X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הכספים אישרה לקריאה שנייה ושלישית את החוק לעידוד השקעות הון שבפרק השכירות המוסדית וחתמה בכך את עיקרי חקיקת הוועדה במסגרת חוק ההסדרים אלפי הסתייגויות שהגישו חברי הכנסת סמוטריץ' ואזולאי מנעו את הוצאת יהודה והשומרון מתחולת החוק
▪  ▪  ▪
יו"ר הוועדה אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

ועדת הכספים אישרה הלילה (יום א', 24.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את חוק השכירות מוסדית – עידוד השקעות הון, שבפרק ז' בחוק ההסדרים.
ישיבת ועדת הכספים נעצרה לצורך התייעצות בהנחיית היו"ר אלכס קושניר, בעקבות מחאות מצד חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) וינון אזולאי (שס). זאת בעקבות גילויו של סמוטריץ' בשבוע שעבר, כי במסגרת חוק ההסדרים יהודה ושומרון הוחרגו מחוק עידוד בנייה להשכרה ארוכת טווח.
הדיון התחדש הערב (א') והקואליציה החליטה להמשיך בנוסח המקורי כאשר הטבות המס יגיעו לכולם חוץ מאשר לתושבי יהודה ושומרון.
ח"כ סמוטריץ' יחד עם ח"כ ינון אזולאי תקעו את הדיון באמצעות הגשת מאות הסתייגויות ובקשות לקביעת נושאים חדשים. בעקבות כך, הורה היו"ר קושניר לזמן את מנכ"ל משרד השיכון אביעד פרידמן, והלה התחייב להגדלת יעדי הבנייה להשכרה ארוכת טווח ביהודה ושומרון באמצעות חברת דירה להשכיר, הכוללת מסלול הטבות מס דומה ליזמים ואף מרכיב של 25% מהדירות שיושכרו במחיר נמוך לזכאים. נוסף לכך התחייב המנכ"ל להסטת תקציבי תכנון שתבצע דירה להשכיר ביהודה ושומרון.
פרידמן: "לגבי חוק עידוד השקעות הון זה פחות רלוונטי לקרקע פרטית, חיפשנו פתרונות לאזור יהודה ושומרון. אנחנו רוצים להגיע ל-6,500 דירות בדירה להשכיר, להכניס גם את יהודה ושומרון לתוך כך, וכן את האוכלוסייה החרדית. אנחנו לא עושים שום דבר בלי לתאם עם ראשי הרשויות, רק במקומות בהם יש הסכמה".

[צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]

חלקו של הפרק שאושר כולל שינויים במסגרת הפרק השביעי של החוק לעידוד השקעות הון, אשר קובע שיעורי מס מופחתים על הכנסה חייבת ממכירת דירות להשכרה או על השבח הריאלי ממכירת דירות להשכרה, וכן על ההכנסה החייבת מהשכרת הדירות, כפוף לכך שהדירות יושכרו למגורים למשך 15 שנים מתוך 18 השנים הראשונות שלאחר תום הבנייה, כאשר השוכרים ייהנו מתקופות השכרה רצופות של 5 שנים לכל הפחות.
כך במסגרת החוק שאושר לקריאה שנייה ושלישית, נקבע כי המסלול הישן ימשיך לחול עבור בניינים להשכרה שלגביהם הוגשו בקשות לאישור עד ל-31 בדצמבר 2023. להלן מתווה החוק המוצע, כולל שינויים בנוסח החוק שהוכנסו לדרישת הוועדה:
  • ההטבות הן בגין בניין חדש ובבעלות של חברה או של יחיד, לצד חברות שקופות, חברות בית וכדומה, לצד התאמות מס מבחינת ההטבות. זאת בניגוד לנוסח החוק המקורי בו יחיד לא היה זכאי למסלול ההטבות.
  • באזור שאינו פריפריאלי הבניין צריך לכלול, אחד משני אלה, לפי האפשרות הגבוהה מבין השתיים -
  • הבניין כולל 10 דירות להשכרה.
  • לפחות 66% מהדירות בבניין אשר שטחן מהווה לפחות 50% משטח הבניין הכולל מיועדות להשכרה.
זאת, בשונה מהמצב הקודם בו הדרישה למספר דירות להשכרה הייתה נמוכה יותר; מינימום של 6-4 דירות להשכרה או לפחות 50% מהדירות בבניין מיועדות להשכרה.
  • באזור פריפריאלי, הבניין צריך לכלול, אחד משני אלה, לפי האפשרות הגבוהה מבין השתיים -
  • הבניין כולל 6 דירות להשכרה.
  • לפחות 30% מהדירות בבניין אשר שטחן מהווה לפחות 30% משטח הבניין הכולל מיועדות להשכרה.

אופיר כץ, יריב לוין, ג'ידא רינאוי-זועבי

  • לעניין הטבות המס נקבע מודל מדורג, שיאפשר מכירה רק לאחר 15 שנות שכירות ויעודד שכירות בת 20 שנה: ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס מופחת על הכנסה משכירות בגובה 11% (בתנאי שהדירות הושכרו בממוצע ל-5 מתוך 6 השנים הראשונות), לאחר 5 שנים ועד 10 שנים ל-9% מס, אחרי 10 שנים ועד 15 שנים ל-7% מס (לאחר 15 שנים ניתן למכור), ולאחר 15 עד 20 שנה ומעלה ל-5%.
  • לעניין יחידים נקבעו השיעורים הבאים: ב-5 השנים הראשונות מס מופחת על הכנסה משכירות בגובה 29% (בתנאי שהדירות הושכרו בממוצע ל-5 מתוך 6 השנים הראשונות), לאחר 5 שנים ועד 10 שנים ל-27.5%, אחרי 10 שנים ועד 15 שנים ל-25.5% מס (לאחר 15 שנים ניתן למכור), ולאחר 15 עד 20 שנה ומעלה ל-24%.

גדי יברקן, נעמה לזימי, ניר ברקת

במסגרת רצון למשוך חברות להשקיע בפרויקטים לשכירות ארוכת טווח, נקבע כי תתאפשר מכירת מיזמים בין גופים, לצד שמירת משך תקופת השכירות. כך אם חברה מוכרת את זכויותיה לחברה אחרת, תיכנס החברה לנעליה ותמשיך את משך השכירות לעניין כל הדירות המושכרות, כך שתקופת השכירות בסך-הכל לא תפחת מ-15 שנה, כאשר חברה הרוכשת את הזכויות תחל את הליך הדירוג של הטבת המס מתחילתו – 5 שנים ראשונות לאחר הרכישה – מס בן 11% וכן הלאה.
אם בונה הבניין מוכר אותו למשכיר ממשיך על-פי התנאים הנ"ל, הרוכש ייהנה משיעור מס רכישה של 0.5% במקום 6%, היה ועמד בכל התנאים וההתחייבויות.
במקרה של הפרת תקופת השכירות נקבע כי הפרה תחייב את בעלי הנכס בתשלום מלא של שיעורי המס. במקרה שההפרה נעשתה לאחר שגוף רכש את הנכס מגוף קודם (בתקופה השנייה - לאחר לפחות 5 שנים), אזי ההפרה תוביל לשלילת הטבת המס גם של הגוף הרוכש וגם של הגוף הראשון שהחזיק בנכסים. במקרה של הפרת תקופת השכירות בתקופה השלישית (בתקופה שבין 10 ל-15 שנה), ישללו ההטבות בגין 2 התקופות האחרונות, לא כולל התקופה הראשונה.
  • פחת מואץ ושיעור הדיבידנד – ללא שינוי, כלומר ההטבות הקיימות כיום יישארו- שיעור הפחת השנתי על דירה מושכרת למגורים לפי חוק זה הוא 20% (ללא הטבת המס שיעור הפחת לדירה מושכרת למגורים הוא 4% לכל היותר).
  • לדרישת הוועדה נקבע כי לבניינים הלוקחים חלק במסגרת המודל הקיים לשכירות מוסדית, טרם שינוי החוק, יתאפשר להשתלב במסגרת המודל החדש אם יעמדו בתנאי המסלול.

יריב לוין, ג'ידא רינאוי-זועבי

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אני מודה לך, יו"ר הוועדה, על דיון ענייני ואמיתי, שלא עושה חשבונות של קואליציה ואופוזיציה. אני מודה לשר אלקין ולמנכ"ל. הוסכם כאן על כולם, שכשהולכים למתווה של עידוד שכירות ארוכת טווח, אז אי-אפשר להחריג ולהפלות מכך בערך חצי מיליון מתיישבים. זה לא מושלם, אבל בהחלט התקדמנו". ח"כ אזולאי: "אני רוצה להודות ליו"ר הוועדה ח"כ קושניר ולמנכ"ל משרד השיכון על האוזן הקשבת ועל כך שנענו לבקשתנו וקיבלו החלטות בצורה עניינית לטובת אזרחי יו"ש. שעושים משהו מתוך ראיה נכונה אפשר להגיע להישגים".
יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס קושניר, סיכם את הדיון: "אישרנו את הרפורמה הרביעית מתוך חוק ההסדרים - שכירות ארוכת טווח, אני רוצה להזכיר לכם איך קיבלנו את החוק ואיך הוא יוצא, וזה בזכותכם, מי שיושב פה, כל מי שהשתתף בדיונים ועבד קשה, כדי שמצד אחד המודל יהיה כלכלי ולא רק יפה על הנייר. אני מאמין בכל ליבי שניתן פה דחיפה אמיתית לשכירות ארוכת טווח בשוק. הכנסנו לחוק את התוספת להגנה על הדיירים, בנינו מודל שהוא כלכלי מאוד, עם המשכיות של הטבות תוך שמירה על מתווה השכירות ארוכת הטווח, הכל כדי שהפרויקטים האלה יצאו לפועל. 27% מהתושבים בישראל חיים בשכירות פרטית שלא מאפשרת ודאות, בעולם מדובר ב-40%, ואנחנו יכולים להגיע לשם באמצעות שלושת המסלולים: דירה להשכיר, חוק עידוד השקעות הון וקרנות הריט. אני מאמין שבשנה הבאה נראה את המיזמים הללו יוצאים לעולם".
לעניין חוק ההסדרים ציין יו"ר הוועדה: "סיימנו היום גם את חוק הסדרים על הפרקים המשמעותיים שבו, וזה לא מובן מאליו התהליך שעברנו כאן – אופוזיציה וקואליציה בחודשים האחרונים. כולם השקיעו ונתנו את המקסימום בשביל שהחוק הזה יצא לפועל. עשינו את זה ביחד ואני גאה על התהליך ועוד יותר- גאה על התוצאה".

תאריך:  24/10/2021   |   עודכן:  24/10/2021
+עלות כל חבר כנסת - 1.7 מיליון שקל
01:09 25/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

כוללת לשכה ויועצים  ▪  שכרו החודשי של ח"כ עומד על כ-45,000 שקל ברוטו  ▪  מנכ"ל הכנסת תומך בכך שגם לשר שאינו ח"כ תהיה לשכה בכנסת, ומגלה שלחמישה אין  ▪  ח"כים דורשים להגדיל את שכר היועצים ואנשי הסיעות

חיים אבידור חשב הכנסת וגיל סגל מנכ"ל הכנסת [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+הורוביץ ומיכאלי לבנט: אל תפתיעו אותנו
00:14 25/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראשי העבודה ומרצ הביעו זעם על כך שלא עודכנו על הכרזת גנץ על שישה ארגונים פלשתינים כארגוני טרור  ▪  הורוביץ: יש לקיים את ההסכמים הקואליציוניים  ▪  גורם במרצ: זה לא יכול להמשיך ככה  ▪  שקד מסרבת לומר האם תטיל וטו על "חוק נתניהו"

ניצן הורוביץ, מרב מיכאלי, איילת שקד [צילום: פלאש 90]
+לסקי: גנץ יצר פתח למשבר קואליציוני אמיתי
20:02 24/10/21  |  עידן יוסף

חברת הכנסת גבי לסקי (מרצ) מאשימה: "גנץ יצר פתח למשבר קואליציוני אמיתי". באיום מרומז, אמרה: "אני תמיד יכולה לחזור למשרד עורכי הדין שלי, בהחלט שוקלת את זה״ (חדשות 13).


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור מעוז  אביר קארה / Abir  kara  אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אופיר כץ / Ofir  Katz  אורי מקלב / Uri Maklev  אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso  אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen  אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin  איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir  איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg  אלון טל / Alon  Tal  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי כהן / Eli Cohen  אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov  אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky  בני גנץ / Benny  Gantz  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גבי לסקי / Gaby  Lasky  גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan  גלעד קריב / Gilad Kariv  דוד אמסלם / David Amsalem  דוד  ביטן / David Bitan  ווליד טאהא / Waleed Taha  ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  חיים ביטון / Haim Biton  חיים כץ / Haim Katz  יאיר גולן / Yair Golan  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יואב בן צור / Yoav Ben Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich  יואב קיש / Yoav Kish  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon  יוסף שיין / Shain Yossi  יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano  יסמין פרידמן / Yasmin Fridman  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  לימור מגן תלם / Limor Magen Telem  מאזן גנאים / Mazen  Ghanem  מאי גולן / May  Golan  מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton  מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton  מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger  מירב בן ארי / Merav Ben Ari  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירב כהן / Meirav  Cohen  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  משה ארבל / Moshe Arbel  משה גפני / Moshe Gafni  משה (מוסי) רז / Mossi Raz  מתן כהנא / Matan  Kahana  ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz  ניר אורבך / Nir  Orbach  נירה שפק / Nira  Shpak  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סימון דוידסון / Simon Davidson  סלאלחה עלי / Salalha Ali  סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  עודד פורר / Oded Forer  עודה איימן / Ayman  Odeh  עופר כסיף / Ofer  Cassif  עידית סילמן / Idit  Silman  עמיחי שיקלי / Amichai Chikli  פטין מולא / Patin  Mula  צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi  קארין אלהרר / Karin  Elharar  רון כץ / Ron Katz  רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande  רם בן ברק / Ram  Ben Barak  שלמה קרעי / Shlomo  Karhi  שמחה רוטמן / Simcha  Rothman  שרן השכל / Sharren Haskel
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוכלה כוונת הממשלה להוצאת יו"ש משכירות ארוכת הטווח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כנסת 24
עידן יוסף
ועדת החוקה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק ההיוועדות החזותית לעצורים ואסירים    החוק לא ייכנס לתוקפו ללא תקנות שיכללו את המפרט הטכנולוגי והתנאים הבסיסיים לקיום הדיון ב-VC    במקרה של מניעת מפגש של העצור עם עורך-דינו, לא ייערך דיון ב-VC אף אם ביקש זאת
איציק וולף
סילמן לא הכחישה בתחילה את הדיווח שלפיו היא בוחנת מעבר ממפלגת ימינה בראשות נפתלי בנט למפלגת יש עתיד בראשות יאיר לפיד    "אין טעם להגיב לספקולציות מיותרות, בוודאי לא לכאלה שמתעסקות ביום שאחרי הכנסת הזו - בעוד ארבע שנים"    שעות ספורות לאחר מכן צייצה בטוויטר: "לא היה ולא נברא"
מירב ארד
הוועדה אישרה הוספת תו ירוק לטסטים בנהיגה ולמרתונים    ח"כ קריב הודיע כי יקיים דיון מיוחד בהגבלות הכניסה והיציאה מישראל ומתווה התיירות    ד"ר אלרעי פרייס: "חוששים מווריאנט עוקף חיסון וכי "מעריכים שה-FDA יאשר את חיסון הילדים"
עידן יוסף
המכשול העיקרי שהוסר בין עבאס לשקד: תקציבים לרשויות הערביות על חשבון רשויות יהודיות    חוק החשמל של רע"ם המאפשר חיבור ליישובים לא- מוסדרים יעלה מחר לוועדת שרים לענייני החקיקה והוא צפוי להיות מאושר חרף התנגדויות באופוזיציית הימין
עידן יוסף
במסגרת דיון ועדת הכספים שהסתיים לאחר השעה 1 בלילה, הוכנסו מספר שינויים לטובת הציבור, בראשם דחיית כניסת המתווה לתוקף למרס 2025 על-מנת לוודא שיועמד מלוא המענה הנדרש מצד התחבורה הציבורית    המוניות המיוחדות ישלמו 50% ומוניות נגישות יקבלו פטור וכך גם תושבי אזור הגודש שיכנסו ויצאו מאותו אזור בתוך חצי שעה    תושבים שיגיעו למרכז לשם טיפול רפואי יהיו זכאים להחזר מלא מקופות החולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il