שר האוצר אביגדור ליברמן ושרת התחבורה מרב מיכאלי לא גנזו את התוכנית לפגוע בהנחות לנוסעי התחבורה הציבורית. להפך - סעיפים שירדו מהחקיקה הראשית של חוק ההסדרים יוכנסו בדלת האחורית באמצעות ועדת המחירים המשותפת למשרד האוצר ולמשרד התחבורה.
ביטול ההנחות ייכנס לתוקף בשתי פעימות - הפעימה הראשונה תתבצע כבר במחצית הראשונה של 2022 והיא תכלול לכל הפחות את ביטול הנחת הערך הצבור (20% למבוגר ו-50% לנוער). הפעימה השנייה תתבצע לכל המאוחר במהלך המחצית הראשונה של 2023 לצורך מה שמכונה "דירוג של עליות מחירים משמעותיות". במסגרת ביטול ההנחות יבוטלו גם הנחות היסטוריות נוספות בהסדרי נסיעה חודשיים ויומיים (חופשי חודשי וחופשי יומי) בערים שונות שבהן ניתן להשתמש בחוזה שאינו קשור לטבעת גאוגרפית שאושרה ברפורמה.
תוכנית איחוד התעריפים ותיקון עיוותים היסטוריים תכלול איחוד תעריפים בין הישומון לבין הרב-קו.
לצורך הסברת ההתייקרות וליווי מקצועי של המהלך יוקצה סכום של עד 5% מהיקף התוכנית, מתוך החיסכון הצפוי מתוכנית התעריפים. לשרת התחבורה תהיה סמכות לקבוע לוחות זמנים נוספים לשינוי, אך יובהר כי אם לא תאושר התוכנית או שתרדד, היקף תוספות שירות בגין התוכנית יפחת מתוכנית החומש.
בכוונת האוצר להקצות 300 מיליון ש"ח מתוכנית שיפור השירות בתעריפים: תוכנית איחוד התעריפים ותיקון עיוותים היסטוריים תכלול איחוד תעריפים בין האפליקציה לבין הרב-קו.
ח"כ חיים ביטון (שס) מסר בתגובה כי ישנם הורים שמשתכרים שכר מינימום ובקושי ממנים את הרב-קו של בנם: "שניהם עובדים ומביאים את ה-9,000 שקל. שניהם לא מפסיקים לעבוד, מסכנים, באים הביתה מותשים בלילה, והילד מבקש מהם רב-קו, והם נכנסים ללחץ. לפעמים אומרים לו שיילך ברגל".