מנכ״ל אקט-איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה, איתמר אביטן, הגיב לאסון בהוליווד שבו ירה בשוגג השחקן אלק בולדווין והרג צלמת, ואמר כי ״מותה המיותר של הצלמת האלינה האצ'ינס ופציעת הבמאי ג'ואל סוזה חייבים להדליק נורות אזהרה גם בתעשיית הקולנוע והטלוויזיה בארץ.
אביטן גילה כי בישראל מתמודדים בעיקר עם "כמעט תאונות" ופציעות קלות. "איש לא אמור להיהרג או להיפצע על אתר צילומים בשל התנהלות פושעת של הפקה, היעדר נהלים ברורים וזלזול בחיי אדם. כתובת האסון זעקה מהקירות, אבל איש לא התייחס לעזיבות עובדים בשל זילזול המפיקים", אמר.
הוא הזכיר את מותו של ברנדון לי במרס 1993 במהלך צילומי סצנת יריות, ואמר שכפי שהולימוד למדה לקח מן האירוע, גם התעשיה הישראלית אינה לומדת דבר מהטעויות בהוליווד.
מנכ״ל אקט-איגוד עובדי הקולנוע והטלוויזיה אומר כי בישראל אין נהלים ברורים, צלמים, תאורנים, עוזרי במאי, עובדים 18-17 שעות ברציפות באתר צילומים, ולאחר מכן עולים על ההגה ומסכנים חיי אדם.
"אסון אצלנו הוא רק עניין של זמן", הזהיר אביטן והודיע שהאיגוד בראשותו יפעל כבר בשבועות הקרובים בנושא על-מנת לגבש נהלי בטיחות ועבודה עדכניים ורלוונטיים על-מנת שחיי העובדים לא יהיו הפקר, כלשונו.
התנהלות בעייתית מצד עוזר הבמאי
מגי גול, טכנאית אפקטים מיוחדים, חשפה בראיון לרשת NBC כי דייב הולס, עוזר הבמאי בסרט, איפשר סביבת צילומים לא בטוחה ביותר מהפקה אחת. לטענתה, הולס ניסה להמשיך יום צילומים גם לאחר שחבר צוות חווה מקרה חרום רפואי. גול, שעבדה עם עוזר הבמאי בשנת 2019 בעת הפקת הסרט "אל תוך החשכה" ("Into the Dark"), ציינה כי תחילה הוא נראה לה כאדם חביב טמרוגש כרגיל, אבל החזות הזו נעלמה במהרה. "הוא לא שמר על סביבת עבודה בטוחה", אמרה גול. "כמעט תמיד הוא איפשר לאתרי הצילום להפוך לקלאסטרופוביים יותר ויותר, ללא נתיבי מילוט מאש, עם יציאות חסומות, וישיבות בטיחות לא התקיימו".
בית המשפט בניו מקסיקו התיר לפרסם כי האקדח שהיה אמור לשמש כאביזר בסרט הכיל כדורים חיים. מהמשטרה המקומית נמסר כי חקירת תקרית הירי נמשכת ובמהלכה נלקחו תלבושות מאתר הצילומים, תצלומים נשק ותחמושת.