X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מציאת החרב עשויה להעיד כי המעגן הטבעי שבו נמצאה, שימש ספינות גם בתקופה הצלבנית החרב נמסרה לאוצרות המדינה, והצוללן שלומי קצין קיבל תעודה על אזרחותו הטובה
▪  ▪  ▪
חרב אביר בת 900 שנה [צילום: שלומי קצין]
[צילום: ניר דיסטלפלד רשות העתיקות]

שלומי קצין, תושב עתלית, צלל ביום שבת האחרון (16/10/21) עם שנורקל באזור חוף הכרמל. במהלך הצלילה, זיהה להפתעתו על הקרקעית פריטים עתיקים, אשר, ככל הנראה, נחשפו כתוצאה מפעילות הגלים והזרמים, שהסיעו את החול. באתר הוא ראה עוגני אבן עתיקים, עוגנים עשויים ברזל, שברי כלי חרס, וחרב מרשימה, שאורך הלהב שלה כ-1 מ', ואורך הידית שלה כ-30 ס"מ.
מחשש לגניבה של הממצאים או כיסויים מחדש בחול עקב פעילות זרמי הים, לקח הצולל קצין את החרב עמו ויצא מהים. הוא גילה אזרחות למופת, איתר את מספר הטלפון של מפקח היחידה למניעת שוד בצפון, ודיווח לרשות העתיקות. החרב נמסרה לאוצרות המדינה, וקצין קיבל תעודה על אזרחותו הטובה.
לדברי ניר דיסטלפלד, מפקח היחידה למניעת שוד ברשות העתיקות, "החרב, שהשתמרה במצב מושלם, היא ממצא יפה ונדיר ונראה כי הייתה שייכת לאביר צלבני. היא נמצאה כשהיא מכוסה בצמידה ימית אך נראה כי היא עשויה מברזל. מרגש להתקל בחפץ אישי שכזה, שלוקח אותך בדמיון 900 שנה אחורה בזמן, לתקופה אחרת, של אבירים, שריונים וחרבות".
"בחוף הכרמל קיימים מפרצים טבעיים רבים, שיכלו לשמש כמקומות מסתור לספינות קדומות בעת סערה, ואף מפרצים גדולים יותר, שסביבם התפתחו יישובים שלמים וערי נמל עתיקות, כדוגמת דור ועתלית", מסביר קובי שרביט, מנהל היחידה לארכיאולוגיה ימית ברשות העתיקות. "תנאים אלה, משכו אליהם לאורך כל התקופות ספינות סוחר, ואלה, הותירו אחריהן עקבות ארכיאולוגיות רבות. החרב שנמצאה לאחרונה היא רק אחת מהן."
האתר שבו התגלו העוגנים והחרב מנוטר בידי רשות העתיקות מאז חודש יוני, לאחר קבלת דיווחים על גילויו בראשונה, מהאזרחים בועז לנגפורד ורפאל בהלול. הממצאים במקום נגלים ומתכסים בהתאם לתנועת החולות, ועל כן, הם חמקמקים מאוד.
"גילוי ממצאים עתיקים על-ידי שחיינים וצוללים חופשיים, היא תופעה שהולכת וגדלה בשנים האחרונות, עם התרחבותם של ענפי ספורט אלו", אומר שרביט.
"הסקר התת-ימי הוא דינמי. כל סערה - אפילו קטנה, מזיזה את החול וחושפת שטחים בקרקעית הים, ובמקביל, מכסה שטחים אחרים. מכאן גם החשיבות הגדולה שבדיווח על גילוי הממצאים, אותם תמיד נשאף לתעד באתרם כדי למקסם את המידע הארכיאולוגי. הממצאים הארכיאולוגים שדווחו מהאתר, מלמדים כי המקום שימש כמעגן טבעי קטן וזמני לספינות שמצאו בו מסתור. זיהוי הממצאים שנחשפו, מעיד כי המעגן שימש כבר בתקופת הברונזה המאוחרת - לפני 4,000 שנה, וכעת, מציאת החרב עשויה להעיד כי המעגן הטבעי שימש גם בתקופה הצלבנית, לפני כ-900 שנה."
אלי אסקוזידו, מנהל רשות העתיקות, שיבח את שלומי על אזרחותו הטובה. "כל חפץ עתיק שנחשף, מסייע לנו בהרכבת הפאזל ההיסטורי של ארץ ישראל. לאחר שהחרב תנוקה ותיחקר במעבדות רשות העתיקות, נפעל להציג אותה לקהל".

תאריך:  18/10/2021   |   עודכן:  18/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צלל עם שנורקל וגילה חרב אביר בת 900 שנה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
נתן הולדינגס השלימה מכירת ארבעה מתחמי מולטי פמילי בפלורידה    המתחמים נרכשו בשנים 2015-2016 (לפני כחמש שנים) תמורת 5.5 מיליון דולר, או כ-85,000 דולר בממוצע ליחידת דיור - כולל מינוף של כ-3.4 מיליון דולר
איציק וולף
יו"ר מפלגת הציונות הדתית, ח"כ בצלאל סמוטריץ', טוען כי תזכיר החוק שמבקש לאפשר למשטרה חיפוש ללא צו בית משפט הוא נורא ואיום    "המשטרה, שגם כך לא מצטיינת במקצועיות יתר, שמירת חוק וזכויות, ופיקוח אפקטיבי על הפעלת סמכויותיה, תשתמש בזה מול כולנו בשרירותיות וממש לא רק למיגור הפשיעה בחברה הערבית"
איציק וולף
יוסי כהן אמר בפורום העסקים ישראל-אבו דאבי כי שאירן ממשיכה כל העת לפתח את פעילות הטרור שלה לא רק דרך חיזבאללה, החמאס והג'יהאד האיסלאמי אלא גם דרך מדינות אחרות    על החיים אחרי הפרישה מראשות המוסד: לא רודף אחרי אנשים רעים וטרוריסטים, הבעיה האירנית כבר לא מטרידה אותי יותר. כיום אני בעסקים ואני לא חושב על להיכנס לפוליטיקה
מירב ארד
נשיא המדינה, ראש הממשלה, יו"ר הכנסת ובני משפחתו של יצחק רבין ישתתפו בטקסים ובאירועים הממלכתיים לציון יום השנה לרצח    בערב תתקיים "עצרת הנרות" בכיכר רבין בתל אביב    נתניהו הודיע כי לא יגיע לטקס האזכרה הממלכתי לרבין בהר הרצל
איציק וולף
הגידול בתוצר המקומי הגולמי בסין עמד על 4.9% ברבעון השלישי של השנה ולא על 5.2% כפי שצפו התחזיות    הייצור התעשייתי צמח רק ב-3.1% במקום ב-4.5%    המכירות הקמעונאיות בסין הכו את התחזיות עם גידול של 4.4% במקום התחזיות לגידול בשיעור של 3.3%
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il