירת כסף מכל הבא ליד באמצעות חבירה מחודשת אל חבריו, אלי ההון, ונסיעות עסקיות לחו"ל על חשבונם של אחרים.
לפני זמן קצר התמנה אולמרט כיו"ר קבוצת משפחת לבנת, החולשת בשליטתה על כמה מוקדי כלכלה מרכזיים במדינה, בהם מפעל המלט הענק "נשר".
ראש המשפחה, בונדי לבנת, סיפר כי מצעירותו הוא קיים קשרים הדוקים עם משפחת אולמרט, והוא משוכנע כי המינוי יביא לקידום עסקיה של הקבוצה בארץ ולפיתוח עסקים בחו"ל.
לא הייתי צריך להתאמץ הרבה כדי להיזכר שבתקופת כהונתו של אולמרט כשר התמ"ת, שבמהלכה ביצע שורה של עבירות, הוא פגע בכללי המינהל התקין, והעניק למקורביו הטבות מהקופה הציבורית.
אחת ההחלטות הייתה להעלות את המיסוי על המלט המיובא כדי לסייע לייצור המקומי של המלט.
אומ"ץ פנתה בעקבות זאת אל היועץ המשפטי לממשלה כדי לברר אם אין פגם במינוי.
תשובת מזוז עדיין לא התקבלה.
היועץ החדש וינשטיין יהיה מנוע מלהשיב בענייני אולמרט.
ואולמרט עצמו ימשיך לצחוק בדרך אל הבנק.

רמון - שלטון בכל מחיר
הוא עוד ישוב [פלאש 90]

חלומו הגדול של המשנה לראש הממשלה לשעבר חיים רמון היה להיות ראש ממשלה. לשם מימוש מטרה זו הוא קידש אמצעים פסולים לא מעטים, כרת בריתות והפר אותן, בישל, אפה וטיגן תרגילים פוליטיים מסריחים למכביר.

חלומו הגדול של המשנה לראש הממשלה לשעבר חיים רמון היה להיות ראש ממשלה. לשם מימוש מטרה זו הוא קידש אמצעים פסולים לא מעטים, כרת בריתות והפר אותן, בישל, אפה וטיגן תרגילים פוליטיים מסריחים למכביר.
הייתה לו רוח גבית מקבוצת צעירים מבטיחים בעבודה שביקשו לכבוש אותה, ועליה נמנו, בין השאר אברהם בורג, חבר הכנסת עמיר פרץ, יוסי בילין , חגי מרום, ניסים זוילי, יעל דיין ונואף מאסלחה, ואשר הכתירה אותו כמנהיגם.
אבל הרבה דברים השתבשו בדרך ואנשי החבורה נפוצו לכל עבר. רובם פרשו מהחיים הפוליטיים.
אבל חיים רמון נשאר ותכנן את המפץ הפוליטי הגדול, יחד ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון, שהפך להיות בן הברית הפוליטי החדש שלו.
היה זה שרון שטבע אמרת כנף פוליטית חכמה: "מה שלא יקרה לך בחיים הפוליטיים, הישאר תמיד על הגלגל", ואמנם, גם כאשר היה נדמה בשעתו שהוא נדחק לקרן זווית בליכוד ונדמה היה שהוא כבר עובר בטל, שסיים את הקריירה הפוליטית שלו, שרון לא פרש מהליכוד.
באורח אקראי נוצרה סיטואציה שהביאה אותו לכס ראש הממשלה וההמשך ידוע.
המשנה לראש הממשלה לשעבר חיים רמון החליט בשעתו לפרוש מהחיים הפוליטיים, לאחר הסתבכותו הפלילית והרשעתו בבית המשפט, שהביאה לסיום תפקידו כשר המשפטים.
אולמרט, חברו הטוב של רמון, שכנע אותו להמשיך והוא נענה לו, ושובץ בבחירות האחרונות ברשימת קדימה לכנסת שנותרה מחוץ לממשלה.
אבל לרמון לא הייתה כוונה לחזור תריסר שנים לאחור ולנאום מחדש מעל בימת הכנסת נאומים אופוזיציוניים חוצבי להבות נגד ראש הממשלה נתניהו, כפי שעשה בקדנציה הראשונה של נתניהו.
רמון החליט לפרוש מחברותו בכנסת ולהשתבץ בעולם העסקי, אך טועה מי שחושב שרמון סגר את הבאסטה הפוליטית שלו.
בתוקף תפקידו כיו"ר מועצת קדימה משמש רמון למעשה כיועץ הסתרים של לבני וממשיך לבחוש מאחורי הקלעים, במטרה לשמור על שלמות המפלגה.
אין לו בעיה ערכית ומוסרית אם אולמרט ישוב לצמרת יחד אתו. לא רק הזרזיר הולך אצל העורב גם הנחש מתגורר לעיתים בחברת השועל.

דרעי - שלטון בחסות הקב"ה
שעון הבוץ מתקתק [עוזי ברק]

רק תמימים מעלים על דעתם שדרעי ממשיך לשבת בחיבוק ידיים. שעון הבוץ הפוליטי שלו מעולם לא עמד מלכת. בחודשים האחרונים הוא הידק את הקשרים עם חברו הוותיק, שר החוץ אביגדור ליברמן, ומן הסתם השיא לו כמה עצות לא טובות, למקרה שיוגש כנגד ליברמן כתב אישום, והוא יאלץ לפרוש מהממשלה ומראשות מפלגת "ישראל ביתנו", כפי שהבטיח.

שובו הוודאי של הרב אריה דרעי לחיים הפוליטיים במהלך השנה, בתום תקופת ההקפאה אחרי הקלון שנפסק לו, עלול לעורר רוח תזזית בכמה מפלגות.
בבחירות המוניציפאליות האחרונות תכנן דרעי, כזכור, להתמודד על ראשות עיריית ירושלים ובעידודם ותמיכתם של שני חבריו הטובים אולמרט ורמון, אבל פסיקה משפטית מנעה זאת ממנו, והוא
נאלץ להאריך את תקופת ההמתנה שלו.
רק תמימים מעלים על דעתם שדרעי ממשיך לשבת בחיבוק ידיים. שעון הבוץ הפוליטי שלו מעולם לא עמד מלכת.
בחודשים האחרונים הוא הידק את הקשרים עם חברו הוותיק, שר החוץ אביגדור ליברמן, ומן הסתם השיא לו כמה עצות לא טובות, למקרה שיוגש כנגד ליברמן כתב אישום, והוא יאלץ לפרוש מהממשלה ומראשות מפלגת "ישראל ביתנו", כפי שהבטיח.
דרעי, למוד ניסיון מר בתחום זה, מאז שש"ס התנתקה ממנו ויורשו שר הפנים אלי ישי עושה הכול כדי לחסום את דרכו בחזרה, אבל הוא לא מבין עדיין שהוא לא בליגת העל שאליה השתייך בעבר, אלא בליגה של מחפשי מקומות עבודה.
דרעי מסוגל להקים בעזרת חסידיו הרבים מפלגה חרדית מתחרה תחת השם: "דרעי זכאי", ולגרוף קולות רבים שיקעקעו את חוזקה של ש"ס.
אבל, ישנה גם אפשרות שבסופו של דבר לא יוגש כתב אישום נגד ליברמן. מזוז השתהה יתר על המידה ונמנע מלהכריע, חרף המלצת המשטרה. היועץ המשפטי החדש וינשטין לא יוכל, כנראה, לדון בתיק מאחר שבעבר ייצג את האוליגרך מיכאל צ'רנוי, שותפו של ליברמן לעסקים עלומים.
במקרה כזה יצטרף ליברמן לשלישייה במהלכים שונים שתכליתם הראשונה תהT לקצר את שלטונו של נתניהו.
דרעי כבר פועל בימים האחרונים בשטח, בכדי למנוע את פרישתו של שאול מופז מראשי קדימה מהמפלגה, יחד עם קבוצת חברי כנסת נוספים, ומנסה לשכנע אותו שיש לו סיכוי לגבור על לבני בפריימריז שיתקיימו במועד לא ידוע בקדימה.
מן הסתם רמון המתואם עם דרעי לוחש דברים הפוכים באוזניה של לבני, ומסביר לה שהמטרה היא להרוויח זמן ולמנוע את חיזוקה של ממשלת נתניהו.
אולמרט מצוי בתמונה כל הזמן.
וכך במוקדם יותר מאשר במאוחר עלולה להיווצר מציאות חדשה ישנה שבה יחזרו לצמרת השלטון במדינה עבריינים בעבר בהווה ואולי גם בעתיד.
צפו למפץ הפלילי שיבוא עלינו לרעה.

תאריך:  23/01/2010   |   עודכן:  23/01/2010
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שובם של התחמנים
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 18 ]   
1
הערכה מוטעית או מאוויי לב ?!
ישמעאל  |  23/01/10 13:54
2
הטרגדיה של אריה אבנרי: בייניש
כנראה נישקה אותו  |  23/01/10 13:54
 
- אתה טועה
אוקיי  |  23/01/10 20:10
 
- לדרעי ל-א היה הסבר איך
יודע מה אני אומר  |  23/01/10 20:38
 
- סדום ועמורה זה אפס לעומת ישראל
אחמד זירו  |  24/01/10 00:13
3
כדאי לשים לב לתמרורים שאבנרי
מציג לפנינו.  |  23/01/10 14:22
4
עומרי שרון חסר
אלף בית  |  23/01/10 14:28
5
פרשת הבית בכרמיה לא הסתימה
גרון עמוק  |  23/01/10 14:52
6
תזכורת חשובה ותמיהה מטרידה
ע. בן-יוסף  |  23/01/10 15:51
 
- מה שיעשה היועץ המשפטי
בני בנקר  |  23/01/10 20:53
 
- תובע כללי לנושא הפלילי כבר
ישנו ושמו לדור  |  23/01/10 22:09
 
- לדור הוא לא תובע כללי,הוא כפוף
בני בנקר  |  23/01/10 23:19
7
אטימות ציבורית
משה ירושלמי  |  23/01/10 16:48
8
התחמנים עשויים לחזור לשלטון
שושפרי  |  23/01/10 19:05
 
- התחמן הראשי
ניקי  |  26/01/10 10:14
9
המצב לא כל כך גרוע..
אובייקטיבי  |  23/01/10 19:29
10
חזרה לשחיתות
אוהד קרן  |  23/01/10 22:53
11
בדיבורים לא ניתן לשנות
אליהו חיים  |  24/01/10 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
אדלסון (תושב חוץ) מנסה להתחמק מהחוק העלול להגבילו    הסידור של העברת העיתון לידי הבת יסמין (אזרחית ישראל) עלול להיתקל בקשיים גדולים
ראובן לייב
האם היה זה הנביא ישעיהו שכבר חזה בזמנו את שערוריית הפיכתה של המכללה השומרונית לאוניברסיטה? שאם לא כן - מדוע התריע מפניה בנבואתו? עם קצת דמיון מודרך ניתן, בהחלט, להבין את נבואת הזעם שלו
צבי גיל
זכרון השואה נשמט לאיטו, וביטויו הממשי - צריפי מחנה אושוויץ - מתפוררים    ישראל חייבת ליטול חלק בשיקום    בייחוד כעת
עמוס עמירן
מי שמשקר כחלק מאסטרטגיה לנצח במשחק - חזקה עליו שהוא משקר גם בחיי היום יום    והיכן החינוך?
מרדכי קידר
אחרי שדוח גולדסטון סירס את יכולתה של ישראל לפעול נגד חמאס, נאלצת מצרים לפעול נגדו בכוחות עצמה, ולבנות במרץ קיר תת-קרקעי שישים קץ לתעשיית המנהרות בינה לבין עזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il