X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ועדת הפנים של הכנסת דנה בחוק החשמל המיועד להביא להסדרה של עשרות אלפי בתים לא חוקיים במגזר הערבי סמנכ"ל בחברת החשמל: שימוש שלא כדין יוצר מפגעים - כבלים בצורה לקויה, בלי סימון. זה מסכן את הציבור ומסכן עובדים שלנו, הבעיה קיימת גם במגזר החרדי וגם במגזר החקלאי ח"כ סטרוק: חוק החשמל הוא דרישה לעקם את החוק כדי להתאים אותו לעבריינות
▪  ▪  ▪
[צילום: יוסי זמיר/פלאש 90]

חברת החשמל תומכת בחקיקת חוק החשמל שיאפשר הסדרה של אלפי בתים לא חוקיים במגזר הערבי, במגזר החרדי ובמגזר החקלאי. לדברי אורן הלמן, סמנכ"ל בחברת החשמל, המציאות שבה מצד אחד לא נהרסים מבנים לא חוקיים ומן הצד השני לא מתקיימת הסדרה של הבנייה יוצרת סכנת התחשמלות.
"מצד אחד איש לא הורס מבנים, מצד שני הסדרת הבנייה מתקדמת לאט. אנשים מתחברים בצורה פרטית וזו בעיה בטיחותית. שימוש שלא כדין יוצר מפגעים - כבלים בצורה לקויה, בלי סימון. זה מסכן את הציבור ומסכן עובדים שלנו. החיבור לחשמל צעבר למונה נעשה ללא ביקורת המתקין. יש מקרי התחשמלות בבתים ובמרחב הציבורי", אמר (יום ה', 28.10.21) בדיון שהתקיים בוועדת הפנים של הכנסת.
לדבריו, בין השנים 1996 ועד 2007 חוברו 9,000 בתים לא חוקיים ביישובים הערבים לרשת החשמל. "מאז הוגשו מאות רבות של בקשות לחיבור לחשמל, אבל לא היה טופס 4. הבעיות במצב הנוכחי הן: בטיחות, שרידות, כלכלית וסביבתית", אמר. עוד הדגיש כי הבעיה קיימת גם במגזר החרדי ובחקלאי.
יוזם חוק החשמל, יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ וואליד טאהא, ציין כי עשרות אלפי בתים במגזר הערבי לא מחוברים לרשת החשמל בגלל מדיניות בת עשרות שנים של העדר תכנון. לטענתו, בשל הריבוי הטבעי אנשים בנו בתים בעל כורחם, על אדמתם הפרטית ללא היתר, כי לא יכלו להוציא היתר. עוד ציין כי לרשויות הערביות, שרובן חלשות כלכלית, לא היה כסף לקדם תוכניות בנייה.
"נוצרה תופעה זוועתית. הסוגיה בוערת כואבת ויוצרת מצב מסוכן. יש אזרחים ששילמו בחייהם בשל אלתורי חיבור לחשמל. החוק בא להבטיח שאדם יקבל זכות בסיסית להתחבר לחשמל. עד כה נבצר ממנו לתכנן את ביתו לפי היתר. בהסכמים הקואליציוניים דרשנו וקיבלנו הרבה כסף להאצת והשלמת התכנון. אנו רוצים למשוך את השטיח מתחת אלה שבקלות מאשימים חברה שלמה כאילו היא עבריינית, בשעה שמעמידים אותה בפני מציאות בלתי אפשרית. אזרחים ערבים רוצים לשמור חוק, רוצים לתכנן, רוצים לגור בבית חוקי, אבל במשך שנים לא נעשה דבר על-מנת לאפשר להם את זה", אמר.
מנגד, טענה ח"כ אורית סטרוק (הציונות הדתית) כי מי שעובר על החוק הוא עבריין ואם יש עבירה מאסיבית על החוק זו עבריינות. "עכשיו יש דרישה לעקם את החוק כדי להתאים אותו לעבריינות", טענה. לשאלתו של ח"כ איתן גינזבורג האם היא אומרת את הדברים גם ביחס לקראוונים לא חוקיים ביהודה ובשומרון השיבה ח"כ סטרוק כי ביהודה ובשומרון לא השלימו הסדרת מאחזים מסיבות מדיניות.

תאריך:  28/10/2021   |   עודכן:  28/10/2021
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא הורסים בתים, ולא מסדירים, התוצאה - סכנת התחשמלות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מנכ"ל מטא, מארק צוקרברג: "היום אנחנו נתפסים כחברת רשת חברתית, אבל בדנ"א שלנו, אנחנו חברה שבונה טכנולוגיות שמחברות בין אנשים. כרגע המותג שלנו כל כך קשור למוצר אחד, שהוא לא יכול לייצג את כל מה שאנחנו עושים. החברה שלנו היא מהיום Meta"
איציק וולף
אתר מפות חינמי מאפשר צפיה בצילומי לווין של מדינת ישראל ברזולוציה גבוהה מן העבר    בין היתר ניתן לצפון בכור בדימונה ובסביבתו, בבסיסי חיל-האוויר ובמתקנים ביטחוניים רגישים שהיו עד היום מטושטשים באתרים החינמיים
איציק וולף
שר האוצר, שהיה בעבר שר הביטחון, הצהיר כי ישראל חייבת לייצר עוצמות שיאפשרו לה להכריע כל אויב בזמן הקצר ביותר    "כדי להשיג את כל אלה חייבים להבטיח יציבות פוליטית וכלכלה צומחת ועל זה אני עובד"
איציק וולף
בית משפט השלום בקריית אתא קיבל את חוות הדעת של מהנדס עיריית קריית אתא שקבע כי מבני מגורים ברחוב שטיינברג מסוכנים למגורים    על הדיירים להתפנות עד מחר בשעה 12:00 בצהריים    הפנייה לבית המשפט - בעקבות דיווח על רעד וקול נפץ שנשמע בבניין בעקבות רעידת האדמה בשבוע שעבר
איציק וולף
קצב הגידול של התוצר המקומי צנח משיעור של 6.7% ברבעון השני של 2021 ומ-6.3% ברבעון הראשון לשיעור של 2% בלבד בקצב שנתי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il